Eurobowlregler Ungern, utkast släppt.

123457

Comments

• edited February 6

:D

Internet kommer ihåg allt!

• @Ozt Kan du uppdatera första posten med de regler som nu ändrats?

• Sidan för EuroBowl funkar nu. http://eurobowl.eu/

• Necro ska tydligen vara väldigt bra har jag fått till mig.

Visa att dom är bra ;)

• En tanke är väll att jämfört med många andra lag så får du allt du brukar behöva för necro (dock lär du spela guard istället för block på golems), dvs 8 skills 2rr 12 spelare (där du har möjlighet att stacka en skill)

Jämför man med många andra lag så är necro inte nerfat = lika bra som i förra regelpaketet => dom kommer troligtvis vara starkare än förra EM.

När många lag blir sämre så lär man titta på de som är opåverkade som om att se blivit buffat tänker jag spontant.

• edited February 27

Japp nekro är ett av de allra bästa i min bok.. sen om vargen ska ha block/mb och en oskolad ghoul, eller om man har blodge varg + block o wrestle ghouls är bäst vet jag inte.. lutar å blodge, 3 blodge/wrodge på nekro är fint!

tycker faktiskt khorne ser bra ut… 12 spelare 3rr 3 guard -ghors 4 block-warriors , en claw/mb stackad khorneghorr .(ist bloodbeasten) o så har du en skill kvar till en lino

• #KhorneÄrTierEtt. Kom ihåg var ni hörde det först. 😊

• MB är en secondary, så du tappar båda skills på ghouls då dock...

Frågan är om det är värt, som @kaju vart inne på, med en tackle+MB wraith istället för en blodge ulv. Med tanke på att det är stor chans att möta amazon, som är en jobbig matchup för necro vad jag märkt, så kan en sådann wraith vara bra att ha. Tanken med detta har växt hos mig.

• Eller missar jag att du spelar 1 ghoul och köper extra skill paketet?

• edited February 27

Edit*

en ghoul är oskolad om man tar mb

@Strid

• Jaha, vill man spela med bara en varulv? Dom är ju större delen av laget?

• edited February 28

nästan alla lag har blivit nerfade sen förra EB, och nekro kan bygga i princip ett likadant, om inte bättre, roster som det som kom 2a på bb3 vm i december ( -1st zombie men får + dodge /mb på vargen)

Så ja, jag skulle säga att en varg räcker men det är klart att två vargar är bättre (om man har allt annat samma).. Men att loosa en reroll för en andra varg gör att du troligen slår fler kritiska turnovers med dina fleshisar, och få ett sämre resultat.

• Det finns ju en värld där man tar leader på en ghoul för att få pengar till en varg (växla in en zombie o en reroll) men då har du ingen blodge/wrodge mot potentiellt 3st blodge/wrodge

• Känner att Necro med en Varg är mera stabilt och det är lättare att skydda en varg än två....

Samt att sedan kunna Stacka den vargen som du har gjort ovan, så blir den ju ännu bättra mot allt (förutom fyra spelare i Chorfs)....

• Jag boka in landslaget på ”Green Hotel Budapest” ca 1km från venue.

• Dom släpper 120 platser till 15:e mars kl 20:00 CET.

• Fick denna på kaptenstråden.

vet inte om det gäller samma för Europen.

• @kaju Tack, har undrat om det.

• @kaju Tusen tack!

• äntligen

• @kaju Du är bäst!

• Det kan vara lite klurigt med bbtc.pl

Man ska välja ras först och sen regelpaket.

Sen vilket optionalpack.

Sen är det väl bra att fylla i coach namn och lagnamn.

När du är klar så finn det en ”Validate” knapp i mitten uppe, för att se om det är rätt byggt enl. Regelpaketet.

Säg till om det inte funkar så kan jag försöka guida.

Eller lägg upp vad du ska ha i ditt roster här så fixar jag en fil.

• Det är lite segt på bbtc.pl

Pröva igen om det inte funkar ;)

• @kaju jag gick bara in och fixade rostern, utan att validera. Jag ser inte var det står att den måste valideras.

• Svenska Landslaget har skickat in sina rosters.

Tröjorna är beställda från spized.com

Presenter i form av pennor med logga är på gång.

• edited September 5

Valhalla United är reggade för ett par dagar sedan

Mr.Selecta spelar Norse (suprise)

Spoildsquid spelar Nurgle med masterchef

Duckwing spelar.....Slann!!

Bitter hoppar in med OWA.

Present fixad men är hemlig, kan ju råka möta någon från swebba

Ser fram emot att träffas i Budapest!!

Sign In or Register to comment.