Stunty Leeg
Jag flyttar GOBBLS Stunty Leeg hit till SWEBBA så kanske om vi har tur får in lite nytt blod i leegan. I denna post kommer jag lägga upp reglerna som gäller för Stunty Leeg, samt tabell över poäng och spelade titelmatcher. Undrar ni något är det bara att fråga.
Nuvarande Korpvakt: Skoberget med sina Pink Death Machines!
Regler:
Stunty Leeg är en liga med "King of the hill" format där den som innehar vandringspriset blir utmanad och för varje gång den försvarar vandringspriset geom att vinna eller spela lika får den en poäng. I Göteborg har vi den Magiska Korpen som vandringspris
Regelbok hittar ni HÄR!
Senaste version av lag rosters hittar ni HÄR!
Moddad Aros-Roster med stuntylagen hittar ni HÄR!
Blood Lust + Really Stupid
En spelare med Blood Lust + Really Stupid (+ Bonehead) får välja vilken ordning de olika skillsen ska testas men misslyckas Blood Lust och spelaren behöver bita någon men samtidigt misslyckas med Really stupid (eller Bonehead) så kan spelaren inte bita någon och måste lämna planen för att bita någon.
Thick Skull + Stunty
En spelare med både thick skull och stunty stannar på planen stunnad då motståndaren slår 7 på injury slaget.
Mittsäsong/Vinter/Sommar Event
Är ett event där 4 lag tävlar om korpens välsignelse och får välja ut en spelare i det lag deltar som får en valfri skill (ej extraordinary). För att få korpens välsignelse måste man vinna en Golden-Goal-Crypt-Bowl. På dessa event får de lag med flest poäng i första hand delta och därefter de med högst TV. Ni hittar reglerna för detta event HÄR!
Finalen
I finalen tävlar 4 lag om vilka som är säsongens hårdaste lag. För att bli krönt som säsongens hårdaste lag måste man vinna en Golden-Goal-Death-Bowl. I finalen får de lag som innehar Korpen spela därefter får de med flest poäng delta och därefter de med högst TV. Finalen spelas med en spikboll som kastas in efter matchen dragit igång i någon av de fyra mitten rutorna. Efter första rundan slår första spelaren en tärning och på en 6+ kommer bollen in, turen där efter dyker bollen upp på 5+, ... 4+, ... 3+, ... 2+ och till sist bör den dyka upp som senast i turn 7.
WIP: Mer stuff kommer eftersom
Comments
Td: 3-2
Cas: 6-2
Nu börjar matchen mot Koboldkungen med sina squigherders vs mina NURGLoiDz7 ska visa vem som är de coolaste stuntys
NURGLoiDz7 vs Gobbos With Balls (kommer läggas till i tabellen snart)
Td: 0 - 0
Cas: 1 - 1
Tv: 1390 - 1080
Är det lika mkt att handla för när en bygger lag?
@Pellevin det låter bra det, jag tänkte köra snotlings men jag behöver piffa upp mina pump wagons först. Nu när jag vet att jag har match på gång så borde det vara rätt lättmotiverat
Sedan har jag ett förslag att vi styr upp en Stunty Leeg turnering för de som inte spelar under finalerna på GothBowl så man kan få ut ännu mer härligt BloodBowl lir på Gothcon. Vad tror ni om detta?
En spelare med Blood Lust + Really Stupid (+ Bonehead) får välja vilken ordning de olika skillsen ska testas men misslyckas Blood Lust och spelaren behöver bita någon men samtidigt misslyckas med Really stupid (eller Bonehead) så kan spelaren inte bita någon och måste lämna planen för att bita någon.
Vi spelar på detta sättet för att balancer Squiglaget en anning.
Notera också att Squiglaget och Pro Halfling har fortfarande inte uppdaterats i Handboken och Roster filen än. Spana in senaste versionen av lagrostren på Fumbbls hemsida, här är en länk (finns också i första posten)
@Pellevin som sagt varken boken eller rostern har uppdaterats med dem än
NURGLoiDz7 vs Bobbys Bounzing Bombercrew
Td: 2-1
Cas: 5-5
Tv: 1210-1530
Dock dog min beast med tre skills och fick nigglin på en bollhållare och mng på en putrifier, köpte in tre spelare (inklusive best) gick back 150 tv ändå lätt värt det
Bredvid lirade Hugo vs Equilibri
No Guts No Glory vs The Stunsson
Td: 1-1
Cas: 3-2
Tv: 920-1310
Lutar mot en restart för Hugos gnomer då de fick minus move på en slayer och minus styrka på en date devil. Equilibri höll på rädda matchen till en 2-1 men snubblade på en gfi för målet på andra gfi!
Dags för en match mellan brocCooLis Nurgle mot Equilibris Chaos kommer bli en klassisk köttmatch
Td: 1-0
Cas: 1-2
Tv: 1585-1380
Vad ör din uppfattning om snart?
Eller ligan kanske startat om sen min storstilade debut?
Efter påsk tänkte jag vi kunde ha finalen nån dag då de passar de spelarna med flest poäng och korpinnehavaren. För tillfället har fluff (AKA brocCooLi) & inforthepain 3 poäng, Equilibri har 1 poäng och Skoberget har tack vare korpen en plats i finalen. Än finns det dock tid att sno åt sig en finalplats.
Skulle Lördagen den 11/4 premilinärt passa att lira finalen?