Nya Blood Bowl

245678

Comments

  • men en kan 'pensionera' en spelare för säsongen och på det sättet läka permanenta skador. så gör inte så mycket att cas-tabellen blivit värre
  • Åh, det har jag missat. En MNG för resten av säsongen, och så kommer den tillbaka till nästa?
  • brocCooLi wrote: »
    men en kan 'pensionera' en spelare för säsongen och på det sättet läka permanenta skador. så gör inte så mycket att cas-tabellen blivit värre

    det beror faktiskt på hur Apo funkar nu. Om BH är mer sällsynt är Apo mycket sämre.
  • Men allt du endast kan använda världens sämsta 16-sidiga tärning till försämrar spelet.

    Tack förresten för att ni (@ozt och någon mer) fixade hit bilden.
  • du kan använda en d8 + d6 hjärtat så slipper du dumma d16
  • brocCooLi wrote: »
    men en kan 'pensionera' en spelare för säsongen och på det sättet läka permanenta skador. så gör inte så mycket att cas-tabellen blivit värre

    det beror faktiskt på hur Apo funkar nu. Om BH är mer sällsynt är Apo mycket sämre.

    bra poäng. vet inte hur apo funkar i nya.
  • Apo fungerade på samma sätt, fann med på en av bilderna. Så apo är lite nerfad. Regenlag blir glada om det kvarstår på 4+.
  • å andra sidan, det är swårare att dö eller få stat bust. så att en oftare blir mer skadad än badly känns ändå ok för mig.
    speciellt med regeln om att spelare kan sjukskriva sig.
  • brocCooLi wrote: »
    å andra sidan, det är swårare att dö eller få stat bust. så att en oftare blir mer skadad än badly känns ändå ok för mig.
    speciellt med regeln om att spelare kan sjukskriva sig.

    Ja det kan bli OK om Det vi inte har sett är bättre än jag tror/befarar

  • brocCooLi wrote: »
    å andra sidan, det är swårare att dö eller få stat bust. så att en oftare blir mer skadad än badly känns ändå ok för mig.
    speciellt med regeln om att spelare kan sjukskriva sig.

    Ja det kan bli OK om Det vi inte har sett är bättre än jag tror/befarar

    upp med rumpan i vädret och vifta på den som en glad hund!
    det här blir bra ska du se
  • edited August 2020
    Jag är faktiskt positiv till det mesta jag sett. Särskilt att de skiljer på stats för passning och agility.
  • edited August 2020
    Men varför skilja mellan AG och Pass, men inte mellan catch och dodge? Eller har jag missat något?

    Och är det bra att Claw bara funkar på din egen turn?
  • Pellevin wrote: »
    Men varför skilja mellan AG och Pass, men inte mellan catch och dodge?

    Det känns som en rimlig nivå av komplexitet
  • Ok, nu vet jag inte om catch går under Pass eller AG. Om det går under Pass kan jag hålla med, annars är det bara konstigt.
  • edited August 2020
    Det vore väl jättekonstigt om catch gick under pass. Man behöver ju verkligen inte vara bra på att fånga en boll bara för att man är bra på att passa den. Dessutom blir ju catchers ganska kass då eftersom bara throwers är bra på att passa.
  • kan hålla med om att pass/catch kanske är lite konstigt.
    men tycker nog det är konstigare att inte alla har ett värde i pass. alla kan väl slänga iväg bollen liksom? sen kommer de antagligen inte lyckas. men men.

    men är också mer och mer positiv till saker.
  • Ja de flesta verkar ju ändå kunna kasta/passa iväg bollen åt valfritt håll. Viket är rimligt, det är också rimligt att en thrower är mycket bättre på det än till exempel en zombie, eller en alvlinjeman. Jag tycker det är bra att throwers blir ensamma specialister på den biten. Jag kan också köpa att vissa inte ens har förmågan att kasta bollen.

    Agility eller "being agile" har ju - åtminstone irl -väldigt lite att göra med hur bra man är på att passa en boll.
  • håller med om biten att throwers blir ensamma specialister.
    förut var det vissa lag som aldrig skaffade thrower pga inte värt och var för dålig. nu kommer fler skaffa throwers tror jag.
  • brocCooLi wrote: »
    håller med om biten att throwers blir ensamma specialister.
    förut var det vissa lag som aldrig skaffade thrower pga inte värt och var för dålig. nu kommer fler skaffa throwers tror jag.

