Swedish Nationals 2025 1-2 February Sala, Sweden

123578

Comments

• Håller med Juiblex. De ligger någonstans mellan tier 2-3 (i min mening nog närmare 3, men har inte playtestat). Så tier 2 är helt rätt beslut i detta läget

• En fråga om paketet med extra secondary. Om jag ger 2 spelare block som har det som primary, kan jag fortfarande ge en spelare block om denne har det som secondary? Eller räknas det som att jag valt block för många gånger?

• @M_arvemark Du får max ta två av samma secondary.

2 primary block + 2 secondary block är alltså ok.

• Var finns listan med starplayer levels?

• Finns det någon regelsida där det står om man måste ha olika raser i laget, inte får ha samma star players i laget eller andra lagregler? Jag har säkert missat något som vanligt.

• @Drexxl @Trolle Det är nu uppdaterat i första posten. Finns även dokument uppladdad i både SM och Summer Crush x6 tourplay.

• edited October 15

haha, fick morgonkaffet i halsen när jag såg att mega stars låg som tier 3.

Får jag föreslå en ny paragraf för klarhet.

Edit: Vill också skicka ett litet tack till @Smulzer & @Oberwald_1 för att ni har så stort tålamod med oss som försöker hitta hål i reglerna.

• edited October 15

@Oxinotl Skulle bara se så du var vaken såhär på morgonen, Tack för hjälpen

• Hmm Jordell kan vara "banned" för ingen Alv finns ju tierad så man kan ta honom ;)

• @Chrixx Sant, han kanske kan få vara i level 2 utan att de blir för op?

@Oxinotl Tack! det vämer, det är fint att få höra lite positiva ordalag också, men vi är ju så klart glada att ni hjälper till att hitta hål eller andra felaktigheter.

• @GetTheRef har ni funnit en spelare till?

• Det nämndes inte i reglerna, vad jag kan hitta. Finns det en tidsgräns där de nysläppta stars/lag inte får vara med? Tänker angående att GW verkar vara väldigt aktiva på sistone.

• Kommer det vara helt öppet för lagen att välja exempelvis bara teams från tier 1(för alla tryhards)? Eller kommer det styras på något sätt?

• @Strid nä vi har inte satt nått sånt. tror vi kommer låta stars som släpps 2024 iallafall vara med beroende vart de hamnar i för tier. Men under 2025 får vi nog invänta och se.

@83wotan inga restriktioner mot sånt.

• i regeldokumentet står det:

"your are not allowed not use bribe on a player with sneaky git, you may still roster a bribe."

ska en tolka det som att en måste använda bribe på spelare med sneaky git?

eller menar ni egentligen:

"you are not allowed to use bribe on a player with sneaky git, you may still roster a bribe."

• hade också uppskattat om reglerna inte enbart fanns i en bild med ganska otydligt typsnitt och liten text som blir suddig när en förstorar och försöker läsa :)

• Får tyvärr hålla med. Jag var tvungen att stanna upp och läsa varje ord för sig.

• edited October 22

Tror tyvärr att det delvis är forumets fel. Det fungerar inte att ladda upp bilder som är större än strax över 1 mb.

jag lade ca 2h på att försöka fixa det förra helgen, så nu får man istället ett annat, mera otydligt, felmeddelande när man försöker ladda upp en för stor fil…

• Kommer The Unstoppable att läggas till bland tillgängliga stars då?

• edited October 22

@Spelledaren Htark kommer bannas

Reglerna finns även i Swebba discord SM-kanal.

• borde inte Jeremia Kool också hamna på finlistan? @Oberwald_1 ?

• @Juiblex jo, mest troligt.

• I beskrivningen av tears, refereras det till skills, primary och secondary. Sedan i beskrivningen av packages refereras det till skill points. Det är lite otydligt tycker jag. T.ex. om lag från Tier 5 får ta 9 skills varav tre secondary, vad är då en skill point? Eller är det felformulerat i beskrivningen av tiers? Är det 9 skill points man får och kostar primary och secondary olika antal skill points?

• @Squirrelbay Bra där, vi ska så klart skriva skill points på alla ställen orden används, skill points och skills är samma sak, vi får skriva ut båda orden på de platser de används för att minimera förvirring.

Primary och secondary kostar lika mycket, dvs. Ett (1) skill point.

• Följande lag har bar 2 spelare per lag.

Hittar ni inte en till medlem i eran squad så kommer jag sätta ihop era lag så ni bildar 2 hela lag.

Stockholm in a Bottle

Monguers arround the world (Spain)

trollvar

• Hej,

Kan någon vara schysst och posta senaste versionen av vilka starplayers som är banned? Finns säkert någonstans men är inte med i kanalen på discord och filen som finns här i tråden är lite suddig

Tack

• Det nämns i kommentar ovan (men inte i reglerna sidan 1) att det är EN stjärnspelare som gäller (utom par); ingen tanke på att lätta på det och tillåta 2 för tier 6?

• Jag vill börja med att ge en stor eloge till att anordna ett SM. Jag är en gammal veteran som återuppstått på senare tid och gillar att vi har en nationell tävling som kan bli en god tradition och värna om spelet.

Med det sagt så tycker jag helt personligen att vissa bannade star players skulle kunna göra att tier 6 lag blir mer mångsidiga. Hthark är ett exempel på en spelare som är ny men kan boosta och bidra med underhållning i tier 6.

Bara en tanke, i välmening (och att jag har en ruskigt snygg hthark jag vill spela med) 😁

Sign In or Register to comment.