säsong 14

124

Comments

• Va? Hejar inte alla på mig alltid?
  • @Ozt jag är mer loveable ;)
  • Jag blev grundligt straffad av Nuffle på det hemskaste av vis igår så blir nog lite fel i min tipsrad :(
    Inleder med throw a rock när skaven ska anfalla och den öppnar upp ena sidan så råttorna kan rinna igenom, td r2. Sedan får han blitz och kan komma igenom kring bollen med tre gubbar, 2-0, blitz även på nästa kickoff och snart 3-0. Som om det inte vore nog att han lyckades med alla slag på tärningarna, jag misslyckades med allt, och fick dessutom spela hela matchen i spelarunderläge då det tydligen var fest i mitt cas-bås och KO-bås. Jag är i efterhand glad att det bara blev 4-0 och inte mer. Nu behövs det någon form av mirakel för att jag ska komma till slutspel.
  • Vet hur det känns @mufflo men nu kan man sluta spela safe och dra en hail Mary!
  • Nu kan jag satsa på ett riktigt pris, most completions!
  • @mufflo: Riktigt så illa är det nog inte. Vinner du resten av matcherna är du nästan säkert i slutspel och det är inte omöjligt att det räcker med 2 segrar och en förlust. Det är lite tufft med skador och sånt för dig, men det går att ta sig ur det med. För Comas del ser det riktigt mörkt ut dock.
  • Och i tipset backar alla eftersom Now with flavour inte är på slutspelsplats längre.
    Efter två omgångar (typ) ser resultatet i tipset ut så här:
    Jori3641:5p
    MartinS:5p
    Mufflo: 4p
    Thursablot:4p
  • Hur gick det till när matchen Horny Helmets mot Foulin' Copperheads endast hade 1000 åskådare?
  • Bra iakttaget där @pellevin Det var 14k. Ändrat nu
  • Jag trodde att Löwemann Bloaters var på väg raka vägen mot slutspel, men nu har de tappat poäng två matcher i rad och i nästa omgång väntar Bogville. Det blir tufft!
  • Mrs Salt "one-turn-touochdown-specialit", har fått -1 i Srength och missar en match. Hårt slag för Now with flavour.

• Väldigt hårt. Dessutom dog Oregano den tredje. Jag kan tänka mig att Dennis ångrar att han använde apo:n på en MNG.
  • Ångrar är nog en underdrift... Det ska bli spännande att se om han tänker behålla sin Wardancer med 2 i Strenght. Den har trots allt fortfarande 10 i Ma och Sprint.
  • Jo, min första tanke var reflexmässigt att allt med -ST borde sparkas direkt. Min andra tanke var hon fortfarande är en grym TD producent. Min tredje tanke är nog dock att hon ändå är väldigt mycket TV för vad man får ut. Jag hade kickat.
  • Jag med, och håller med en annan bloodbowlspelare sa, "vore det vilken annan position som helst skulle jag haft kvar den. Men man behöver två wardancers med styrka 3."
  • Inte särskilt humblebrag här inte. -> Boom!
  • Lite kul att Gimpen delar Longest LOSS streak med sig själv. :)
  • Verkligen Martin, GO GIMP!!! Lille Ozt, du är så duktig!
  • Vad har hänt med Switchrays nordmän? Jag vill inte möta gobbos. Motorsågar och Ball&chains skrämmer mig. Norse är dessutom enda rasen jag bara har vinster mot :)

För övrigt är det kul att Henriks Ratus Nosferatus tagit 2 tunga skalper mot Now with flavour och Darkland Cashunters. En oavgjort i sista kan faktiskt räcka till slutspel för vamparna. Skulle det vara första gången ett vampyrlag går till slutspel i Stockbowl?
  • Visst är det häftigt att vamparna gick från sist till först i gruppen på två dar!
  • Jag kunde tyvärr inte rå på @mago i sista rundan. Nu får jag förlita mig på att @pellevin, @jammydodger och darkland slavehunters inte vinner allt de har kvar. Om jag räknat rätt :)
  • mufflo wrote: »
    Jag kunde tyvärr inte rå på @mago i sista rundan. Nu får jag förlita mig på att @pellevin, @jammydodger och darkland slavehunters inte vinner allt de har kvar. Om jag räknat rätt :)
    Han fuskade ju enligt bilderna med en extracoach som skötte försvaret
  • mufflo wrote: »
    Jag kunde tyvärr inte rå på @mago i sista rundan. Nu får jag förlita mig på att @pellevin, @jammydodger och darkland slavehunters inte vinner allt de har kvar. Om jag räknat rätt :)

Även AndersS Kroot Loops är ett hot. Sen är det ju inte säkert att alla som kvalificerat sig faktiskt spelar i slutspelet. Min gissning är att du kommer runt 9-10:a, men ändå tar en en plats i slutspelet som reserv.

• En enda omgång kvar till slutspel. I teorin kan det faktiskt bli 8 olika raser i slutspelet och det är rätt kul.

Darkland Slavehunters mot Happy Squirrels är kanske slutomgångens mest intressanta match. Kommer Darkland vinna och ta sig till slutspel? Hur mycket av Happy Squirrels kommer finnas kvar till slutspelet? Kommer Snarl eller Htruk bli säsongens top killer?
  • edited July 2014
    Okej, så Kroot Loops vann sin sista match på walk over, det förtog ju hela massor av spänningen inför striden på slutspelsstrecket.

1 The Drones Club
    2 Bogville Princesses
    3 Happy Squirrels *
    4 The Over-Eazy *
    5 Dunwyn Horrors *
    6 Kroot Loops
    7 Löwemann Bloaters
    8 Praag City Pillagers *
    9 Rare Exports inc.
    10 Holy Sisters of Thyr
    11 Darkland Slavehunters *

(* Har en match kvar att spela)

Darkland Slavehunters har en chans att slå sig in i slutspelet, men då måste de vinna sin sista match eller spela lika och göra minst 3 mål. Samt att Praag City Pillagers inte tar poäng eller gör mål i sin match.

Rare Exports Inc. och Holy Sisters of Thyr kan bara kvala in på reservplats om någon uteblir.
  • edited July 2014
    Det kan nämnas att The Over-Eazy kan tappa sin slutspelsplats till förmån för House Wittgenstein om de förlorar sin sista match. Övriga top 6 har säkrat sin plats i slutspelet.

Är det någon som har koll på om de som kvalificierat sig till slutspel kommer tacka ja till slutspelsplatsen? Undertecknad (Dunwyn Horrors) kommer spela i alla fall. Det finns lag både på och utanför slutspelsplats som jag föredrar att möta framför vissa andra lag :)

• Jag är inte säker ännu, om både PCP och DS vinner sina avslutande matcher (det räcker med oavgjort för PCP) så kommer bägge före mig, och jag glider ner till en hedrande niondeplats.
  • Det är vinna eller försvinna som gäller för mina pojkar ikväll tror jag. Hoppas domaren inte upptäcker råttfällorna. :)
  • Jag skulle nog gissa att även ett oavgjort resultat räcker för dig zeke. Då blir du 9:a och det brukar ju alltid vara någon/några som inte kan vara med på slutspelsdagen. Det är kanske synd att räkna med det dock :)
  • En mycket opasslig Blitz! på kick-off grusade mina vinstchanser. Får hålla tummarna för att Now with Flavour slår PCP med 2-0 så går jag vidare på bättre cas-skillnad. :)
Sign In or Register to comment.