DOUBT XI, 18-19 januari 2020, Järnvägsallén 24, Umeå

1356

Comments

• Oh, så spännande... nu äre bara några veckor kvar!

En lätt förvarning till alla förväntansfulla;

Det är årets första turnering så tänkt på att många kan vara ringrostiga...

Jag har valt att fördubbla antalet rr i år efter två misslyckade försök med att spela med bara en ;)

Har köpt starköl som kommer att inmundigas från första ”kick-off”!

Basse kommer - en glad norrlänning som kan sticka ut med sina höga klagomål, men låt inte hans vokabulär skrämma er, han har aldrig skadat någon annans figurer än sina egna :D

Laddad ... laddad ... laddad ... laddad
  • edited December 2019
    Frantic wrote: »

Tum-måttet är ingen öl förrens första TD
  • edited December 2019
    Skuld wrote: »

Tum-måttet är ingen öl förrens första TD

Pff, det där är så 2019 @skuld.... första turneringen för året så testas det alltid nya saker, som skrivna och oskrivna ”regler” :)
  • Frantic wrote: »

It is the way!
  • Ringrostiga på turneringsspel? Spelar inte alla 1-2 turneringar i månaden konstant? :D
  • Jag är ju lite småförälskad i Basse och hans tokroliga uppträdanden då saker inte riktigt går hans väg. Detta blir skoj!
  • @Pellevin

Basse skriver: ”Haha hälsa att jag var aldrig sur i magic för jag vann alltid mot honom =)
  • Jag vill rigga lottningen så jag slipper lira mot Basse i första matchen igen innan han hunnit tuta i sig sina bärs. Match fyra låter mer lagom ...
  • edited January 2020
    OBS! Det har blivit strul med lokalen och vi kommer INTE vara på Mjölkvägen. Ser just nu ut att bli <font color="red">Järnvägsallén 24</font> istället (korsningen E12 och östra kyrkogatan).
  • M
    https://www.google.se/search?q=thoren+business+school+umeå&amp;ie=UTF-8&amp;oe=UTF-8&amp;hl=sv-se&amp;client=safari#fid=0x467c5b0e395d274f:0xa739a5cd773b472d&amp;fpstate=luuv&amp;imagekey=!1e2!2s92OgHbHluH2qfjTaJWylFA&amp;viewerState=im

Tyvärr betyder det att ölen börjar inmundigas först efter lunch för min del ;)

Edit: detta ligger typ mitt i ”centrum” så det borde vara brutalt lätt att ta sig till ”lokalen” nu. :)

Äh! Man börjar ju kvällen innan så man inte är sugen förens vid lunch igen.
  • Vi i pitegänget kommer sluta upp på Scandic plaza på fredagen för några bärka, är ju långvarig tradition att spela första matchen bakis och sedan korrigera problemet vid lunch.
  • Zimeries wrote: »
    Man börjar ju kvällen innan så man inte är sugen förens vid lunch igen.

Approved. Se bara till att det inte blir en börjar kvällen innan så man inte vaknar förens vid lunch igen. Sånt uppskattar inte jag som TO. :)
  • @Zimeries - hur många från ”Pite” blire som kommer? :)
  • Frantic wrote: »
    @Zimeries - hur många från ”Pite” blire som kommer? :)

4 spikade! Sen hänger min bättre hälft med (Hon spelar inte den här gången, utan låter mig ta platsen vid bordet), samt döttra som äntligen anlänt. Blir riktigt kul! Vi skulle nog blivit fler om det inte krockat för folk, nästa Umeå event blir vi fler.

Stareater wrote: »
    Zimeries wrote: »
    Man börjar ju kvällen innan så man inte är sugen förens vid lunch igen.

Approved. Se bara till att det inte blir en börjar kvällen innan så man inte vaknar förens vid lunch igen. Sånt uppskattar inte jag som TO. :)

Haha! Men vad tusan! Nu låter det som att jag sovit bort tidigare arr! Nej för helsefyr, jag spelade mig ju igenom förra årets Doubt med närmare 40 grader feber (När jag kom hem var jag off the grid en vecka innan jag klarade ta tempen, då jag ansåg mig vara friskare. 39 grader stabila då. ) Inget stoppar denna Gutter Runner från att rulla dubbla ettor. Tur Piteborna sover hårt, ingen av dem vaknade när jag fick dusha kallvatten och klöka mig genom nätterna. Jag hoppas ingen av förra årets deltagare drabbades av den där nurgle bomben. Om så får ni ta det med ZeroFreak och Dr.One då det var dem som tvingade mig från hotellet på morgonen.
  • Zimeries wrote:
    Haha! Men vad tusan! Nu låter det som att jag sovit bort tidigare arr!

