Efter mycket tankar och samråd med de som redan fått plats, så har jag nu frågat Kaju om han vill ha sista platsen i landslaget med sina Lizardmen och han har accepterat.
Baserat på prestationen på Melisqusbowl till stor del.
Det blev då inte pro elves som jag hade tänkt, utan lizards som jag inte trodde på själv.
Alla pusselbitar på plats för landslaget nu kör vi!
Stort tack till alla som kämpat för att vara med, det har varit hård kamp om att få plats och jag tror att det är bra för Team Sweden som helhet i längden.
Grattis allihop. Jag är glad att det blev lite nytt blod, även om jag själv förlorade min plats. Kaju har varit nära att komma med flera gånger, så det känns extra gött.
För mig känns det dubbelt konstigt. Jag skulle ha flyttat nu i september och vågade inte satsa på Europen i år. Igår fick jag veta att flytten är senarelagd till början av november, men det finns inte längre en tävling att åka till (och den är dessutom full).
Vet vi om det rullande fyraårsschemat på world cup rubbas eller blir det bara två Eurobowls mellan Dornbirn och nästa event?
Nu är jag inte så insatt men kvarstår vårt "landslag" till nästa år? Alltså de man anmält är de som ska representeras eller har "vi" valt att de som tog plats kvarstår som våra representanter? (Konstig mening jag vet, men jag tror ni förstår;))
Betyder det att det isf att nästa landslagsuttagning kommer tas ut till Malta 2022 på de prestationer som görs under en tvåårs period?
Jag har funderat på saken.
Det finns ingen lösning som är särskilt rättvis vad gäller landslaget tyvärr, det är kasst oavsett om laget kvarstår eller tas ut igen.
Det jag kommit fram till är att landslaget kvarstår som det är men jag om någon vill hoppa av får de säga till.
I slutändan kändes det för mig mest orättvist att ta tillbaka erbjudandet om landslagsplats.
Jag har funderat på saken.
Det finns ingen lösning som är särskilt rättvis vad gäller landslaget tyvärr, det är kasst oavsett om laget kvarstår eller tas ut igen.
Det jag kommit fram till är att landslaget kvarstår som det är men jag om någon vill hoppa av får de säga till.
I slutändan kändes det för mig mest orättvist att ta tillbaka erbjudandet om landslagsplats.
Tycker som utomstående att det är lika rimligt som alternativet - tror också att det kan vara vettigt att stryka 2020 som ”kvalår” då det är rätt oklart vilka turneringar som blir av och hur möjligheter till deltagande kommer se ut utifrån geografi och rådande läge osv.
Comments
Baserat på prestationen på Melisqusbowl till stor del.
Det blev då inte pro elves som jag hade tänkt, utan lizards som jag inte trodde på själv.
Alla pusselbitar på plats för landslaget nu kör vi!
Stort tack till alla som kämpat för att vara med, det har varit hård kamp om att få plats och jag tror att det är bra för Team Sweden som helhet i längden.
Ska bli fantastiskt kul att följa hur Polen äventyret går.
Sorry @pedda att jag tog din plats. Vi får spela i samma lag en annan gång. Det gäller även @pipad och @duckwing.
Skuld wood Elfs
Iftp undead
Pellevin orcs
Thursabolt Darkies
Oberwald human
Kaju Lizard
Melisqus Dwarf
Tror det är listan.
Lite spännande!
Malta nu 2022.
Mer info kommer.
Då får vi mer tid att öva med landslaget, go go!
Vet vi om det rullande fyraårsschemat på world cup rubbas eller blir det bara två Eurobowls mellan Dornbirn och nästa event?
Betyder det att det isf att nästa landslagsuttagning kommer tas ut till Malta 2022 på de prestationer som görs under en tvåårs period?
Tycker som utomstående att det är lika rimligt som alternativet - tror också att det kan vara vettigt att stryka 2020 som ”kvalår” då det är rätt oklart vilka turneringar som blir av och hur möjligheter till deltagande kommer se ut utifrån geografi och rådande läge osv.
Vi har haft 2-årsperioder tidigare, t.ex. inför denna Eurobowl.
@Ozt, vet du något om året för nästa world cup?