Nya Blood Bowl

123578

Comments

• Drexxl wrote: »
    Necro har fått Wraiths som ser ut som sänglakan och snots har fått sin roster

Hoppas de ser ut som Scooby Doo-spöken.

• DavidD wrote: »
    Drexxl wrote: »

Ganska exakt
  • edited August 2020
    DavidD wrote: »

Det gör dem, verkar lite som ett halloween tema! Gillar ändå att de har gett necro sin egna stil. De är inte längre bara en variant på undead. Både roster och figurer är sina egna!

116879067_10224534927149444_7431142668166815051_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=ca434c&_nc_ohc=NvQYoS-GvbkAX9PZBYz&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=2d3c9d39eb5e1304b4135b66a3f3cb77&oe=5F548A1B
  • känns lite fånigt? med spöken, men är iaf en egen grej. varulvarna var väl inte de bästa modellerna heller jämfört med övriga. men ok iaf.
  • brocCooLi wrote: »
    känns lite fånigt? med spöken, men är iaf en egen grej. varulvarna var väl inte de bästa modellerna heller jämfört med övriga. men ok iaf.
    Lustigt att vålnaderna inte kan plocka upp bollen och är ibland svåra att slå p.g.a sin brist på fast form. Trots detta så dodgear de bara iväg på en 3+. De går att tackla varje gång men inte slå

• Drexxl wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    känns lite fånigt? med spöken, men är iaf en egen grej. varulvarna var väl inte de bästa modellerna heller jämfört med övriga. men ok iaf.
    Lustigt att vålnaderna inte kan plocka upp bollen och är ibland svåra att slå p.g.a sin brist på fast form. Trots detta så dodgear de bara iväg på en 3+. De går att tackla varje gång men inte slå

no hands och foul app va?
  • edited August 2020

Jag gillar't. Jag gillar när det är lite fånigt. Ghouls har pumpa på huvudet och wraiths är lakan, ha ha.
  • kan jag hålla med om iofs, fånigt är kul.

no hands och foul app va?

Samt Side Step.

DavidD wrote: »

Jag gillar't. Jag gillar när det är lite fånigt. Ghouls har pumpa på huvudet och wraiths är lakan, ha ha.
    Glöm inte zombies som nästan dansar thriller!
  • edited August 2020
    @drexxl Testa att dodga ifrån alla spetsiga karaktärer med ett lakan över kroppen så får du se hur enkelt det är :D
    Du kommer garanterat fastna med tyget i något och snubbla!
  • Massa nya leaks, OWA får välja en big guy, ogre eller träd
    Chaos får välja en BG, Mino, troll eller ogre, samt mutation på normals för alla som inte är bg
    Nurgle har samma positions fast rotters är nu ag2
    chaos pact får välja tre BG av Mino, troll, ogre och rat ogre
    Dark Elf assassin har nu MA 7, runner har 3+ PA
    med mera, här är lite handplockat från alla olika leaks, orkade inte formatera fint

Oj, snacka om att jag blev förvånad när det inte var ett rickroll :D
  • edited August 2020
    Inga rosters för highelf, Norse, zon, vamps, slann, chaos dorf o khemri
  • edited August 2020
    Lite kul att underworld får upp till sex snotlings, och swarming med dem.

Orkerna blir lite skakiga med all animosity.
    Tack!
  • Någon som hann dra den? Antar att det inte var GWs marknadsföring då iaf... :P
  • @BrocCooli Det där var nog den ärligaste Rick Rollen jag någonsin varit med om. Var tvungen att klicka på den för att visa mitt stöd. <3
  • tjub wrote: »
    Någon som hann dra den? Antar att det inte var GWs marknadsföring då iaf... :P

tänkte inte på det.
  • @Ionas är ju en bra låt!
  • tjub wrote: »
    Någon som hann dra den? Antar att det inte var GWs marknadsföring då iaf... :P

Japp

• Jag ser faktiskt enormt fram emot att börja spela med dessa nya regler. Visserligen suger det att Leap-skillen blivit nerfad och det finns en del andra småsaker jag kan klaga på om jag måste men i stort kommer det här att bli toppen!

Verkar som att den är borttagen nu tyvärr. Har något sparat den på annat ställe?
  • Nyaga wrote: »

Verkar som att den är borttagen nu tyvärr. Har något sparat den på annat ställe?

Folk kan ju DM:a mig och fråga

• Jag kom förövrigt på en sak som är värre än nerfningen av Leap. Som reglerna är skrivna innebär det nu att om du använder Wrestle under din aktiva tur så kommer det att orsaka en turnover. Förhoppningsvis är detta bara en miss som kommer rättas till.

Men som sagt... Pepp!!!
  • Duckwing wrote: »
    Men som sagt... Pepp!!!
    Ja, något så fruktansvärt!
  • edited August 2020
    Pepp? Ja, först var jag inne på att vi i Stockbowl skall invänta NAF mm och kanske köra BB2020 från och med sommaren/hösten 2021. Nu vill jag nästan att vi skall byta nu direkt redan innan reglerna är släppta, och jag har inte ens spelat aktivt i ligan på 3,5 år :)
  • Alltså, både snotling och black orc lag.
    Med färdiga modeller. Väldigt pepp på det, men det ser ut som att ripper bolgrot inte är med längre?
  • Skelett kan passa, men inte Zombies
    Imtressant buff/nerf
Sign In or Register to comment.