Tjena! Jag är lite sugen på att lira en stuntymatch med mina gnoblars från Gothcon. Hur går det till? Så klart vill jag sno den där korpen
Jag kan hyfsat mycket fram till lördag den här veckan.
/Niklas
Ja fan vilket bra spel, det var kul, och rättvist. Fint att ni hittade ett sätt att lura mig på DeathBowl, och ännu bättre när min domare blev nitad i matchens första Blitz. Håller på att skriva en bok om NickeNinja. Arbetsnamn: "Book of Grudges".
Imorgon klockan 12:00 kommer Stunty Leegs andra säsongs final att spelas och de lag som deltar är:
Skogs Goblinerna i Araneae Sylvae coachade av brocCooLi
Nurglingsen i NURGLoiDz7 coachade av inforthepain
Gnoblarsen i The Stunsson coachade av Equillibri
och sist men inte minst har vi Skoberget med sina Horrors som lyckades sno åt sig en poäng i sista minuten i en match mot nykomlingen Nickeninja. Skon eller Nicke får gärna rapportera in den så jag kan uppdatera tabellen.
Jag lirade två matcher mot brocCooLi och de slutade såhär:
DDC´s Herders vs Araneae Sylvae
Td: 5-0
Cas:5-7
Tv: 1720-****
Alla mål gjordes av Hangman och hans squig Chilli och I denna match vart deovanligt mycke cas för AS som aldrig lyckats banka DDC såhär hårt förut.
När Ed the Engine slog ut OYB såg de mörkt ut för Nurgloidzen då de saknade bollhållare men då klev De-Mon fram som redan reggat 2 skador denna matchen och sänker Ed the Engine, plockar bollen och räddar 1-1 målet.
De vart en blöt och brutal final! Det började med ösregn och när de vart NURGLoiDz7 tur 1 drog de igång sprinklersystemet. Detta gjorde bollhantering nästan omöjligt och efter 5 timmars spel avgjordes matchen då Equillibris sista spelare, en Irongut med AV 10, stabbade ihjäl sig på bollen och därmed avgjorde matchen då skobergets tre No Hands spelare var de enda som fanns kvar på planen och vann genom pitchclear då de inte kunde göra mål. Att 37 av 40 spelare bashades ut är ganska imponerande!
Grattis Skoberget som därmed blir Stunty Leegs andra säsongs Champion! Detta innebär att skoberget får behålla korpen och vi drar igång säsong 3 nu så det är bara att utmana honom så ni kan säkra en plats till nästa final.
Säsong 2 final
Lag: NURGLoiDz7 vs Araneae Sylvae vs Pink Death Machines vs The Stunsson
Td: 0-0-0-0
Cas: 2-2-1-1
Tv: 1470-1730-1620-1365
Då var vi igång igen och de första matcherna rapporteras in.
DDC's Cheaters vs Gnoth
Td: 2-1
Cas: 0-1
Tv: 1095-1230
DDC's Cheaters tredje match och fortsätter med sin tredje raka seger. En positionstabbe av en gnome, efter en del velande om vart han skulle stå lämnade öppen väg för motorsågen att göra färs av bollhållaren. kontringsmål i första och i andra halvlek vart det snabbt 2-0 men gnomerna hann snygga till siffrerna med en fin TTM play.
DDC's Herders vs Araneae Sylvae
Td:1-0
Cas:1-0
Tv: 1740-1750
De två titanerna gjorde upp och på offensiven höll AS på att pitchcleara DDCH och med 6 spelare knockade valde AS att göra en taktisk Ozt och inte göra målet i hopp om dåliga KO rolls, men så vart det inte 4/5 kom tillbaka och de vart full kamp. DDCH satte ett mål i tredje turnen och AS hade ytterligare en chans på mål men snubblade på en förgrymmande gfi. Mållöst för AS och näst in på skadelöst för DDCH som inte imponerade trots segern.
Har uppdaterat första inlägget med lite mer grejjer så som de olika lagen som deltar och deras senast noterade TV samt vilken ras de spelar så man lättare ska kunna hitta motstånd som passar ens lag. Hoppas att detta även underlättar för utsockens coacher att hitta motstånd ifall de har vägarna förbi Göteborg och blir sugna på Stunty Leeg.
