Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

17810121317

Comments

• Jag kommer imorgon att ha dötid i centrala umeå (med bil) mellan klockan 13-16. Om någon är ledig denna tid tar jag mer än gärna en match då.
  • b175497.jpg

Breaking news! Nu har Ersbodas Förskola fått sitt nya matchställ levererat och det kommer att få testas i morgon när de beger sig till Mariehem för lite action.

b197529.jpg
  • Jag är redo för fajt... När kan ni??? :)
  • Jag kan från mitten av augusti. Ser fram emot +500k i inducements
  • Jahapp, bara Mange som kunde svara... Jag kan alltid spela mot Basse, men vill gärna se hur övriga har det.

@Snow när kommer du hem igen?
  • Jag har en del för mig på kvällarna just nu, men kan nog kanske ta en hemmamatch någon kväll. Möter för övrigt Basse på tisdag.
  • Najs Mårten!

Skriv en rad när du vet mer... Har en svidandes förlust att ta hämd för ;)
  • Bara en?
  • Eventuellt hemma på måndag.
  • Stareater wrote: »
    Bara en?
    Haha ja bara en som sved :)

@Snow, skriv en rad om du vill spela...
  • Jag är åter i Umeå onsdagkväll.
    Nån som är sugen på en gratisseger i helgen?
  • Hej alla!
    På grund av sjukdom i familjen blir det ingen flytt just nu och jag måste hoppa ur ligan innan jag knappt hann börja. Ni får spela på utan mig och jag hoppas bäste alv vinner.
  • Tråkigt att höra. Hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Vi får kanske ses någon kommande säsong istället.

För övrigt menar du väl bäste nordman inte alv?
  • Jag har tre alver i laget så jag tror han menade mig.

@MegaMartin otroligt trist att höra.
    @Emilskaya, jag vill spela om inte @Snow skriver en rad och säger att det är precis onsdag kväll han kan spela :)
  • Jag vill spela ikväll med start kring 18. Spela två matcher om tillfälle finns.
  • Jag kan nog spela match #2 ikväll för den borde starta runt 21.00 om Lars kan möta någon annan 18.00 :)
  • Jag spelar med Basse 18 ikväll hos honom. Skulle kanske hinna en match efter det också om vi är snabba.
  • Då blir det match hos @frantic ikväll för undertecknad. Sweet!
  • edited July 2016
    @Snow Gött, tid 21.00 eller?
  • @frantic du är dem enda jag inte kan spela mot, då jag inte spelat sen vi möttes :-).
    Dessutom är fredagkväll det tidigaste jag kan
  • Det är lugnt @emilskaya :)
  • Jag bara njuter av inducementpengarna som rullar in ...
  • Jag möter gärna @Snow eller @ikki för de har jag kvar att möta. Vilka dagar / kvällar kan ni framöver?
  • @ikki gömmer sig i Finland i typ 10 dagar...
  • edited July 2016
    @Snow @Stareater Så, är det någon av er som vill kan spela mot mig (kvällstid) framöver?

För om jag inte beräknat fel så är @khanmank söder ut, @Ikki öster ut, @Rage sydöst ut, @Marty33 har planer och ska sedan möta @Emilskaya till helgen, @MegaMartin har dragit sig ur, så det är bara er jag kan fråga.

Sedan en annan utsaga, jag har iom mötet med @Ikki mött alla i ligan, vi pratade om MVP-regn och eftersom bara jag och @Marty33 var aktiva i diskussionen så bestämde vi att vi skulle ha ett alternativt mvp-regn baserat på tier-klasserna.
    Frantic wrote: »
    En fråga som står i första posten, Mvp-regn

Ska vi köra med det? Var några säsonger vi gjorde det senast, är själv lite emot det men har ett annat förslag bara för att göra det lite mer spännande att möta alla.

Tier 3 lagen får fyra extra mvp (slumpade) när de mött alla.
    Tier 2 lagen får två extra mvp och
    Tier 1 lagen får en extra mvp.

Bra eller anus?

Så eftersom vi röstade då 2 ja och typ 6 blankt kommer jag varna kommande motståndare att vår match kommer börja med några mvp-slag och eventuella höjningar.

Klassificeringen i Tier som gäller borde vara:

Tier 1:

Wood Elf, Undead, Lizardmen, Skaven, Dwarf, Chaos Dwarf, Orcs, Dark Elf, Norse och Amazon

Tier 2:

Chaos, Chaos Pact, Human, Khemri, Slann, Necromantic, High Elf, Elf och Nurgle

Tier 3:

Underworld, Halfling, Goblin, Ogre och Vampire

Stora protester kan komma nu ;)
  • Bara fyra extra MvP? Minst 13 tycker jag.

Edit: räknade: jag menar 14
  • khanmank wrote: »
    Bara fyra extra MvP? Minst 13 tycker jag.

Edit: räknade: jag menar 14

Bäst att kicka lite thralls och köpa in sista vampyren innan du spelar sista matchen ;)

Själv dog ju två rotters för mig i sista fajten så jag har bara en rotter i liv och resten "bra" spelare så för mig ser oddsen rätt najs ut :D
  • Jag kan nog inte spela förrän någon gång i slutet av nästa vecka. Vill helst spela mot dem som spelat få matcher och/eller jag inte mött än.
  • @Snow

Låter helt klokt och naturligt, så med detta sagt väntar jag med spänning på @Stareater och om han nekar så ser jag vad som dyker upp till nästa vecka....

...under tiden målas lagets färger med hissnande fart :)

• Det här att tre av fyra pestigors har fått +AG, det är faktiskt rätt läskigt. Borde rimligtvis kompenseras med +ST på två dragon warriors tycker jag.
Sign In or Register to comment.