Eurobowl 2020 Polen. 2-4 oktober. Warsawa. (Inställt)

1356

Comments

• @Coma

Nä men bättre, två skills som hjälper mot ”passande” lag, diving tackle på en sådan där liten vessla blir ju sjukt störande för en catcher som just fångar bollen. :)
  • @Frantic utan sidestep är jag inte särskilt imponerad men visst några enstaka undantag kanske den gör lite nytta om den lever fortfarande när det är dags.
  • edited November 2019
    coma wrote: »
    @Frantic utan sidestep är jag inte särskilt imponerad men visst några enstaka undantag kanske den gör lite nytta om den lever fortfarande när det är dags.

Om den lever innan det är dags? Så är det väl med alla skinks?

Sedan om du inte tycker det är värt 10k för två skills samt -mv när du möter ”passande lag” så behöver du ju inte spela med den :)
  • Hej gott folk,
    Jag har idag frågat de tre toppkandidaterna om de vill vara med i laget och de har tackat ja.
    Så nu är upplägget:
    Skuld - något alvlag.
    Inforthepain - något bashlag
    Melisqus - antagligen dvärgar
    Ozt - Norse eller chaos dwarf antagligen.
  • woho!!!
    heja heja!
  • Bra val av kärntrupp
  • Kul riktigt stabilt :)
  • edited December 2019
    Föga förvånande, men grattis @inforthepain, @skuld, @melisqus och @ozt

@ozt kan du ge mer detaljer över de resterande fyra platserna? Vilka raser är "kvar"? Vilka coaches är i nuläget tilltänka, även om det kan ändras tills april?
  • Jag sätter ihop en post med tankar på detta i mellandagarna, men det tar nog någon dag.
    Men helt klart ett vettigt önskemål som jag tar till mig av!
  • OztOzt
    edited January 2020
    Efter en tung analys av läget så är läget följande:
    Pellevin har erbjudits plats och tackat ja med Orcs.

Nuvarande laguppställning är då:
    Inforthepain - undead
    Skuld - wood elves
    Melisqus - dwarves
    Pellevin - orc
    Ozt - norse/chaos dwarves

Sen har vi då stora trafikstockningen med de tre sista platserna där jag verkligen vill ha med dessa lag:
    Humans.
    Dark elf.
    Pro elf.

För humans så är Mike the machine front runner. Jag har hört ryktas att han kanske vill köra dark elves.
    Oberwald_1 och Razta ligger tätt efter men måste skrälla rejält för att komma ikapp de fina resultat som Mike har med humans. Om Mike lyckas ta dark elf-platsen så kommer nog Oberwald ta över humans dock.

Dark elf är ett tätt fält. Mumin har länge presterat bra siffror med dem. Om Mike ska ta platsen behöver han prestera bra med dem på en turnering eller två.
    Sen har vi Pedda som också ligger hyfsat till om Pedda kan ta sina wood elf-prestationer och översätta dem till dark elf.
    Coma har också en möjlighet om han tar pallplats på en turnering.

Sist har vi pro elf. Pedda, Pidpad och Coma har bra läge här och ligger tight till. Men det är egentligen bara Coma som har spelat mycket pro elf. Någon av dem skulle behöva få ett fint resultat på en turnering med en av dem.
    Pedda är med i den här kategorin i hopp om att wood elf skills kan överföras.
    Så jag uppmuntrar er att försöka spela pro elf på turneringar med liknande regler som eurobowl.

Brasklapp :
    Det är några turneringar kvar och saker kan hända, det ovan om de tre sista platserna är inte skrivet i sten. En bra 6-vinst turnering kan ändra läget snabbt, även vad gäller raser. Men det är så jag ser på det hela i nuläget.
  • kul läsning och trevlig analys @Ozt!
  • edited January 2020
    Tack för sammanfattningen @ozt

