1.
Holy Sisters of Thyr
Bogville Princesses
Now with flavour
The happy squirrels
Rogue orkonautz
Horny helmets
Hammer of the gods
The ulthuan firebirds
2. The happy squirrels
3. Bogville princesses
4. Holt sisters of thyr
5. Rare exports inc.
Mufflo: Kul att du tror på den oprövade rookien Björne. Vet du något om honom som jag inte vet?
1.Dessa går till slutspel:
House of Wittgenstein
Horny Helmets
Bogville Princesses
Rogue Orconauts
Ratus Nosferatus – (Vamps i slutspel!)
Drones Club
Holy Sisters of Thyr
Now with Flavour
2. Flest gjorda mål: Now with flavour
3. Flest gjorda CAS: Darkland Slavehunters
4. Minst antal insläppta mål: Holy Sisters of Thyr
5. Minst antal CAS mot. Rare Exports Inc
Till Slutspel: (i ordning)
Bogsville Princesses - @Ozt
Meliborne Dragons - @Fredrik
Dodgy Hags - @Bim
The Drones Club - @Mago
Horny Helmets - @ErikDalen
Holy Sisters of Thyr - @Muffloo
Now With Flavour, - @Dennis Hungry Hungry Hippos! - @Thursablot
2. Flest gjorda mål: Now with flavour - @Dennis
3. Flest gjorda CAS: Hungry Hungry Hippos - @Thursablot
4. Minst antal insläppta mål: Foulin' Copperheads - @Örjan
5. Minst antal CAS mot. Rogue Orkonautz -@Coma
Edit: Inga ändringar i tipset men lade till coach efter varje lag. Namn från ligasidan så alla kanske inte finns eller stämmer överens med de här
Kul att du tror på dina Ogres, Thursablot. Det kan gå lite hur som helst i rookiegruppen, så vem vet. Att du vinner CAS-ligan är nog troligare än slutspel dock.
@jori3641 Jag är obesegrad och har vunnit alla utom en som jag spelade lika, statistik ljuger inte. I år är det Ogrenas år! Jag hade @Coma s orcher där först men insåg att mina Ogre kommer bräcka dem Jag är ödmjuk dock och tror att det blir svårt att gå till final.
Att ett ogrelagg tar en slutspelsplats är ju inte omöjligt, speciellt inte i en rookiegrupp. I övrigt är ju Björn ett bra namn, därför fick han en rolkieröst. Kul att du tror på min defensiv!
Thursablot är onekligen en mycket kompetent coach, men jag gissar på att han hamnar i en grupp där enbart ett lag av 6 går direkt till slutspel och då är det tufft. Speciellt när motståndet kan bestå av lag som är bra ”out-of-the-box” lag som Norse, Dwarf och Undead.
Nu är visserligen kvaliteten på coacherna väldigt oklar i rookiegrupperna. Hur mycket erfarenhet Blood Bowl har Björne, MvP och Lockmund? Hur bra är ErikDalen när han måste använda något annat än reptilhjärnan? Kan jag spela utan core skills (block/dodge)? Kan Switchray bemästra all frenzy och ta klivet upp och slåss om slutspelsplats? Vilka lag kommer ens möta varandra? Så många frågor!
Därför det är extra skoj att satsa på en gutfeeling direkt och satsa på det tycker jag ska själv bli kul att spela ett lag med massa coreskills. Nu måste jag koncentrera mig mer än med mina monster. Nu får det bli några grupper! Jag vill spela!
Now with Flavour
Darkland slavehunters
Bogville Princesses
The Drones Club
Lövemann Bloaters
Rogue Orconauts
House Wittgenstein - såklart!
Hammer of the Gods
2. Flest gjorda mål: The happy squirrels
3. Flest gjorda CAS: We eat you - Max Earnst
4. Minst antal insläppta mål: Rogue Orconauts
5. Minst antal CAS mot:Rogue Orconauts
Hmm, 12 till slutspel, det tolkar jag som att fyra går direkt till kvartsfinal, medans övriga åtta lag går till åttondelsfinal. Hur avgörs vilka fyra som går direkt? Synd bara om de fem andra lagen i min grupp som aldrig får en chans. (Ja, jag lär få äta upp de orden, via fouls om inte annat).
Hmm, 12 till slutspel, det tolkar jag som att fyra går direkt till kvartsfinal, medans övriga åtta lag går till åttondelsfinal. Hur avgöra vilka fyra som går direkt? Synd bara om de fem andra lagen i min grupp som aldrig får en chans.
Grupp G och F går vinnarna vidare, Grupp A-E får de 6 med högst poäng också en slutspelsplats. Eller hur menar du?
Edit: Lite sen där, men du ser på bakgrundsfärgen vad som händer. Grön bakgrund är direktplats, gul bakgrund är resten av platserna i poängordning. Så Slutspelet kan bestå av två deltagare från en grupp och ingen från en annan.
