SweBBA-Laget 2016 anmälan och progression.

1356

Comments

• Jag har valt ut min modell, det blir en RollJordan "Taxi Toad" :)
  • Jag har inte börjat än! Woop woop! Men har en plan!
  • Ok, jag är sugen, men har ingen lämplig figur. Nån som har en extra linjegroda?
  • @emilskaya jag kanske har en groda som går att modifiera till linefrog. Ska kolla ikväll.
  • @emilskaya Hittade bara en med en dåligt gjuten arm och ett spjut. Så det kan behövas att klippas ett vapen och green stuffa så att armen blir hel. Fortfarande intresserad?
  • Nja. Det där med green stuff är ju inte riktigt min grej, blir aldrig bra. :-(
  • har gjort en markör också. vet inte vad för slags markör dock.
    möjligen att den kan fungera som boll? ska se om jag har en till av samma modell. för i så fall kan det nog funka som boll. en sådan boll som har en liten bas då ingen bär den och en större bas som den som bär bollen står på. om ni fattar.
    om en sådan boll önskas göra och om jag har en till av samma modell kan jag göra en sådan boll. annars får det bli en övrigtmarkör tills vidare.
  • Hittade en till så fixar boll när jag ändå är igång :)
  • Jag hittade inte någon senapsgul färg i gömmorna hemma och fick lite beslutsångest när jag var i butiken idag. Inser att jag inte vet vad som är senapsgult. Vilken nyans av gul tänker folk på när de säger senapsgul? Dunkel dijonsenap? Senapsfrö? Slotts senaps? Bayersk mörk senap? Engelsk ljus senap?

Kortfattat undrar jag vilken färg tänker folk måla med.
  • Håller med du @Stareater det finns ju ganska många senapssorter.
    Jag tänkte använda GWs Averland Sunset iaf.
  • tror jag målade med tausept ochre, den eller ivanden darksun. citadelfärger båda två.
  • Stareater wrote: »
    Jag hittade inte någon senapsgul färg i gömmorna hemma och fick lite beslutsångest när jag var i butiken idag. Inser att jag inte vet vad som är senapsgult. Vilken nyans av gul tänker folk på när de säger senapsgul? Dunkel dijonsenap? Senapsfrö? Slotts senaps? Bayersk mörk senap? Engelsk ljus senap?

Kortfattat undrar jag vilken färg tänker folk måla med.
    Slotts senap. Den är absolut inte godast, men den har fördelen att den är senapsfärgad.
  • Turun sinappi är troligen godast, men jag kör på slotts senapsfärg. Ett färgtest där jag kletade lite slotts senap på skärmen (vi säger att det var avsiktligt) dömer att Averland Sunset nog är den som är mest lik av de färgerna som nämns ovan, så det blir en sån burk.
  • jag skulle vilja slå ett slag för Johnnys senap. mums :D
  • Hittade ingen att spela med ikväll så det blev lite målning istället. Lite finputs kvar och jag måste fortfarande lära mig att fota någon gång.

20160506-200559.JPG
  • @Stareater grymt cool!
    Jag fotade med mycket ljus med en stark lampa och vitt papper som du har. Sen tog jag kortet lite på avstånd, använde min smartphonekamera. Jag zoomade in lite på kortet och gjorde en printscreen.
    Bra tolkning av "regnskog"! ;)
  • min figur är klar. min bas är dock inte så mycket 'regnskog'. ska se om jag kan försöka rädda upp den lite.
    bollarna är på g. allt bör vara klart att dumpas över till @kaju på Melisqusbowl
  • Jag kan inte "gå" på MelisqusBowl som sagt. Men jag kan skicka med @Duckwing en figurväska så transporterar han nog den om han är snäll.
  • @Duckwing är alltid snäll :)
  • Jag vill bumpa den här tråden för jag tyckder det är lite tråkigt att vi inte verkar få ihop ett spelbart lag denna gång. Tycker fler ska anmäla sig.

För att själv bidraga lite så hittade jag en till pond wars-groda i källaren och plundrade sedan min grannes space wolves på lite bits när han inte var hemma. Det håller på att bli en Helmut Wulf-groda till laget. Ville inte göra en 'vanlig' spelare eftersom jag inte vet om jag hinner klart.
  • Eftersom @stareater så snällt sålt en groda till mig (ja Mårten, jag ska betala. ;-) )
    så målar jag linjegroda #13
  • emilskaya wrote: »
    Eftersom @stareater så snällt sålt en groda till mig (ja Mårten, jag ska betala. ;-) )
    så målar jag linjegroda #13

du får inte ta nr 13 för det numret har jag tagit. 14 går bra.
  • edited July 2016
    14687832103741094837336.jpg

Lite speed painting medan Lill-killen halvsover i famnen.
  • edited July 2016
    Okej då @broccoli bara för att det är du ;-)
    #14 it is
  • Shit! Riktigt nice stareater!
  • BRA @Stareater att du bidrar med en till figur och att du håller liv i tråden! Hoppas det är fler som joinar laget!
  • edited September 2016
    Finns det en adress man ska posta alstren till? Skicka den som ett privat meddelande till mig i så fall.

...Eller är planen att de ska lottas ut på DOUBT som sist? Då kan jag spara på portot.
  • Jag tänkte komma upp till DOUBT om jag får till lite tid, kan samla/bidra med figur då. Annars kan du posta till mig.

Jag tänkte ett år från start dvs en turnering runt mitten av februari. DOUBT känns lite tidigt, men samtidigt vet jag inte vilken turnering som står på tur där sen vinter/ tidig vår.

Hur går det för folket? Börja på era figurer om ni inte har gjort det redan!
Sign In or Register to comment.