Stunty Leeg

1235»

Comments

• Herders from Hell - Gobbos with balls
    TD: 3-0
    CAS: 3-2
    TV: 1710-1??0

Herders from Hell - Ferzum Fungus
    TD: 3-1
    CAS: 3-2
    TV: 1710-1??0
  • Härmed anmäler Herders from Hell sig till ligan

Lag: Herders from Hell
    Ras: Squig Herders
    Tv: 1710
  • Har passat på att uppdatera poängtabellen. Skoberget har än så länge sugit åt sig 5 poäng med sin 1-1 taktik. Bra jobbat!

• Jag är på ligan :D

Lag: Gobbos with Ballz
    Ras: Squig Herders
    Tv: 1195
  • Jag har vart bortrest och lägger upp spelschemat imorgonkväll, så detta får bli last call för andra stunty coacher. @skoberget, @equilibri, @broccooli & @nickeninja jag har hört intresse från er men ingen anmälan, ville ni vara med?
  • Nope, inte så intressant, tyvärr... Tycker att Stunty är kul som enstaka event, men inte som liga. Sitter o klurar på ett projekt med en större "vanlig" BB-liga i Göteborg. Får se vad det kan bli av det...
  • jag är på!

anmäler mig med Bobby och gänget. har dock ingen koll på deras tv och orkar inte starta datorn och ta reda på det :/
    men runt 1600?`

@equilibri: låter najs! säg till om du vill ha hjälp.
  • equilibri wrote: »
    Nope, inte så intressant, tyvärr... Tycker att Stunty är kul som enstaka event, men inte som liga. Sitter o klurar på ett projekt med en större "vanlig" BB-liga i Göteborg. Får se vad det kan bli av det...

Låter grymt! Jag kan också hjälpa till om det behövs. Vi behöver verkligen ha en "normal" blood bowl liga i Göteborg!

• Koboldkungen, du har fått ett meddelande, kan spela ikväll om du kan.
  • Händer ju inte så mycket här tyvärr men GAST har precis dragit igång en liga om det suger i bb-tarmen :)
    https://www.facebook.com/groups/529501063866561/?fref=ts
  • edited October 2015
    Händer ju inte så mycket här tyvärr men GAST har precis dragit igång en liga om det suger i bb-tarmen :)
    Och var hittar vi som inte har facebook informationen?
  • @Melisqus jag har hört att du ska spela halflings precis som jag och @inforthepain! nice!

det finns en tråd om att anmäla sig. infon i den är:
    "Skriv era lag ni tänkt spela här!"
    formatet är lagnamn - ras.
    så ge mig ett lagnamn så skriver jag dit ditt halfling-lag :D

reglerna är crp1 och de nya raserna.
    övrig info och regler står i en annan tråd och följer:
    "Enkelt går det till så här. Alla är välkomna att skapa ett lag för 1 000 000. Sen spelar ni det laget under 5 matcher . De 4 lag som gått bäst efter 5 matcher kommer mötas i ett rafflande slutspel. De som inte når hela vägen kommer få deltaga i en avslutande multimatch där alla som deltagit i ligan är välkomna att deltaga. Här kan ni äntligen gang:a upp och slå ihjäl dem ni inte lyckades ha död på under era ligamatcher.

Avslutningen kommer ske en lördag i framtiden (beslut fattas när vi börjar se att folk nått 5 matcher) där final- och 3:e pris match går parallellt på förmiddagen. Sedan krubbar vi och kör multimatchen med rusdrycker (för den som vill) på eftermiddag/kvällen/natten.

Angående MVP så kan du som innehavare välja vem i laget som blir det.

På GAST finns två bloodbowl och en extraplan. Spela när ni vill och hur ofta ni vill men uppdatera scoreboard:et som finns på GAST. Det är whiteboardtavlan som står vid den igenspikade dörren. Tiebreaker för att kora de 4 bästa lagen är målskillnad så glöm inte fylla i det. Om du spelat 5 matcher och fortfarande är spelsugna så skapa ett lag till.

Dock kommer endast ditt bästa lag efter 5 matcher att räknas vid uttagning till slutspel.
    Inget är hugget i sten så har ni förslag och ideer så släng upp det här så får vi som spelar bestämma hur vi vill göra med det.

Jag är på intet sätt ansvarig för ligan utan det är vi alla.
    Låt blodet flöda och glöm inte att flabba!"
  • Händer ju inte så mycket här tyvärr men GAST har precis dragit igång en liga om det suger i bb-tarmen :)

Btw, vi väntar fortfarande på din å Melisqus match här hahaha :D fast tror stunty passar bättre i enstaka matcher än liga så vi lägger ner detta.

Förresten vart är Gast nånstans? Måste man lämna görgoa hissingen? Hemska tanke!
  • Gast huserar vid hållplats SKF.
  • Synd att stunty ligan lades ner, nu när jag skulpterat klart mitt snotling lag, men Gast ligger dock närmare mig så ska nog titta på det.
  • Alla mina stunty lag ställer upp om du vill ta en match Nohistor, var mer bara att spelschemat inte funkade för oss.
  • Tänkte försöka skaka lite liv i Stunty igen. Kul varriation mot de seriösa turnerandet som har varit min största möjlighet att få utlopp för blood bowl abstinensen.

Tog idag en hård match mot Nohistors snotlings och trots att jag bara hade tre lirare kvar på plan lyckades mina Pygmys hålla nollan. Eller hålla och hålla är nog lite att ta i. Nohistor missade 1-1 målet i första halvlek på en gfi utan reroll och i andra behövde han kasta in en snotling i endzon som redan rört sig och landade en ruta kort från att få målet.

Guardians of Mephisto vs FerZum FunGuz
    1-0
    6-6
    940-1405

(Edit: Hade visst postat i fel tråd hehe)
  • Drömde om den där gfi inatt, haha
Sign In or Register to comment.