Sciscos målaräventyr

2456717

Comments

• Haha tänkte samma sak Brocc :)

Ser sjuktbra ut Sicsco, kul att se ditt fort med penslar och allt

• Är skoj att se hur olika alla är när det kommer till sina verktyg 😅

Jag skulle aldrig kunna måla med dina penslar!

• Imponerande.

Ja, handlar väl till mångt och mycket om volym, dvs måla mycket.

Märker redan själv att det blir bättre och bättre men är en seg process..

Har fördelen med att precis ha börjat så alla verktyg är nya och fina men nackdelen är att jag inte har vant mig än. Exvis, lite osäker på favorit penslarna ännu... en 00:a och en citadel base "S" känns bäst hittills.

Men har nog gjort det lite svårt för mig med i att inte planera målandet utan ta det hipp som haver..

Köpt ett par "glasögon" med förstoring och hjälper definitivt en snart-läsglasögon-behövande amatör att måla de minsta detaljerna men annars håller jag med dig att utan och på känsla känns bättre.

Harvar på! :)

• Vilka glasögon @Chrixx ?

• Har precis köpt dessa också men med USB uppladdning istället för batteri.

super bra!

Amazon har flera olika namn på dessa :-)

• Jo jag hade satsat på sånna glösögon om jag gjort om mina köp!

Läste mitt egna meddelande - menade inte att sitta på min höga häst och låta "high n mighty", försöker bara säga att jag köpte en massa extra grejer när jag började och målade väldigt lite då jag alltid "behövde den där grejen sen så".

Tillslut sa jag bara att de var nog och försökte så gott de går att bara måla på - har verkligen funkat och blivit väldigt mycket bättre på ett halvår än de två åren innan - även utan alla coola mediums, penslar osv. (men jag har köpt allt detta, men för att vara ärlig använder jag de sällan). Låt inte nästa grej stoppa dig från att måla idag :)

.... men även jag gillar att köpa coola tillbehör :D

De viktigaste bara att måla, volym som du säger @Chrixx.

• Ingen som kan uppfatta det som high n' mighty och uppskattar feedback och tips!

Tror du har helt rätt att man tex inte behöver 40 penslar.. tricket är bara att hitta den/de som känns bäst :D

• AosAos
    edited February 2021

Det viktiga är oftast att hitta det som passar just dig , @Chrixx dock skulle jag rekommendera att du lär dig måla med så stora penslar som möjligt och ha en bra spets bara , små penslar håller mindre färg och torkar fortare så du får oftast svårare att måla.

Jag började som dig med väldigt små penslar och nu använder jag oftast en 2a när jag gör allt utom detaljer som repor och ögon typ.

• MMm så stora penslar man vågar - jag målar 95% av mina grejer med en size 3, base färger gärna större. 00 är uttryckligen bara för ögon och ytterst pillig edge highlight :)

• Hmm försökt att få till lite bra bilder - men behöver fan naturligt ljus som bakgrund till min lilla box. Fotografi är en vetenskap i sig själv.

Men här är han - Mr Akhorne, the best star player!

• Glömde min lilla scale Human GW gubbe :D

• alltså älskar ekorren!

och jag har också börjat måla nästan allt mitt med storlek 2 pensel.

• Ekorren är ju helt grym!

Är han lika grym på plan? ;)

Ska testa en 3a eller 2a som huvudpensel på nästa projekt !

• Ekorren är så snygg!

• Så var de dags igen - nu för en speedpaint av mina undead. Följer mitt egna råd och gör en testmodel först :) 1 timmish av lite wetblend, drybrush och oilwash så har man något iaf. Prövar mig lite fram så blir som de blir.

• Nu ska jag bara börja highlighta och fokusera på fokuspunkterna

• Ska fortsätta med metallerna, remmarna och de lila - men överlag tycker jag om färgschemat faktiskt :)

• Kanske pusha ännu gulare hud genom glaze?

• edited March 2021

Såhär ser de ut efter en rolig 2 timmars? förmiddag av testande :D

• Snyggt!

Och cool figur. Vart kommer den ifrån (är väl inte en GW)?

• @Chrixx de är 3d printat - RNstudios. Om de bara kunde göra tjockare ben så hade jag köpt fler lag :P måste greenstuffa zombisarnas ben för de är fan föööööör tunna.

Målade på lite och kallar denna klar (utöver lite metal efter varnish) - blev ungefär som jag tänkte i huvudet.

Nu ska jag bara måla resten av laget :D

Ser lite ut som hulken i sköna tangakalsonger

• edited March 2021

Kunda inte låta bli - kastade på metallerna också ( som kommer dimma i varnish men ska då på med bronze ovanpå så de löser sig :D )

Inte illa pinkat för totalt en förmiddags jobb.

• Stiligt! :)

• Snyggt!

Mkt impad av axelskyddet!

Och du har rätt, är lite spinkig hulken möter Frankenstein 😂 Men riktigt cool figur.

Hur ser de andra ut?

• edited March 2021

@Chrixx köpte från Rnestudio - går att göra både shambling undead och Necromatic från deras "paket" - ganska coolt faktiskt.

Dock är vissa ben lite väl tunna så har justerat med lite greenstuff

• Sakta men säkert så håller jag på att måla upp mina linos i färgschemat - verkar bli ett dead hulk tema på hela :P inte supernöjd med bildernas kvalite men mest för att visa folket lite

• Grymt snygga (och lite läskiga...)

Kör du freehand på nummren?

• @Chrixx tackar - ne de är sticker ut i 3d. Numrena är liksom inkluderade i själva 3d modellen

• WIP 😅

Efter en tid av sjukdom och småbarn (som också varit sjuk) så har jag lyckats börja måla igen.

Kommit fram till att jag inte gillar sculpten på dessa grabbar ... men lika bra att avsluta laget.

Sign In or Register to comment.