Stunty Leeg

edited June 2015 in GOBBL
coollogo_com_278984163.png
Jag flyttar GOBBLS Stunty Leeg hit till SWEBBA så kanske om vi har tur får in lite nytt blod i leegan. I denna post kommer jag lägga upp reglerna som gäller för Stunty Leeg, samt tabell över poäng och spelade titelmatcher. Undrar ni något är det bara att fråga.

Stunty_po_ng_15_06_2015.jpg

Korpvakt_pic.jpg

Nuvarande Korpvakt: Skoberget med sina Pink Death Machines!

stunty_tabell_2.png

Regler:

Stunty Leeg är en liga med "King of the hill" format där den som innehar vandringspriset blir utmanad och för varje gång den försvarar vandringspriset geom att vinna eller spela lika får den en poäng. I Göteborg har vi den Magiska Korpen som vandringspris

Regelbok hittar ni HÄR!

Senaste version av lag rosters hittar ni HÄR!

Moddad Aros-Roster med stuntylagen hittar ni HÄR!

Blood Lust + Really Stupid
En spelare med Blood Lust + Really Stupid (+ Bonehead) får välja vilken ordning de olika skillsen ska testas men misslyckas Blood Lust och spelaren behöver bita någon men samtidigt misslyckas med Really stupid (eller Bonehead) så kan spelaren inte bita någon och måste lämna planen för att bita någon.

Thick Skull + Stunty
En spelare med både thick skull och stunty stannar på planen stunnad då motståndaren slår 7 på injury slaget.

Mittsäsong/Vinter/Sommar Event
Är ett event där 4 lag tävlar om korpens välsignelse och får välja ut en spelare i det lag deltar som får en valfri skill (ej extraordinary). För att få korpens välsignelse måste man vinna en Golden-Goal-Crypt-Bowl. På dessa event får de lag med flest poäng i första hand delta och därefter de med högst TV. Ni hittar reglerna för detta event HÄR!

Finalen
I finalen tävlar 4 lag om vilka som är säsongens hårdaste lag. För att bli krönt som säsongens hårdaste lag måste man vinna en Golden-Goal-Death-Bowl. I finalen får de lag som innehar Korpen spela därefter får de med flest poäng delta och därefter de med högst TV. Finalen spelas med en spikboll som kastas in efter matchen dragit igång i någon av de fyra mitten rutorna. Efter första rundan slår första spelaren en tärning och på en 6+ kommer bollen in, turen där efter dyker bollen upp på 5+, ... 4+, ... 3+, ... 2+ och till sist bör den dyka upp som senast i turn 7.

WIP: Mer stuff kommer eftersom
«1345

Comments

• Vi kör en stunty kväll, mysigt som satan och i första matchen har vi Melisqus vs Nohistor. Ser tungt ut för snotsen men de skiter sig nog. Resultatet postas snart :)
  • Herders from Hell vs Ferzum FunGuz
    Td: 3-2
    Cas: 6-2

Nu börjar matchen mot Koboldkungen med sina squigherders vs mina NURGLoiDz7 ska visa vem som är de coolaste stuntys
  • edited February 2015
    Jag lirade mot "nykomligen" Koboldkungen som satte upp en rejäl fight trots sin ny tänkta build med 5 rerolls 2 squighoppers 11 gobbo build. Machen vr tight och båda lagn sattes på hård press på defencen. Matchen slutade lika till sist,

