MartinS: 22 lag är bra. Dessutom tillkommer garanterat du och jag. Då blir vi 24. Dessutom finns det ett gäng som brukar vara med, men som inte anmält sig än (Anders, AndreasA, ErikDalen, Fishpiggy, JammyDodger, Joel, MatsB, Per, Putte, Z3bb3 tex). Nog borde vi kunna komma upp till åtminstone 33 lag, så att det blir ett nytt rekord
MartinS. Jag ville kolla vilka lag som dök upp
Mago: Det hade varit logiskt med färre lag under sommaren, men förra sommaren var det fler lag under sommaren än under våren och under 2012 var det lika många vår som sommar.
Utöver Ogres verkar rookie Norse vara säsongens melodi. På sätt och vis är det positivt eftersom Norse är rätt kul. Jag hoppas bara man slipper möta dem flera matcher i rad
Det verkar vara en bra blandning av lag, ska bli kul att spela ett, på pappret, bättre lag än sist. Sedan blir det måla av till nästa säsong för att ha fler att välja på!
Ja, det är väl nästan oundvikligt att det blir 2 norse lag i samma grupp. Man kan väl åtminstone rigga lottningen så att norselagen möter varandra i korsgruppsmatcherna så att inget lag måste möta 2 norse lag i sin egen grupp plus norselaget i andra gruppen.
Apropå lottning: Hur blir det med lag som har spelat 0, 1 eller 2 matcher? Betraktas de lika när de lottas? Det skulle kännas rättvist om ansvariga kommissarier redovisar systemet innan lottningen sker.
@coma: Om du fixar outfiten lovar jag att ha den varje bb-torsdag jag är på under säsong 14!
Vi har resonerat såhär, lottningen kommer göras på söndag och får vi någon snilleblixt/bra input innan dess kanske vi ändrar oss.
Vi har tänkt oss att ha en partitionering med "nya" och "gamla" lag. Nya är de lag som spelat 0-2 matcher.
Tyvärr lär det troligen bli någon grupp med både nya och gamla, då det är ganska dåliga odds att det kommer slumpa sig annorlunda. Vi kommer försöka att göra den så jämn som möjligt, med något värde för jämn.
Jag förstod inte riktigt sista meningarna. Betyder "att göra den så jämn som möjligt" att duktiga spelare och/eller lag som spelat 2 matcher har större chans att hamna i den mixade gruppen?
Typ. Och att "sämre" spelare och/eller lag som inte spelat så mycket har större chans att hamna i den mixade gruppen. Exakt hur vi gör den gruppen har vi inte bestämt ännu.
Jag misstänker att gimpeffekten kommer synas vidare när nya lag kommer
Mina Ogre har ju 100% segrar mot norse så det låter lovande, mighty blow och av7 är en mysig kombination. Dock kanske jag skulle hoppat säsongspel och låta min obesegrade svit stå.
Sedan vill jag igen hävda att detta slutgiltigt fastställer att trelagsregeln inte fyller sitt syfte.
Det blir tyvärr ingen coach foul-a-lot (aka coach Per) på sommarsäsongen. Jag försöker ta mig norröver (om än alldeles för kort) och ser ut att få begränsad tid i stada(tm). Må värsta coachen vinna!
Dyker det inte upp fler lag så går det ju att köra 2 rookiegrupper med 5 lag var och 3 erfarna grupper med 6 lag. Melniboné får gå som rookielag, men det känns rätt vettigt. Vill man plocka ner fler erfarna lag till rookie blir det lurigare. Flayed rock går val an, men sen vet jag inte vad man skall ta. Hypnotic gays kanske funkar.
Comments
Edit: Eller för 1500TV nu när du köpt in en blitzer
Själv har jag svårt att bestämma mig, undead eller wood elf? Ogres blir det inte för jag vill inte peta bort We eat you.
jori3641: Varför dröjer du med att anmäla dig?
Vi tappade två redan förra säsong, och sommaren är generellt lite svårare att få ihop för folk tror jag.
Jag är mer överraskad att Orcs inte är fulla redan!
Mago: Det hade varit logiskt med färre lag under sommaren, men förra sommaren var det fler lag under sommaren än under våren och under 2012 var det lika många vår som sommar.
Utöver Ogres verkar rookie Norse vara säsongens melodi. På sätt och vis är det positivt eftersom Norse är rätt kul. Jag hoppas bara man slipper möta dem flera matcher i rad
/Kråkvinkel
Vi har resonerat såhär, lottningen kommer göras på söndag och får vi någon snilleblixt/bra input innan dess kanske vi ändrar oss.
Vi har tänkt oss att ha en partitionering med "nya" och "gamla" lag. Nya är de lag som spelat 0-2 matcher.
Tyvärr lär det troligen bli någon grupp med både nya och gamla, då det är ganska dåliga odds att det kommer slumpa sig annorlunda. Vi kommer försöka att göra den så jämn som möjligt, med något värde för jämn.
Jag förstod inte riktigt sista meningarna. Betyder "att göra den så jämn som möjligt" att duktiga spelare och/eller lag som spelat 2 matcher har större chans att hamna i den mixade gruppen?
Mina Ogre har ju 100% segrar mot norse så det låter lovande, mighty blow och av7 är en mysig kombination. Dock kanske jag skulle hoppat säsongspel och låta min obesegrade svit stå.
Sedan vill jag igen hävda att detta slutgiltigt fastställer att trelagsregeln inte fyller sitt syfte.