Imorgon spelar jag pro elves, dock endast en fyrspelsturnering.
    Mina övriga turneringar innan deadlinen går ut är egentligen planerade för slann och lizardmen, men jag kanske får tänka om lite.
  • Om du krossar 6-0-0 med lizards så är det ett tungt vägande argument annars...
  • Får väl spela pro elf på valentine bowl då, enda turneringen jag hinner med innan deadline (eller, hinner.. jämrans jobbschema).
  • @Pidpad må bästa roster vinna! ;)
  • Ozt wrote: »
    Om du krossar 6-0-0 med lizards så är det ett tungt vägande argument annars...

speciellt då det är på dungeonbowl som är en major. kanske inte spelar så stor roll om det är en major iofs, men coolt iaf.
  • coma wrote: »
    @Pidpad må bästa roster vinna! ;)

Nä, det verkar dåligt :P
  • edited January 2020
    Jag har väl bara Valentines Bowl på mig såja får väl spika den. Vet inte om BB2 alls kan va i åtanke men jag har högst win% i CCL för coacher med över hundra matcher på just darkies.
    Var lite sugen på att visa skavens framfötter på Valentines men antar att det blir Darkies då detta är min ända turnering innan deadline.
    Väldigt kul att man är med i mixen :)
  • Ozt wrote: »
    Om du krossar 6-0-0 med lizards så är det ett tungt vägande argument annars...

Ska sikta på det.
    Blir dock svårt på DungeonBowl eftersom 5-0-0 kan leda till final och då räknas ju inte match nr 6 :P
    pedda wrote: »
    Tack för sammanfattningen @ozt

Imorgon spelar jag pro elves, dock endast en fyrspelsturnering.
    Mina övriga turneringar innan deadlinen går ut är egentligen planerade för slann och lizardmen, men jag kanske får tänka om lite.

Det blev 2-1-1 på turneringen och most TDs.
    Min förlust var mot nr4 i världen med dark elves eftersom jag inte kunde foula en witch elf med två medhjälpare (6+ med två tärningar), så får väl anses som ganska jämt ändå.

Planen är nu att spela pro elves på Ernst-August-Bowl istället för slann.
  • Från Facebook, Daniel Piwek.

Hello guys and gals,

As you probably know, registration of teams for Eur'Open started yesterday (1st February). Till now, 21 teams have registered!

Despite the fact that registration remains open until 30th April, we recommend not waiting for the last minute, because we currently set a limit of 80 teams (which may increase after reaching such a number of participants, but it is not certain!)

All information about registration can be found on the event page:

[http://www.eurobowl.eu/2020/default.asp?p=21](http://www.eurobowl.eu/2020/default.asp?p=21)

Please spread this information on Your local BB groups.

I wish you all a nice weekend!
  • Någon som vill spela med mig och @betty så vi kan anmäla oss?
  • Funderar på om man ska åka ner på eur-open, men oavsett, vad tror ni om en khemri-build på detta, och vad hade ni gjort annorlunda?

4 tomb. (3 guard 1 MB)
    2 blitz (1 tackle 1 MB)
    5 skelett (1 block 1 tackle)
    2 RR
    star: skrull halfheight

(om jag räknat rätt)
  • På det hela taget ser det bra ut. Men behöver du verkligen tre guard? Brukar inte Khemri vara starkare än sina motståndare?
  • Tja, brukar köra med 2 guard och 1 mb på TG men här så fick jag en skill "över", vad hade du velat ha?
  • Jag tycker 3 guard låter bra, du vill alltid vara starkast som khemri, samt att det blir lättare att generera 3D blocks
  • ja, annars så är det ju 1 på 9 att du faller i backen och jag som är höjdrädd å allt :/
  • bloodfeast wrote: »
    ja, annars så är det ju 1 på 9 att du faller i backen och jag som är höjdrädd å allt :/

jag kan hålla dig i handen om det blir läskigt.
  • brocCooLi wrote: »
    bloodfeast wrote: »
    ja, annars så är det ju 1 på 9 att du faller i backen och jag som är höjdrädd å allt :/

jag kan hålla dig i handen om det blir läskigt.

Du finns verkligen där för alla @broccooli.
    Ibland blir jag rädd för AG4:a dodgar med reroll, håller du min hand då?
Sign In or Register to comment.