Jag är mycket positiv till att fler skills och spelstilar blir användbara/relevanta. I sämsta fall misslyckas det och vi har i praktiken ett oförändrat spel. Bra det också. Det ser inte ut att bli katastrof iaf.
Vad gäller GW så är de ju ett företag och gör produkter för att tjäna pengar, inte så mycket att säga där.
Fast stor skillnad på att göra nya versioner som gör att vi tvingas köpa nytt och att fortsätta producera material till den gamla in i kaklet, material som blir användbart i ett halvår max (beroende på när den nya versionen släpps).
Men med det sagt tycker jag att det ser lovande ut, bara lite rädd för den eventuella "antistall-regeln" som verkar finnas på sidan 64 (med tysk text).
Men med det sagt tycker jag att det ser lovande ut, bara lite rädd för den eventuella "antistall-regeln" som verkar finnas på sidan 64 (med tysk text).
Vad jag förstått på annat håll är det en sida med diskussion kring taktik och inga regler.
Hoppas på att BB 3 släpps i 41mm storlek på figurerna så att alla fula 32mm ser helt muppiga ut i det nya formatet. Säljer nog mer som GW vill. Ser hellre gärna att dom går tillbaka till 25mm formatet
Vad jag förstått på annat håll är det en sida med diskussion kring taktik och inga regler.
Såg samma kommentar men i översättning ser det ut att vara en väldigt specifik definition av villkor en spelare ska uppfylla för att ha statusen ”running down the clock” - mer har jag inte sett men det KAN vara regler.
Så länge +AG +PA ligger på samma rull på stat-ökning har jag inga problem med det, men verkar ju dumt om inte spelare har någon möjlighet att passa alls.
Ja och så är både jag och Griff Oberwald oerhört exalterade över att Nobility gjort intåg i sporten. Can't wait! Släpp det nu!!!
Du ser ingen nackdel med att det kommer ett lag som startar med fyra Guard?
Naturligtvis gör jag det. Laget är inte mindre coolt för det. Men jag tror nog dom fått sig en rework sedan de släpptes i appen. Jag gissar på att dom startar utan guard.
Men i min erfarenhet kör GW ofta på att låta den senaste nyheten vara lite starkare än allt annat. För att alla skall köpa de figurerna, eller autoförlora.
På det hela taget verkar det inte som några katastrofala förändringar. Men att använda dagens 16-sidiga tärningar till något annat än flöten då man metar är jag väldigt tveksam till.
Men i min erfarenhet kör GW ofta på att låta den senaste nyheten vara lite starkare än allt annat. För att alla skall köpa de figurerna, eller autoförlora.
tyvärr stämmer det lite för ofta historiskt. tror dock de blivit bättre med åren, men kan hålla med om att risken finns.
På det hela taget verkar det inte som några katastrofala förändringar. Men att använda dagens 16-sidiga tärningar till något annat än flöten då man metar är jag väldigt tveksam till.
Är det för att alla ”tunga” sidor ligger på samma pol du hatar den? Eller nån annan anledning?
Skulle nobility vara för bra är det åtminstone inget jätteproblem för turneringar. Där går det att kompensera för det med tierbonus och straff.
För övrigt hamnade jag igår bakom en bil med en registreringsskylt med texten "HORNS". Det är naturligtvis väldigt off-topic, men jag känner att jag måste kommentera det någonstans på forumet ändå
@Mooselord ja, det går alltid att kompensera. Men en av spelets styrkor är att det råder en viss balans i så mån att ingen ras är överlägsen alla andra. Om en sådan dyker upp brukar i liknande fall två saker hända:
1. Om du inte spelar den rasen måste du åtminstone skapa ett lag som lägger mycket vikt vid att inte autoförlora mot den ras du vet att många spelar.
2. Tävlingsledningar försöker, med varierande framgång, att rättvist kompensera för obalansen.
Båda dessa företeelser flyttar spelets fokus i en riktning som jag tycker förminskar hela upplevelsen.
Comments
viktigaste är ändå att Pellewhine gnäller och är grinig medan vi andra ser fram emot det nya
Såg samma kommentar men i översättning ser det ut att vara en väldigt specifik definition av villkor en spelare ska uppfylla för att ha statusen ”running down the clock” - mer har jag inte sett men det KAN vara regler.
En spelare med skillen "very long legs" kan hoppa/kliva över prone spelare. Oklart dock vad som ska rullas för att lyckas.
Running down the clock läste jag också, kunde inte se något i den texten som beskrev någon form av bestraffning för den som stallade.
Tror det var plus på Jump för VLL - så andra kanske också kan
Gissar att det är som leap fast man också måste dodga.
Nu finns ju möjligheten att de ändrat just det.
det tycker jag är betydligt värre.
Naturligtvis gör jag det. Laget är inte mindre coolt för det. Men jag tror nog dom fått sig en rework sedan de släpptes i appen. Jag gissar på att dom startar utan guard.
tyvärr stämmer det lite för ofta historiskt. tror dock de blivit bättre med åren, men kan hålla med om att risken finns.
jag kan tycka det är en kul tärning men gillar den egentligen inte.
Är det för att alla ”tunga” sidor ligger på samma pol du hatar den? Eller nån annan anledning?
För övrigt hamnade jag igår bakom en bil med en registreringsskylt med texten "HORNS". Det är naturligtvis väldigt off-topic, men jag känner att jag måste kommentera det någonstans på forumet ändå
1. Om du inte spelar den rasen måste du åtminstone skapa ett lag som lägger mycket vikt vid att inte autoförlora mot den ras du vet att många spelar.
2. Tävlingsledningar försöker, med varierande framgång, att rättvist kompensera för obalansen.
Båda dessa företeelser flyttar spelets fokus i en riktning som jag tycker förminskar hela upplevelsen.
Hmm. Kanske blir det mer än ett ork-lag?