Nya Blood Bowl

124678

Comments

• Drexxl wrote: »
    Vad tror ni brawler gör?

Kanske minus på dodge ut ur en tackle zone?
  • Dålig upplösning på bilden, men halflings på human lag känns kul. Orker har ju goblins, så.
  • edited August 2020
    DavidD wrote: »
    Dålig upplösning på bilden, men halflings på human lag känns kul. Orker har ju goblins, så.
    Du behöver nog inte vänta länge innan de dyker upp bättre... Men japp, 'fling till Humans känns klockrent! :)

Tycker ju nästa lite synd om GW med alla läckor... De kan inte vara nöjda.
  • tjub wrote: »
    Dålig upplösning på bilden, men halflings på human lag känns kul. Orker har ju goblins, så.
    Du behöver nog inte vänta länge innan de dyker upp bättre... Men japp, 'fling till Humans känns klockrent! :)

Vilken konventionell marknadsföringskampanj hade gett dem mer uppmärksamhet i målgruppen menar du?
  • Skönt att vi slipper ett lag med fyra guard på Tv1000 iaf
  • tjub wrote: »

Ja, flings till humans och 'throw a rock' är nerfad, två saker jag personligen tyckt borde fixas till. Och nya lag är väl alltid kul. Bortsett från att ex zombies inte verka kunna kasta boll (inte ofta det händer, men kan vara matchavgörande) är jag nöjd med det jag ser.
  • DavidD wrote: »
    tjub wrote: »

Ja, flings till humans och 'throw a rock' är nerfad, två saker jag personligen tyckt borde fixas till. Och nya lag är väl alltid kul. Bortsett från att ex zombies inte verka kunna kasta boll (inte ofta det händer, men kan vara matchavgörande) är jag nöjd med det jag ser.

Det är möjligt att spelare utan PA ändå kan passa på en ren sexa

Då så! :D
  • Drexxl wrote: »
    Vad tror ni brawler gör?
    Verkar vara så att man får slå om en "Both Down" resultat.

Då så! :D

Alltså se det inte som sanning, bara en tanke
  • Tveksamt att det går att passa på en sexa på de positioner som har ett - i sin pass-stat. Det grundar jag på att vissa andra har 6+ på PA och positioner som looney och fanatic har ett streck. Så även mumierna, men det kan jag faktiskt tycka är rimligt.
  • edited August 2020
    Oberwald_1 wrote: »
    Tveksamt att det går att passa på en sexa på de positioner som har ett - i sin pass-stat. Det grundar jag på att vissa andra har 6+ på PA och positioner som looney och fanatic har ett streck. Så även mumierna, men det kan jag faktiskt tycka är rimligt.
    Blood Bowl har aldrig (under min ringa livstid) varit ett spel som stänger dörrar. Visst det är en väldigt smal glipa att komma in igenom, men det har alltid kunnat gå. Att 6or och 1or står för varsin extrem är något jag finner del av spelet. Skulle vara väldigt skeptisk om de tar bort detta
  • edited August 2020
    Det står på warhammer communitys sida att de spenderat timmar (obs plural) med att speltesta den nya utgåvan. Så det kan omöjligt slå fel.
  • edited August 2020
    :D

@Oberwald_1 du fick rätt. Jag tycker både vanliga Humans och Nobility ser helt rimliga, och kanske rent av roliga, ut.

Tror ni Nobility ersätter Brettonia?
  • Pellevin wrote: »
    Tror ni Nobility ersätter Brettonia?

det är spekulationerna jag hört.
  • edited August 2020
    FB_IMG_1596667296287.jpg

woodies
  • edited August 2020
    Spelet kommer ändras mycket.
  • yes. men tror det kommer bli bra och kul.
    är mer och mer peppad!
  • @pellevin , jag hoppas Brets får vara kvar som Brets. Men befarar ju att Nobles ersätter dom. Men tänker samtidigt att kan man ha Lizards och Black Orcs så kan man väl ha Nobles och Brets också.
  • Tycker att alla icke thrower-alver borde ha 3+ på pass men oavsett så ser jag fram emot ändringarna
  • Oberwald_1 wrote: »
    @pellevin , jag hoppas Brets får vara kvar som Brets. Men befarar ju att Nobles ersätter dom. Men tänker samtidigt att kan man ha Lizards och Black Orcs så kan man väl ha Nobles och Brets också.

Lizards kommer finnas, Brets kan vi nog glömma - liten tröst i att nya laget borde funka OK till figurerna.
  • Naturligtvis kommer Lizards finnas. Därför jag drog den jämförelsen. Tyvärr finns väl risken som sagt att Brets försvinner, mest för att det i fluffen är ungefär samma. Annars tycker jag deras roster skiljer sig tillräckligt mycket för att ha kvar dom. Den skiljer sig inte mycket mer än vad Lizards och Black Orcs gör tycker jag.
  • Shit vad mycket nytt de har i pipen!
  • Jag har sett att Bo Galante pensionerar sig....
  • Haha, tyvärr @juiblex jag hörde att han blivit billigare, fått block och AV8 också.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Haha, tyvärr @juiblex jag hörde att han blivit billigare, fått block och AV8 också.

Och kostar 40k mindre att hyra in :-D
  • Necro har fått Wraiths som ser ut som sänglakan och snots har fått sin roster
    61azePT.jpg
    bT5N6mz.jpg
Sign In or Register to comment.