    Sen får de en tredjedels accurate per level! Fett OP!

  • brocCooLi wrote: »
    håller med om biten att throwers blir ensamma specialister.
    förut var det vissa lag som aldrig skaffade thrower pga inte värt och var för dålig. nu kommer fler skaffa throwers tror jag.

    Sen får de en tredjedels accurate per level! Fett OP!

    du ska få en present av mig när vi ses nästa gång
  • brocCooLi wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    håller med om biten att throwers blir ensamma specialister.
    förut var det vissa lag som aldrig skaffade thrower pga inte värt och var för dålig. nu kommer fler skaffa throwers tror jag.

    Sen får de en tredjedels accurate per level! Fett OP!

    du ska få en present av mig när vi ses nästa gång

    Ska du nypa mig i armen så jag vaknar?
  • något finare!

  • edited August 2020
    brocCooLi wrote: »
    något finare!
    En lägenhet inredd med enbart artiklar tillverkade senast 87 så jag kan låtsas att det är 1E som gäller?

    Spons för att få ordet Bakåtsträvare ingaddat i pannan?
  • edited August 2020
    Jag är inte säker på att det finns mer samband mellan din förmåga att undvika att bli tacklad och att fånga boll än att fånga och kasta boll.

    Men jag är säker på att det vore enklare regelsystem om du hade en speciell stat för allt som har med direkt bollhantering att göra, och en annan för andra vighetsförmågor.
  • Pellevin wrote: »
    Jag är inte säker på att det finns mer samband mellan din förmåga att undvika att bli tacklad och att fånga boll än att fånga och kasta boll.

    Men jag är säker på att det vore enklare regelsystem om du hade en speciell stat för allt som har med direkt bollhantering att göra, och en annan för andra vighetsförmågor.

    Eller, jag vet—en och samma för maximal enkelhet!
  • Av allt jag har hört och sett hittills tycker jag nog att det inte är något som förstör spelet. Jag skulle uppskatta om passningsspel är något som blir mer attraktivt då det är för få som spelar ett pass-baserat spel.

    Nyfiken på pass kommer funka framåt. Fullt rimligt att kasta är helt fristående från övriga vighetsförmågor

    I övrigt så vill man ju protestera när det kommer nya skills också. Men jag minnns när wrestle och fend tex kom som nya skill. Man vill ju gärna gnälla då också, men tiden har ju ändå utvisat att det blev rätt bra.

    VVL +2 på intercept! OP!
  • edited August 2020
    Jag gör mina kopplingar till verkligheten och erfarenhet. Behöver absolut inte stämma överens med hur man ska använda skills och stats i ett spel. Men efter att ha spelat amerikansk fotboll i 18 år och följt NFL mycket noga ännu längre,så kan jag med säkerhet påstå att undvika tacklingar och att fånga boll grundar sig i atletisk förmåga medan att kasta en boll rakt och hårt dit man siktar inte kräver i närheten av samma rörlighet som tidigare nämnda. Faktiskt, de som är riktigt duktiga på att passa behöver inte röra annat än sin kastarm och tankeverksamhet.

    Nog om det! Det är inte svinviktigt.
    Nu ser vi positivt på det här! Det kommer bli kul! Det Öppnar fler sätt att spela på, fler skills blir värda att faktiskt använda sig av, och vi kommer få se mer passpel! Det kan bara bli bra!
  • Pellevin wrote: »
    Jag är inte säker på att det finns mer samband mellan din förmåga att undvika att bli tacklad och att fånga boll än att fånga och kasta boll.

    Men jag är säker på att det vore enklare regelsystem om du hade en speciell stat för allt som har med direkt bollhantering att göra, och en annan för andra vighetsförmågor.

    Nu representanter nog AG mer förmågorna som en running back/ receiver behöver i NFL och PA vad man skulle kunna tänka sig en quarterback behöver.


  • Oavsett vad som är logiskt eller inte tror jag det blir ett bättre spel om "kasta boll" använder en stat och "fånga boll" samt "undvika tackling" hanteras av en annan
  • edited August 2020
    Jag är positiv till förändringarna, lättare att läsa rosters samt att skills får nivåer ger nya sätt att balansera.
    Samt att throwers blir bättre och flera nya bollskills tror jag kommer leda till ett mer boll-aktivt spel. Vilket jag kan stötta i ett fotbollsspel
Sign In or Register to comment.