Stockbowl Open 2023: 18–19 November I Stockholm [Max 52 deltagare]

1356711

Comments

• jag kastar in handduken och anmäler mig!

• Hej, jag skulle vilja anmäla mig till turneringen. Måste ju debutera någon gång.

• Jag kommer!

• Tillfälligt anmälningsstopp nu. Behöver dels besked från finnarna om hur många de faktiskt blir, och dels besked från alfa om hur många bord de kan hålla. Men det ser ut att bli stort! Kul!

• Det går förstås bra att paxa platser ifall de frigörs i tråden ändå.

• edited September 2023

Anmälningsstopp hävt. Vi har absolut tak på 52 deltagare efter diskussion med alfaspel. Finska delegationen ska återkomma med mer precisa antal inom kort.

Jag kommer snart flytta deltagarlistan till min hemsida, för första inlägget klagar på att det är för långt hela tiden och jag måste ta bort info.

• Fasen vad glatt med stor turnering på Alfa

• Visst är detta en enmans turnering? De olika squadpoints som man kan spendera har det någon effekt på ens rosterbyggen? Spelar 1 eller 2 squadpoints någon roll eller är det fritt att plocka vilket pack man vill?

• edited September 2023

Det är fritt. Kollar man noga i reglerna nämns inte Squad points - istället får man välja ett av packen.

• Finns det inga nackdelar med skillpaketen? Varför ta Basic?

• edited September 2023

Man kanske inte vill stacka, ta starplayer, eller vara begränsad till tre av alla skills man väljer?

Förbundskaptenen har beställt tillfällen att spela med GB-reglerna. Vet inte om de utvärderas bäst med eller utan paketen, men det finns ju andra turneringar som kör med bara starplayerpaketet. Jag tror det blir OK. Invändningar är förstås välkomna.

• Kära vänner.

Regelpaketet är skapat för lagturnering. Ja! Det är jag som har fått många dedikerade tureringsarrangörer att köra GreekBowlregler.

Jag har påpekat med hela handen till dom som arrangerar när dom svävar iväg från orginalpaketet. Mitt fel.

Anledingen är ganska egoistisk egentligen. Det är för att jag behöver mycket data inför uttagningen av landslaget.

Jag hintade som senast igår till @Drexxl att det går att sväva iväg för långt och kanske kan bygga äckligt bra rosters om man inte har kollat igenom det regelpaket man själv har lagt upp som turneringsarrangör.

Jag trodde jag hade hintat till @grumplekins, men jag ser ingen vettig kommentar av mig på denna tråd. Tror jag har gjort det på dom andra turneringstrådar.

Självklart finns det ingen fördel att ta ett "Vanilla paket" i denna turnering. Det ger bara motståndaren fördel om dom har tagit nåt "bättre" paket och utnyttjat den.

Jag har mest tänkt: Jag blir enormt glad och känner stor uppskattning när så många arrangörer lyssnar och ger en hjälpande hand till en noob landslangskapten. "Det är din turnering. Den kanske blir obalanserad, men kör hårt! Du vill göra en kul turnering."

Det som är positiva är att man kan hitta det som är obalanserat så att arrangörerna till EuroBowl i Grekland kan tänka om. Även att man kan få lite träning på det om man möter ett roster som är "bättre" än sitt eget.

Hur än våra arrangörer gör så kommer jag att samla in så mkt data som möjligt och påpeka var i regelpaketet som ser obalanserad ut. Planen är att göra en excel och skriva: Vilken ras, coach, högsta NAF ranking, matchresultat, Optional pack?, vilka motståndare ooch optionalpack man har använt.

Kul att just DU läste hela texten, det var långt!

/coach kaju

• @kaju - kan du översätta till Stockholmska: var det där en invändning?

• @grumplekins Nej det var det inte

Det enda jag hade att säga är att DU GÖR DET BRA! ;)

• @kaju I det här fallet är det faktiskt ett "vi". men bra att det är bra!

• Visst kan det finnas skäl att spela "Vanilla"?

• Det kostar en skill att stacka
    • Du får inte ta en skill som det redan finns tre av om du vill få en extra skillpoint. (Hur bra är det att inte ta mer än en dodge på Dark elves t.ex.?)
    • Det kostar skillpoints att ta en starplayer och de brutna starsen är bannade.

Det kan säkert finnas vissa raser där det blir starkt att ta ett skillpack, men för många är Vanilla det som smakar bäst imho!

• (såg just att grumple skrivit typ samma sak fast mer koncist för ett par timmar sen :) )

• Jag missade att maxantalet samma skills man fick ta med den extra skillen gällde för alla skills, inte bara den extra

• Jag vill vara med.

• Topp! Anmälda hamnar nu som sagt på min hemsida

• @grumplekins Jag måste tyvärr avanmäla mig, jag får inte ihop min november planering annars :(

• @grumplekins Tvingas nog tacka nej även jag, skulle det gå att lösa får jag anmäla mig igen.

• Jag måste tyvärr också vara tråkig och hoppa av den hr gången. Det dök upp saker här som jag tyvärr får lägga högre prio på.

segt, men ni får ha det jävligt kul. Passa på när jag inte är där och har disturbing prescence.

alla som skulle få saker av mig, kontakta mig så postar jag dem istället

• Jag måste tyvärr banga den här gången!

• BimBim
    edited October 2023

Jag anmäler mig. När måste man ha bestämt roster (och tagit sig tid att fatta reglerna)?

• @Bim yay! 👾

Sign In or Register to comment.