@Lockmund: Observera att det är möjligt att man får en plats i slutspelet även om man inte tillhör de 8 bästa, ifall någon/några av dem tackar nej exempelvis för att de inte kan bara med på slutspelsdagen. Förrförra säsongen gick jag till slutspel som 14:e bästa lag eller något i den stilen, så att en andra plats i grupp F eller G kan räcka till slutspel om man har väldig tur.
Kom ihåg att man fortfarande kan slänga in ett tips på
1. Vilka lag som gåt till slutspel.
2. Vilket lag som gör flest mål
3. Vilket lag som gör flest CAS:
4. Vilket lag som släpper in minst antal mål.
5. Vilket lag som får minst antal CAS emot sig.
Lyckades genom ett stabilt försvar och tiki-taka spel med en pass och flera dodgar vinna över lunchödlorna! Nu hoppas jag att @Bim tar hand om ett visst råttproblem.
Allt tyder på att Princesstårtan kommer att få ett fälleben när vi möts med tanke på hur dåliga tärningar som kastades de första två matcherna för Orkonatuerna. Nuffle brukar ofta slänga in en knyta råflyt på sådant som egentligen inte borde gå när allt lätt redan gått på röven.
Så snart skall det ätas tårta... waaaaaagh gott!
Comments
1.
Holy Sisters of Thyr
Bogville Princesses
Now with flavour
The happy squirrels
Rogue orkonautz
Horny helmets
Hammer of the gods
The ulthuan firebirds
2. The happy squirrels
3. Bogville princesses
4. Holt sisters of thyr
5. Rare exports inc.
1.Dessa går till slutspel:
House of Wittgenstein
Horny Helmets
Bogville Princesses
Rogue Orconauts
Ratus Nosferatus – (Vamps i slutspel!)
Drones Club
Holy Sisters of Thyr
Now with Flavour
2. Flest gjorda mål: Now with flavour
3. Flest gjorda CAS: Darkland Slavehunters
4. Minst antal insläppta mål: Holy Sisters of Thyr
5. Minst antal CAS mot. Rare Exports Inc
Bogsville Princesses - @Ozt
Meliborne Dragons - @Fredrik
Dodgy Hags - @Bim
The Drones Club - @Mago
Horny Helmets - @ErikDalen
Holy Sisters of Thyr - @Muffloo
Now With Flavour, - @Dennis
Hungry Hungry Hippos! - @Thursablot
2. Flest gjorda mål: Now with flavour - @Dennis
3. Flest gjorda CAS: Hungry Hungry Hippos - @Thursablot
4. Minst antal insläppta mål: Foulin' Copperheads - @Örjan
5. Minst antal CAS mot. Rogue Orkonautz -@Coma
Edit: Inga ändringar i tipset men lade till coach efter varje lag. Namn från ligasidan så alla kanske inte finns eller stämmer överens med de här
Nu är visserligen kvaliteten på coacherna väldigt oklar i rookiegrupperna. Hur mycket erfarenhet Blood Bowl har Björne, MvP och Lockmund? Hur bra är ErikDalen när han måste använda något annat än reptilhjärnan? Kan jag spela utan core skills (block/dodge)? Kan Switchray bemästra all frenzy och ta klivet upp och slåss om slutspelsplats? Vilka lag kommer ens möta varandra? Så många frågor!
Now with Flavour
Darkland slavehunters
Bogville Princesses
The Drones Club
Lövemann Bloaters
Rogue Orconauts
House Wittgenstein - såklart!
Hammer of the Gods
2. Flest gjorda mål: The happy squirrels
3. Flest gjorda CAS: We eat you - Max Earnst
4. Minst antal insläppta mål: Rogue Orconauts
5. Minst antal CAS mot:Rogue Orconauts
Grupp G och F går vinnarna vidare, Grupp A-E får de 6 med högst poäng också en slutspelsplats. Eller hur menar du?
Edit: Lite sen där, men du ser på bakgrundsfärgen vad som händer. Grön bakgrund är direktplats, gul bakgrund är resten av platserna i poängordning. Så Slutspelet kan bestå av två deltagare från en grupp och ingen från en annan.
1. Vilka lag som gåt till slutspel.
2. Vilket lag som gör flest mål
3. Vilket lag som gör flest CAS:
4. Vilket lag som släpper in minst antal mål.
5. Vilket lag som får minst antal CAS emot sig.
Deadline ikväll 23:59.
Mufflo: 6p
Jori3641:6p
MartinS:6p
Thursablot:5p
Vi kommer hålla lokalen öppen mellan 18 - 22 som vanligt.
Efter två matcher har alla i grupp D samma poäng.
I Grupp G däremot har ALLA olika poäng i en skala från -1 till 4.
Darkland Slavehunters har efter två matcher 12 cas. Fortsätter det i den stilen kommer han sluta på 36 cas och 9 kills!
Ratatiosk som dog hade själv mer SPP än något enskilt lag i både Group F och Group G.
Bogville Princesses har nu spelat 21 matcher och vunnit 20 av dessa. Kommer någon att ens hota dem?
Så snart skall det ätas tårta... waaaaaagh gott!