Swedish Nationals 2025 1-2 February Sala, Sweden

135

Comments

  • @Smulzer - Bra tänk... Men ge för guds skull "Piteå-Finest" extra prioriteringar för de har ändå "Pite-Hunken" som alltid levererar och de kommer att komma med minst ett lag... Vare sig ni vill det eller inte.... Brukar kunna ta tid för dem att kunna regga sig. Men dyka upp gör de och bil kör de hela vägen :D

  • @Frantic Är inte de Pite Bloodbowl? För de säkrade en plats innan.

  • @Smulzer - Precis :D

  • Bilbao vill skicka ett lag till tror jag.

  • @grumplekins ja de har två platser så på sig. Kan nån skriva till dem?

    de har inte än fyllt upp sina lag de anmält. Saknas 2 spelare

  • @grumplekins tack!

    @GetTheRef Visst har ni två spelare till i erat lag?

  • Jag städade upp lite så finns 3 Squad platser kvar just nu

  • Uppdaterat första sidan. 2 Lagplatser kvar nu. och 134 spelare har betalat.

  • Hej Alla.

    Nu har jag lagt in SM regelpaketet i sida 1. Kommer en visuellt bättre snart men just nu får jag inte ladda upp bilder där. Åtgärdas snart.

    Summer Crush kommer spelas med dessa regler och är sista test instans inför SM

    Mindre ändringar kommer kunna ske men vi håller er väl uppdaterade om det gör det.

    Lycka till med träningarna inför SM!

  • Får man ha obegränsat med stars?

  • @Smulzer Det är väldigt ovanligt att 2 oavgjorda är värda mer än 1 vinst och 1 förlust, hur kommer det sig att ni har valt detta?

  • edited October 6

    Det var det första vi började diskutera @Melisqus


    Ja, klart otypiskt.


    Jag skrev så här:


  • På rak arm känns Amazon och Wood Elf vara i fel tier. Jag tycker att Wood Elf ska vara i Tier 1 och Amazon i Tier 2.


    Säg att jag väljer att spela Orc som är i Tier 2. Får man:

    6 pimary och 1 secondary eller

    6 primary varav en av dessa får vara en secondary


    Hur många gånger får man stacka skills med "Stacking Package"?

  • edited October 6

    @Spelledaren 1 starplayer

    @kaju med vanilla pack så är det 6 primary varav en av dessa får vara en secondary

    Stacka skills står under tiers, beror lite på lag men orcs i tier 2 så 1 ggr,

  • Vilka stars faller inom ramarna för ”and friends”?

  • gissar på dem som har 2 för one, grak+crumble, skinks duon, swift twins,

  • @Melisqus återkommer med svar på det

    @kaju ang lag i tier så får Joel svara på det. Antar de är hur de presterat på turneringar osv.

  • edited October 6

    @KaithOEX @Bitter vissa av de man får två av är ok. Dribbl and druul är bannade men Swift twins finns med i en lvl

  • edited October 7

    @kaju Tack för att du delar med dig av vad du tycker, saker kan ändras efter Summer Crush, men just nu är tiers som de presenteras.

    Du får stacka en gång med tier två-lagen, du får stacka med din secondary. Det framgår i tier-indelningen. Behöver det förtydligas mer i indelningen?

    En star är tillåten förutom om de kommer i par. Vi ser till att förtydliga det.

  • edited October 7

    @kaju jag tycker att amazon är helt korrekt i tier 1, ett av dom absolut bästa lagen i Blood bowl just nu.


    förtydligande: ett lag med inbyggd dodge och två defensive blir sjuuukt starkt med lite guard och block.

  • Ett förtydligande tack för oss tröga @Smulzer @Oberwald_1

    I tex tier 2 betyder 1 secondary att man kan välja 5 primary och 1 secondary eller betyder det att man kan "köpa" en secondary för 2 prim skills?

  • @Chrixx Nej du ska inte köpa secondaries för primaries, "total skills" anger det totala antalet skills man får i varje tier, där antalet tillåtna secondaries är skrivet inom parentes, som då är inkluderat i benämningen "total skills". Vi försöker omformulera så det blir tydligare.

  • Tack för alla svaren @Oberwald_1 och @Smulzer

    @83wotan Med ditt resonemang så kanske Norse ska vara tier 1 också. Norse har en drös med Frenzy. Dodge går att ta bort med Tackle, men Block har inte en naturlig "anti skill", förutom Hypno Gaze då :)


    Här är lite vinstprocent fördelad på ras. Lite otydlig bild kanske.

    Om man bara jämför Wood Elf och Amazons så har WE en vinstprocent strax över 55% och Amazon strax under 55%. Tror man kan hitta mer siffror här om man vill nörda sig

    https://public.tableau.com/app/profile/mike.sann0638.davies/vizzes


    https://www.facebook.com/share/p/1DTAL9BsF8fCqKzB/

  • Det beror ju också t.ex. på vilka som spelar olika raser och i vilka turneringar. Enligt grafen ovan så bör OWA också bli tier 1? :)

    Den generella diskussionen har väl varit att Skaven och Amazoner har varit för starka i Tier 2, och att Vampyrer fortfarande är svårtierade men bör som minst hamna i Tier 2.

  • Jag grimaserade lite inombords när jag såg att vampyrerna omtierats. Så det är nog helt korrekt. Sen tror jag att en av deras största fördelar fortfarande är att vampyrcoacher har spelat dem i 10-30 matcher medans deras motståndare endast har mött vampyrer i 0-2 matcher. Eftersom de funkar så annorlunda än andra raser (lite likt Slann) så tror jag vanan att spela respektive möta dem påverkar vinstprocenten rätt så stort. Med en lätt omtiering och givet mer tid så tror jag de hamnar på en balanserad plats sett ifrån vinstprocenten.

    Förövrigt så tycker jag också att Nurgle ska ner i absolut lägsta tieren.

    Det är också uppenbart utifrån @kaju s graf att UW behöver en buff. 😋

  • Fråga, om man väljer följande:

    "Extra Secondary skill

    This package gives you an extra secondary skill,  You are not allowed to choose a secondary skill more than two 

    times with this package."

    Innebär det att man får en skill till, eller bara får möjlighet att göra om en till primary till en secondary?

    T.ex. om Orcer väljer detta, i normalfallet har de 6 skills, 5 primary och en 1 secondary, får de då med detta paket 5 primary och 2 secondaries?

  • @Nyaga Jag såg det också innan jag postade den. Jag tror det ska stå "Griff" istället för OWA ;)

  • edited October 7

    Eftersom Skaven på 52,3% winprocent 2024, blir uppflyttade till T1 så är det fullt rimligt att Amazoner på 55.8% också åker upp. Köper att woodies på 53,8% också borde upp en tier med samma argument.

    https://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=statistics

Sign In or Register to comment.