Nya Blood Bowl
Jaha, vad säger vi om det här då? Ser bland annat ut som att Human Nobility gör intåg.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157093431582455&set=pcb.3421023971283439&type=3&theater&ifg=1
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157093431582455&set=pcb.3421023971283439&type=3&theater&ifg=1
Comments
Killerlag är nu nednerfade i mattan på gott och ont.
Jag är lite orolig att de överkomplicerat vissa saker och tonat ner för mycket. Betydligt större ändringar än crp till 2016 och iom att det gjorde spelet sämre så finns det risk att det kommer sabba det som är roligt med spelet.
Men framför allt - vill man lära sig en massa nya regler bara för att GW gillar pengar och skiter i BB?
Du får ett hyfsat närmevärde om du ordnar stopp i toaletten och dyker utan cyklop
Framför allt bara att de gör onödiga småändringar som krånglar till bara för att sälja nya regler - så GW.
Pro verkar bli 3+.
Olika nivåer av loner, olika grader av lyckat TTM, 5 stats ist för 4 osv
Det där liksom ett praktexempel: varför?
Men om de har fått till det så kommer det att vara en förbättring. Mitt förtroende för GW är dock generellt sett lågt.
Gissar redan nu på att det är en misprint i de läckta reglerna angående kick-off. Tror att de råkat byta plats på väder och brilliant coaching, skumt om cheering fans är på 6 och coaching på 7. Kan ju rättas till om det bara är testprints. (Edit: Cheering fans var ändrat. Så har nog fel här)
Nu rullas en d16 där 15-16 är död (dvs 1/8 istället för 1/6) och att BH är på 1-6 (dvs 6/16 istället på 3/6)
känns spontant bara onödigt. men om fem år sitter jag säkert och prisar hur bra det är
Mycket mer perm.
En icke-FB länk.
Tycker inte förändringarna i sig behöver bli så katastrofala. Däremot stör det mig väldigt mycket att detta kommer när GW ligger mitt i en ofärdig uppdatering av de gamla lagen. Mer eller mindre allt de släppt sedan 2016 blir ju oanvändbart. Och det som stör mig allra mest är att GWs strategi med all sannolikhet kommer att visa sig vara den rätta eftersom denna edition förmodligen säljer som smör, vilket innebär att de kan släppa en ny edition 2025 när de släppt regler för hälften av lagen.
Vad gäller GW så är de ju ett företag och gör produkter för att tjäna pengar, inte så mycket att säga där. Men efter att ha lyssnat på deras podar så är ju folk som jobbar där aktiva i turneringar och själva älskar spelen som alla oss.
För de senaste versionerna för AoS och 40K har det ju ändå lyssnats mycket på community både för hemmaspel och turneringar, så är hoppfullt positiv till detta. Vet inte om de har speltestare utanför företaget för BB som de har för sina andra spel, men skulle gissa de.
Tycker merparten ser mycket bra ut och ser verkligen fram emot att det släpps.
5 stats istället för 4 är helt klart bästa ändringen.
Kick-off tabellen är riktigt bra förutom att dom bytt plats på väder och ass.Coach.
Claw+MB stackar inte är väl ett litet plus men inget jag bryr mig om.
Och att dom lägger ihop och gör om skills är bara bra , vissa skills spelades aldrig ändå.
Inget av det har isf varit uppenbart under 2016-upplagan.
ja, den var lite av ett fiasko så sett kan jag hålla med om.
men i övrigt är jag nog lite som @tjub, det känns rätt kul och spännande!
har bytt läger. sorry not sorry.
Haha, mmm...
Men tror inte de korrekturläser, utan bara ger feedback på regler, mekanik etc.
Det är ju det som verkar saknas - korrektur får de sköta redaktionellt men det är ju uppenbart att en massa beslut fattas av folk som åtminstone inte respekterar spelets arv. De kanske har fantastiska idéer för framtiden men det har inte märkts bakåt.
Men jag beundrar optimismen som framförs här.
Efter att ha kollat team roster är jag lite nyfiken på "special rules" och what verkar det som visa spelare inte alls kan kasta boll?