Nej tusan, du har skött dig exemplariskt. Det har dock hänt att coacher inte dyker upp dag 2 efter några öl för mycket.

Har för övrigt råkat ut för nurglepest själv ett år så jag tror pappa Nurgle har en förkärlek för att besöka DOUBT.

• edited January 2020
    [quote="Stareater;41463"

Har för övrigt råkat ut för nurglepest själv ett år så jag tror pappa Nurgle har en förkärlek för att besöka DOUBT.

[/quote]

Awh no! Tur att det är en vecka kvar iallafall. Krya! Vi kan ju inte ha en TO som drar med sig massa Nurglings. De har ju en tendens att få saker att försvinna. På tal om att försvinna, det råkade inte bli kvar en Linerat i grönt förra året? Var i så dåligt skick så jag har inget minne från dagarna annat än att jag spelade mot Slann (Duckwing kanske?) och torskade stenhårt. Allt annat är en dimma, vet att jag placerade mig bättre än lillebror i vanlig ordning och det är ju egentligen allt som räknas men ändå.

• Zimeries wrote: »
    @Zimeries - hur många från ”Pite” blire som kommer? :)

4 spikade! .... Vi skulle nog blivit fler om det inte krockat för folk, nästa Umeå event blir vi fler.

Oh, låter ju kanon! :)
  • Stareater wrote: »
    OBS! Det har blivit strul med lokalen och vi kommer INTE vara på Mjölkvägen. Ser just nu ut att bli <font color="red">Järnvägsallén 24</font> istället (korsningen E12 och östra kyrkogatan).
    https://www.google.se/search?q=thoren+business+school+umeå&amp;ie=UTF-8&amp;oe=UTF-8&amp;hl=sv-se&amp;client=safari#fid=0x467c5b0e395d274f:0xa739a5cd773b472d&amp;fpstate=luuv&amp;imagekey=!1e2!2s92OgHbHluH2qfjTaJWylFA&amp;viewerState=im

Tyvärr betyder det att ölen börjar inmundigas först efter lunch för min del ;)

Edit: detta ligger typ mitt i ”centrum” så det borde vara brutalt lätt att ta sig till ”lokalen” nu. :)

Hur ser det ut med parkering vid denna lokal?
  • edited January 2020
    ZeroFr3aK wrote: »

Finns tre parkeringshus inom några hundra meter, Nanna, Navet och vad det nu heter vid järnvägsstationen.
  • Snow wrote: »
    ZeroFr3aK wrote: »

Finns tre parkeringshus inom några hundra meter, Nanna, Navet och vad det nu heter vid järnvägsstationen.

Järnvägsalléns parkeringshus.
  • Fick bloodad tand efter helgens turnering så om det finns plats kvar bokar jag resa upp
  • Jag kommer att vara i Umeå under fredagkvällen, är det någon samling planerad med eventuellt en öl eller tre?
  • Har bokat och kommer. Ska bara lista ut vad jag ska spela. Några förslag?
  • Du ska köra High Elves.
  • @inforthepain du skall spela assisterande coach samt beerboy till mig! :-)
  • Jag har vunnit turneringen 2 ggr med Orcs. Men så är jag ju också medlem i Sveriges bästa lag, och du är ju bara med i det näst bästa @inforthepain.

Vad najs! Jag tycker du ska spela Slann :D

finns bara ett rätt svar.
    men jag tycker du ska spela dwarves, khemri eller nurgle. beroende på vilket lag du tycker passar bäst.
  • brocCooLi wrote: »
    Har bokat och kommer. Ska bara lista ut vad jag ska spela. Några förslag?

finns bara ett rätt svar.
    men jag tycker du ska spela dwarves, khemri eller nurgle. beroende på vilket lag du tycker passar bäst.

Fast det där är ju tre rätta svar ;)
Sign In or Register to comment.