Stunty Leeg

124

Comments

• Nu visade det sig att polarna ska ha inflyttningsfest just denna dag, så jag har svårt att vara med på Stunty Cup, trots allt...
    Men 8 personer i din lya, Janne, känns ändå en aaaaaaning trångt...
  • edited May 2015
    @equilibri Funkade på första turneringen vi hade, då var vi 8st som deltog. Du kan vara med på dan å artigt lämna över din finalplats till nästa personen i ledet så hinner du nog med inflyttningsfesten också, för den drar la inte igång mitt på dan? Vore ju inte samma sak utan dig ;)
  • Jo, jag kan kolla på det. Är dock Foo Fighters konsert dagen innan, så jag lär ju inte vara direkt pigg på lördagen... När tänker du att vi ska dra igång?
    Inflyttningsfesten drar igång runt 19-tiden i Majorna...
  • Tänkte vi kunde sikta på dra igång 9 som senast så kommer du med säkerhet hinna till inflyttnings festen. Har för mig att vi senast blev klara vid 17:30-18:00 med alla matcher så tar vi en cryptbowl final för top 4 efter det.
  • @equilibri annars kan du alltid komma förbi och håna oss andra som spelar :)
  • edited May 2015
    Pellevin kommer inte så vi är 7 atm. Equillibri om du är sugen på lira kan du få en WO i första matchen så kan du sova ut på morgonen å dyka lagom till match nr 2. Annars kan du göra som broccoli sa å komma förbi och hetsa lite. Hur de än blir löser det sig ;)
  • Lessen att jag missar. Fick ta hand om sommarskolan, så det blev en liten krock. Men GLHF.
  • @Pellevin: lugnt! har skrivit upp datumet i juli så det hoppas jag att du inte missar
  • Då kommer jag förbi o dricker öl o hånar istället närmare 12-snåret... :D
  • brocCooLi wrote: »
    @Pellevin: lugnt! har skrivit upp datumet i juli så det hoppas jag att du inte missar
    Har bokat färjebiljett ett par dar senare med familjen, så då kommer jag, och kanske Drexxl också :)
  • Bobbys Bounzing Bombcrew - NURGLoiDz7
    TD: 1-0
    CAS: 3-1
    TV: 1440-1490

Minns tyvärr inte alla detaljer i matchen, men i slutet hade NURGLoiDz7 en chans på kvitteringsmålet.
    BBB behövde bara slå ett lyckat tentacleslag (st 2 mot st 5), en dodge och en eller två GFI samt lyckad block, utan re rolls.
    12 på tentacle, 6 på dodge, lyckade GFI och bollhållaren blev nerslagen. Väldigt rättvist!

I övrigt var det en antistuntymatch då det nästan inte försvann några spelare alls? Tror båda lagen hade 11 spelare att ställa upp i andra halvlek.
  • Titelmatch
    Pink Death Machine - Bobbys Bounzing Bombcrew
    TD: 1-1
    CAS: 3-4
    TV: 1530-1620

Tokmycket bombkastande gjorde det svårforcerat åt båda hållen så 0-0 i halvtid.
    Horrors gör mål i turn 6 (eller något liknande) i andra, en snabb 1TTD replik från gnomesen ger 1-1 men riot sätter stopp för eventuella ytterligare mål i denna match.

Horrors glada över sin första level 5 i laget då Pluppen levlade och fick ytterligare en skill som inte bestämts ännu. Block/Tackle/Horns ska följas upp med troligtvis Strip ball, men även claw kan vara kul (om han lyckas slå dubbel o få MB på nästa level) - dock troligen inte så värt då det mest blitzas småttingar.
  • Blir det något i morgon?
  • jag vet inte om jag kommer orka imorgon tyvärr :/
  • Självklart blir de av! 9:00 drar det igång så tagg te och ta dig en tupplur broccooli
  • Självklart blir de av! 9:00 drar det igång så tagg te och ta dig en tupplur broccooli
    Frågan är om folk vet om att det är 9:00 som gäller?

• var det senast och antog att vi körde på samma. 9:00 siktar vi på
  • Jag trodde det var typ 14 eller nåt :)
  • Haha du e go du skon :D
  • Jag försöker vara där vid 9 tiden men kan inte lova något.
  • edited June 2015
    Dagen börjat piggt med med 4 taggade coacher, skoberget försov sig lite och när broccooli lämna ett sent återbud kunde skon njuta lite some spectator för två rafflande stunty matcher. Efter första rundan ser tabellen ut såhär och inför andra rundan står Meanskin Greenskin över.

Runda_1.jpg

Stay tuned for more!
  • Bild från runda två:
    2015_06_13_13_29_22.jpg

I andra rundan har vi en titel match på ökenplanen där squigsen med hjälp av en halfling masterchef och kick-off lyckats skrapa ihop 8 reroll inför första halvleken i titelmatchen.

2015_06_13_13_29_30.jpg
  • 8 rerolls är en bra start :)

Blir så avundsjuk när jag missar detta :(
  • Då Nohistor och Melisqus hade bråttom hem spelades bara 2 rundor men i finalen gjorde Pink horros vs Gobbos With Balls vs Meanskin Greenskin upp! Bollen hittades i första kistan som undersöktes i runda 1 och redan i runda 4 får skoberget möjlighet att göra mål till vår förvåning var allt över innan all inducement har hunnit avfyrats. Två wizards och några kort fanns kvar då en horror sprang in segermålet. Grattis skon som lyckades suga åt sig två titel poäng.

Ett förslag på liga kom upp under lunchen, så jag tänkte vi drar igång en liga nu fram över, anmälningstid kommer vara under de kommande 2 veckorna (29/6) och första deadline för omgång 1 om ytterligare två veckor efter det (13/7). Deadlines där efter kommer med två veckors mellanrum Ligan kommer bestå av 8a matcher eller alla möter alla enligt ett schema, beroende på hur många som vill vara med. Efter alla omgångar har spelats avgörs ligans vinnare genom en semi och sedan final för topp 4 i ligan. För att anmäla ditt lag är det bara skriva i tråden. Har ni förslag på vad ligan ska heta skriv gärna det i er anmäla. Man låser inte laget man anmäler till enbart denna ligan. Man får fortfarande utmana korpvakten när man vill. Priset för denna liga är inte bestämt så kom gärna med ett förslag och de vore ju riktigt trevligt om de passade liganamnet

Anmälnings mall:

Lagnamn:
    Ras:
    Tv:
    Förslag på liganamn:
    Förslag på ligapris:

• ingen gräns på tv för lagen som anmäls heller?
  • Frittfram denna gången, testar och ser hur det går. Finns intressen kan vi köra en liga med nystartade lag någon gång.

• Klart Leegans äldsta snotling lag anmäler sig.
    Lag: FerZum FunGus
    Ras: Snotlings
    Tv: 1345

Förslag på liga namn: Svenska stunty ligan( kort o enkelt)
    Förslag på liga pris: en figur kanske, eller en t-shirt med "stunty master" tryckt på?
  • Nu har jag själv bestämt mig.

Lag: Meanskin Greenskin
    Ras: Strigoyan
    Tv: 1150

Förslag på liga namn: Svenska stunty leegan låter ju bra.
    Förslag på liga pris: Fan Favourite på en spelare, eller ifall man får en tröja så kan man ha fan favourite så länge man har tröjan på sig när man spelar under kommande säsong :D
  • Svenska stunty leegan suger. Svenska stuntyleegan är acceptabelt. Språkpolisen är din bästa vän.
  • Hehe tack för hjälpen Pellevin, är väldigt duktig på att sär skriva saker ;D
Sign In or Register to comment.