säsong 14

edited May 2014 in StockBowl
15 raser och 20 coacher så här långt. Bara Ogre som är fulla.
«1345

Comments

• Jag var först av alla :D
  • Det är grymt kul med rasblandningen(!). Jag saknar dock Elf, Khemri & Underworld. De är enda lag jag inte mött, tror jag :)
  • Måste bara fundera vad jag ska spela. Ogres tog ju slut :) kanske ska återuppliva systrarna en säsong.
  • Fick bli amazoner och holy sisters som gör en comeback!
  • edited May 2014
    Holy sisters ser vassa ut. De är mycket kvalitet för under 1500TV där.

Edit: Eller för 1500TV nu när du köpt in en blitzer :)
  • Ska bli kul att spela dem igen, hade grymt kul mot Björn i squiggen när vi fick en rematch av vår match i säsong ett.
  • 22 lag innan 24 timmar gått är rekord. Förra säsongen var det 21 lag registrerade vid den här tiden. Håller tummarna att vi fortsätter växa.

Själv har jag svårt att bestämma mig, undead eller wood elf? Ogres blir det inte för jag vill inte peta bort We eat you.
  • MartinS: 22 lag är bra. Dessutom tillkommer garanterat du och jag. Då blir vi 24. Dessutom finns det ett gäng som brukar vara med, men som inte anmält sig än (Anders, AndreasA, ErikDalen, Fishpiggy, JammyDodger, Joel, MatsB, Per, Putte, Z3bb3 tex). Nog borde vi kunna komma upp till åtminstone 33 lag, så att det blir ett nytt rekord :)
  • Jag valde Undead. Det får bli Wood Elf nästa säsong.

jori3641: Varför dröjer du med att anmäla dig?
  • Magkänslan är att vi kommer få färre denna säsong.

Vi tappade två redan förra säsong, och sommaren är generellt lite svårare att få ihop för folk tror jag.
  • Lite överraskande att vi har 24 anmälda, och bara en vardera av Lizardmen och Skaven. Ogres däremot fylldes direkt. Gimpeffekten?
  • Skaven har väl inte varit så eftertraktade de senaste säsongerna?

Jag är mer överraskad att Orcs inte är fulla redan!
  • Du har rätt. Jag är präglad av mina första säsonger, då var Skaven hetare.
  • MartinS. Jag ville kolla vilka lag som dök upp :)
    Mago: Det hade varit logiskt med färre lag under sommaren, men förra sommaren var det fler lag under sommaren än under våren och under 2012 var det lika många vår som sommar.

Utöver Ogres verkar rookie Norse vara säsongens melodi. På sätt och vis är det positivt eftersom Norse är rätt kul. Jag hoppas bara man slipper möta dem flera matcher i rad :)
  • Det verkar vara en bra blandning av lag, ska bli kul att spela ett, på pappret, bättre lag än sist. Sedan blir det måla av till nästa säsong för att ha fler att välja på!
  • Det är lite trist att alla Norselag är nya, lär bli svårt att separera dem när det gäller grupperna.
  • Äsch, norse mot norse är ju askul! Känns som bambi på hal is :D
  • Ja, det är väl nästan oundvikligt att det blir 2 norse lag i samma grupp. Man kan väl åtminstone rigga lottningen så att norselagen möter varandra i korsgruppsmatcherna så att inget lag måste möta 2 norse lag i sin egen grupp plus norselaget i andra gruppen.
  • Äsch, det är lätt löst, Mago. Ge mig en Yeti med Mighty Blow och en Runner med Sure Hands och Dodge så kan jag spela i en annan division. ;)
    /Kråkvinkel
  • Apropå lottning: Hur blir det med lag som har spelat 0, 1 eller 2 matcher? Betraktas de lika när de lottas? Det skulle kännas rättvist om ansvariga kommissarier ;) redovisar systemet innan lottningen sker.
  • För metagamingens skull är jag också nyfiken. Sedan vill jag se Mago i full commisar outfit med sabel och powerfist! The real cosplay ;)
  • @coma: Om du fixar outfiten lovar jag att ha den varje bb-torsdag jag är på under säsong 14!

Vi har resonerat såhär, lottningen kommer göras på söndag och får vi någon snilleblixt/bra input innan dess kanske vi ändrar oss.

Vi har tänkt oss att ha en partitionering med "nya" och "gamla" lag. Nya är de lag som spelat 0-2 matcher.

Tyvärr lär det troligen bli någon grupp med både nya och gamla, då det är ganska dåliga odds att det kommer slumpa sig annorlunda. Vi kommer försöka att göra den så jämn som möjligt, med något värde för jämn.
  • Tack!

Jag förstod inte riktigt sista meningarna. Betyder "att göra den så jämn som möjligt" att duktiga spelare och/eller lag som spelat 2 matcher har större chans att hamna i den mixade gruppen?
  • Typ. Och att "sämre" spelare och/eller lag som inte spelat så mycket har större chans att hamna i den mixade gruppen. Exakt hur vi gör den gruppen har vi inte bestämt ännu.
  • Jag misstänker att gimpeffekten kommer synas vidare när nya lag kommer :D

Mina Ogre har ju 100% segrar mot norse så det låter lovande, mighty blow och av7 är en mysig kombination. Dock kanske jag skulle hoppat säsongspel och låta min obesegrade svit stå.

Sedan vill jag igen hävda att detta slutgiltigt fastställer att trelagsregeln inte fyller sitt syfte.
  • Det blir tyvärr ingen coach foul-a-lot (aka coach Per) på sommarsäsongen. Jag försöker ta mig norröver (om än alldeles för kort) och ser ut att få begränsad tid i stada(tm). Må värsta coachen vinna! :)
  • Du har en poäng @Thursablot. Vi ska fundera mera på den regeln.
  • Dyker det inte upp fler lag så går det ju att köra 2 rookiegrupper med 5 lag var och 3 erfarna grupper med 6 lag. Melniboné får gå som rookielag, men det känns rätt vettigt. Vill man plocka ner fler erfarna lag till rookie blir det lurigare. Flayed rock går val an, men sen vet jag inte vad man skall ta. Hypnotic gays kanske funkar.
  • Jag misstänker att det är några coacher som väntar till sista minuten att anmäla sig.
  • Vi har två helt nya coaches på väg in också!
Sign In or Register to comment.