Läget just nu: 41 personer har anmält lag som jag inte sett nåt fel på. 1 har fortfarande två lag anmälda och kan behöva ange vilket som gäller. 5 personer som anmält intresse har ännu inte anmält lag. Jag har gett dispens till måndag i ett par fall, och sökt de andra. Ni som redan anmält lag har som ursäkt när det går dåligt för er att ni i alla fall inte fuskade.
Låter väldigt kul med så många lag. Kan någon uppskatta för en totalnovis som mig om stället kommer kunna hantera 40 hungriga skäggiga matvrak samtidigt? Är det smart att försöka äta på något annat sätt än att beställa något i kaféet?
Det kommer inte komma någon förväntan där. Vi behöver ha in antal TD och antal CaS (alla räknas). Om folk vill mata in under matchen och använda väder osv så kör. De flesta vill nog slå som vanligt och kanske anmäla på slutet - också OK. TD och CAS måste in men i övrigt får alla komma överens som de känner.
Planer. Alla som kan ta med en Alicante-plan är hjältar. Vi kommer ha planens ägares namn uppskrivet på bordsnumren så alla vet vems som är vems
Käk lördag. Beställ gärna mat i förväg, det hjälper köket. Maila ert val till kassa@stockbowl.se så lämnar jag in en lista i förväg, och så blir vi bättre än Alicante i det avseendet iaf hoppas vi.
Comments
Detta är tiderna allt landade i antar jag.
Japp
Kommer man kunna se allas rosters när deadline passerats? Så man kan få våndas i hel en vecka
De släpps nog först efter ranta
alltså med identitet. Rantapaketet kan jag lägga upp här sen.
👍
Når er Ranta?
De har inte fått rosters än, så inte än. Det blir nog mitten av nästa vecka förutsatt att de kan.
Läget just nu: 41 personer har anmält lag som jag inte sett nåt fel på. 1 har fortfarande två lag anmälda och kan behöva ange vilket som gäller. 5 personer som anmält intresse har ännu inte anmält lag. Jag har gett dispens till måndag i ett par fall, och sökt de andra. Ni som redan anmält lag har som ursäkt när det går dåligt för er att ni i alla fall inte fuskade.
En har två lag…. Kan det vara @khanmank ? 🧐
Kanske
Låter väldigt kul med så många lag. Kan någon uppskatta för en totalnovis som mig om stället kommer kunna hantera 40 hungriga skäggiga matvrak samtidigt? Är det smart att försöka äta på något annat sätt än att beställa något i kaféet?
Löser det…
Det blir en begränsad eventmeny och bara vi beställer lite ordnat ska det gå fint
Vi har 46 deltagare med vad jag tror är godkända rosters. Ett annat ögonpar ska ta en titt nu.
Lägger du alltså upp det maskade rosterpaketet så snart du har fått OK från det andra ögonparet, eller blir det efter rantan?
Det kommer gå upp samtidigt med ranta
Finns det någon fördel att välja skillpack A framför skillpack D som jag missat?
man kan ha massor av samma skill
mysiga guardspamdvärgar
diving tackle-gobbos
oscv
Men kan man inte göra exakt samma sak med D som A förutom att man också kan slänga ut en "random skill" som man inte annars skulle valt?
Nej, med D kan man t.ex. inte ta tre dodge blitzers och på ett dark elf-lag om man har witch elf.
vilka funktioner förväntas man använda i tourplay ? Auto-rolls för fans väder osv, ? Använda inbyggda turn-keepern? skriva in vilket cas resultat osv?
Det kommer inte komma någon förväntan där. Vi behöver ha in antal TD och antal CaS (alla räknas). Om folk vill mata in under matchen och använda väder osv så kör. De flesta vill nog slå som vanligt och kanske anmäla på slutet - också OK. TD och CAS måste in men i övrigt får alla komma överens som de känner.
Topp! Jag har upplevt att jag är i telefonen hela tiden när jag kört liga med tourplay, så bra att kunna lägga in allt i slutet ist.
Det är bara att man kommer överens med motståndaren så blir det gott
https://www.youtube.com/watch?v=RkY58TQ_2Qs ranta roster!
Rosters uppe på sajten nu
https://www.jsalomonsson.com/swebba
Två grejer:
Och ja just det - bra om folk som tänker ta med plan skriver det här så vi vet hur planer som dyker upp
Jag kan ta med Alicanteplan.