De finns några Stunty Lag i Stockholm och jag tänkte skapa en egen tabell till er och skulptera ett vandringspris ni kan slåss om. Ifall ni kunde skriva in era lag här med:
Lagnamn:
Ras:
Tv:
Så fixar jag det och så tänkte jag att vinnaren i Stockholms ligan får en hedersplats i finalen här i Göteborg.
Comments
Lördagar ser tuffa ut överhuvudtaget, faktiskt... Kanske sön 12/4 istället?
Jag kan hyfsat mycket fram till lördag den här veckan.
/Niklas
Ifall man vill utmana korpvakten är det bara att skriva i denna tråden.
Vad heter ditt lag så lägger jag till det i tabellen sen?
Edit: Hehe Gö så Mufflo, posta gärna en bild på resultatet så man får se dina små köttätare
@Pellevin Lovar spela nåt ännu vekare nästa år så du kan skriva in mig i "Book of Nudges" med
Skogs Goblinerna i Araneae Sylvae coachade av brocCooLi
Nurglingsen i NURGLoiDz7 coachade av inforthepain
Gnoblarsen i The Stunsson coachade av Equillibri
och sist men inte minst har vi Skoberget med sina Horrors som lyckades sno åt sig en poäng i sista minuten i en match mot nykomlingen Nickeninja. Skon eller Nicke får gärna rapportera in den så jag kan uppdatera tabellen.
Jag lirade två matcher mot brocCooLi och de slutade såhär:
DDC´s Herders vs Araneae Sylvae
Td: 5-0
Cas:5-7
Tv: 1720-****
Alla mål gjordes av Hangman och hans squig Chilli och I denna match vart deovanligt mycke cas för AS som aldrig lyckats banka DDC såhär hårt förut.
NURGLoiDz7 vs Bobbys Bounzing Bombercrew
Td: 1-1
Cas: 5-2
Tv: 1260-1620
När Ed the Engine slog ut OYB såg de mörkt ut för Nurgloidzen då de saknade bollhållare men då klev De-Mon fram som redan reggat 2 skador denna matchen och sänker Ed the Engine, plockar bollen och räddar 1-1 målet.
Grattis Skoberget som därmed blir Stunty Leegs andra säsongs Champion! Detta innebär att skoberget får behålla korpen och vi drar igång säsong 3 nu så det är bara att utmana honom så ni kan säkra en plats till nästa final.
Säsong 2 final
Lag: NURGLoiDz7 vs Araneae Sylvae vs Pink Death Machines vs The Stunsson
Td: 0-0-0-0
Cas: 2-2-1-1
Tv: 1470-1730-1620-1365
Bara måste börja spela stunty leeg.
Eller iaf dungeonbowl
men kan rekommendera båda sorterna (och stunty).
@suncar, @pellevin
Mina goblin cheaters är såå redo...
Gick igenom mina modeller i helgen och har en tanke nu vilka som ska användas
DDC's Cheaters vs Gnoth
Td: 2-1
Cas: 0-1
Tv: 1095-1230
DDC's Cheaters tredje match och fortsätter med sin tredje raka seger. En positionstabbe av en gnome, efter en del velande om vart han skulle stå lämnade öppen väg för motorsågen att göra färs av bollhållaren. kontringsmål i första och i andra halvlek vart det snabbt 2-0 men gnomerna hann snygga till siffrerna med en fin TTM play.
DDC's Herders vs Araneae Sylvae
Td:1-0
Cas:1-0
Tv: 1740-1750
De två titanerna gjorde upp och på offensiven höll AS på att pitchcleara DDCH och med 6 spelare knockade valde AS att göra en taktisk Ozt och inte göra målet i hopp om dåliga KO rolls, men så vart det inte 4/5 kom tillbaka och de vart full kamp. DDCH satte ett mål i tredje turnen och AS hade ytterligare en chans på mål men snubblade på en förgrymmande gfi. Mållöst för AS och näst in på skadelöst för DDCH som inte imponerade trots segern.
De finns några Stunty Lag i Stockholm och jag tänkte skapa en egen tabell till er och skulptera ett vandringspris ni kan slåss om. Ifall ni kunde skriva in era lag här med:
Lagnamn:
Ras:
Tv:
Så fixar jag det och så tänkte jag att vinnaren i Stockholms ligan får en hedersplats i finalen här i Göteborg.
Vad tror ni om detta?