DOUBT XI, 18-19 januari 2020, Järnvägsallén 24, Umeå

12346»

Comments

• Skuld wrote: »
    Just ja, förlåt @stareater vi har ju glömt att gnälla över tiderna.
    Gnäll!

Skönt att se vissa saker inte förändrats.
  • Finns det tillgång till kaffe? Denna nattjobbare somnade 01, vaknade 04 och det ser mörkt ut att plocka in fler timmar innan det är dags xD
  • Jag anländer 845 pga taskiga busstider
  • Zimeries wrote: »
    Finns det tillgång till kaffe? Denna nattjobbare somnade 01, vaknade 04 och det ser mörkt ut att plocka in fler timmar innan det är dags xD

Alltid på DOUBT.

• Jag, Zedd och iftp. Kan bli enstaka minuter sena
  • Hur kommer man in?
  • Human coach efter 2-0 seger i första omgången mot Norse:

-”Human är så bra, man kan inte misslyckas med dem, oj oj oj, alltid kul att coacha spelare som alltid levererar på match som på träning”.

Samma coach efter förlust i andra omgången med 0-3 mot Wood Elves:

-”Om dönickarna bara kunde fatta att bollj*veln släpper man aldrig för då blire mål i baken, hur svårt skare vara och varför får inte human catchers ha fyra i AG som alla andra? Orättvist bittert!

:P
  • Bra arrangerat! Nice lokaler! Bra tärningar! Och kul folk! Gött röjj! Nöjd med spontan helgen!
  • Vad blev slutresultatet?
  • Skuld vann
  • edited January 2020
    Som vanligt bra uppstyrt och kul att höra att andra hade roligt.

För er som inte kan få nog av fantastiska turneringar kan ni rekommendera USB4, som är Umeås kommande turnering. Den går av stapeln den 25:e April.

Men den är inget för de ”svaga” så vi har full förståelse om många av er undviker denna coola turneringsform. Där spelas det fem matcher på en dag, det finns öl, läsk, vatten, chips, godis, mm till försäljning och inte perfekta bord anpassade för Blood bowl planer.

Sedan så har alla lag ”Divan”! Och laget skillnad utifrån ”Monkey bowl” ;)
  • Grymt arrangemang @stareater vi hade sjukt kul! Klockren start på blood bowl året! (Tror jag ska elda samtliga tärningar jag äger och köpa fuskisar, utom på injury rolls då jag behåller DoubtXI tärningarna, känns ändå rättvist) Att sleven föll till Piteå åter igen gör oss sjukt stolta, så det finns en risk att vi är lite extra kaxiga när vi kommer till USB.
  • Tack igen alla som dök upp. Det är alltid kul att se så många som dyker upp till Umeå. NAF-resultaten är inrapporterade och jag ska lägga upp en lista med resultaten ikväll i denna tråd också.
  • 21-8 i cas och 3-9 i TD med skaven? Vad hade Zimeries för build? :)
  • Mooselord wrote: »
    21-8 i cas och 3-9 i TD med skaven? Vad hade Zimeries för build? :)

Försöker ta det från minnet

(Fat) Glart Smashrip
    Rat ogre (Claw)
    2 blitzers (2 x Guard)
    3 gutter runners (2 x Block)
    1 Thrower (Leader)
    5 Linerats
    1 RR

• edited January 2020
    @stareater @Mooselord Ser rätt ut! Tärningarna lade sig galet alltså. Kunde inte ens lyckas med att ta upp bollen med Gutter runners, men att plocka hål på motståndaren när båda föll på both down, ja det gick vägen liksom. ^_^
  • Zimeries wrote: »
    @stareater @Mooselord Ser rätt ut! Tärningarna lade sig galet alltså. Kunde inte ens lyckas med att ta upp bollen med Gutter runners, men att plocka hål på motståndaren när båda föll på both down, ja det gick vägen liksom. ^_^

Precis som på träningslägret inför turneringen ;)
  • Frantic wrote: »
    Zimeries wrote: »

Precis som på träningslägret inför turneringen ;)

Haha! Du menar DoubtX och DoubtIX? Då klarade de ju inget av det! xD

• Grattis @Skuld
    Hur många NAF pokaler behöver du egentligen?
  • Behöver väl åtminstånde 11 ifall jag ska spela räkna med vargar igen
Sign In or Register to comment.