NURGLoiDz7 vs Gobbos With Balls (kommer läggas till i tabellen snart)
    Td: 0 - 0
    Cas: 1 - 1
    Tv: 1390 - 1080
  • Hejsan, jag är sugen att testa det här formatet.
    Är det lika mkt att handla för när en bygger lag?
  • Jajemensan, tv 1000 börjar alla lag på.
  • @suncar jag kör gärna en match nån gång.
  • Uppdatera första posten med lite bra ha länkar för Stunty Leeg.
  • Superbra @inforthepain!
    @Pellevin det låter bra det, jag tänkte köra snotlings men jag behöver piffa upp mina pump wagons först. Nu när jag vet att jag har match på gång så borde det vara rätt lättmotiverat
  • Jättebra att du lagt upp grejerna @inforthepain. Vore ännu bättre om Goblin Cheaters fick ha mer än 4 Goblins på rostern. Kan @Skoberget kanske fixa det?
  • Hehe kul att du hitta det så snabbt :) nämnt det för skon och har själv försökt fixa det utan framgång
  • Jag har funderat lite på att göra om GOBBLs Stunty Leeg till en mer öppen liga så även utsockens stunty lag får ta del av nöjjet. Ifall de skulle finnas intresse i någon av de bloodbowlstäderna träna upp sina stunty lag så de blir riktigt biffiga kan jag tänk mig att reservera en stunty finalplats till det hårdaste (högst TV) utsockenslaget då de skulle annars ha svårt att samla poäng. Vet att Suncar och Pellevin viskat om att starta var sitt lag och de kanske finns någon mer som skulle vilja pröva på. Ifall de skulle finnas utsockenslag som vill kriga för att vinna den hårdaste av hårding finaler kan man kanske placera finalen efter GothBowl finalen.

Sedan har jag ett förslag att vi styr upp en Stunty Leeg turnering för de som inte spelar under finalerna på GothBowl så man kan få ut ännu mer härligt BloodBowl lir på Gothcon. Vad tror ni om detta?
  • Jag är på allt, inklusive någon tvådagarsturnering i Gbg i sommar.
  • Hur funkar det då en spelare har både really stupid och blood lust? Kan man hamna i en situation då hen är dum och inte gör något men ändå måste bitas? Om ja, är det en turnover?
  • edited March 2015
    Yes box vi har haft denna diskussionen på tapeten förut och vi kom fram till att vi spelar på det här sättet:

En spelare med Blood Lust + Really Stupid (+ Bonehead) får välja vilken ordning de olika skillsen ska testas men misslyckas Blood Lust och spelaren behöver bita någon men samtidigt misslyckas med Really stupid (eller Bonehead) så kan spelaren inte bita någon och måste lämna planen för att bita någon.

Vi spelar på detta sättet för att balancer Squiglaget en anning.

Notera också att Squiglaget och Pro Halfling har fortfarande inte uppdaterats i Handboken och Roster filen än. Spana in senaste versionen av lagrostren på Fumbbls hemsida, här är en länk (finns också i första posten)
  • Jag tycker att man ska få slänga motståndarens spelare med Right stuff med sina TTM snubbar. Samtidigt så ska man få intercepta en TTM med en som kan TTM! :D
  • Pro Halflings finns ju inte ens med i boken.
  • @Kaju, tror de hade vart lite för OP om man bara kunnat gåfram och plocka upp motståndarens bollhållare och "råka" äta upp honom eller kasta ut honom i publiken eller missar landningen och dör :D

@Pellevin som sagt varken boken eller rostern har uppdaterats med dem än
  • tror vi pratade löst om att det krävde att slå en sexa av den som kastar och att den som kastas slår en etta för att kunna klara av att kasta en motspelare. men kanske ändå är för bra.
  • Pratade också med någon om det och tänkte typ: vanlig AG pickup först, sedan måste man göra en ST jämförelse, typ kastare: 2d6 -st måste bli mer än kastads 2d6 +st. Sedan en 6 för att få icäg och kanske bara quickpass? Mest för att det vore roligt :) kanske lägga ini något mer slag om det är bollbärare man kastar.
  • Ni har rätt. Det blir för OP, man får ju i princip 2 blitz/runda!
  • Lägg till ett AG slag +1 för att undvika att bli upplockad av motståndarens troll. Sammanfoga det med blitz eller block (om kastaren inte behöver röra sig) så att det blir en multiaction blitz/block & pass.
  • Dags för lite stuny action på plaza del brocCooLi. Värmer upp med en härlig grudgematch mellan Greenfield Asshuggers (flings) vs Verminton Tailgunners (Skaven) de står för tillfället 2-1 i matcher till GA. Där efter blir det stunty och vi har lyckats locka ut både hugoeng och equilibri. Uppdaterar mer strax!
  • Man blir allt lite avundsjuk
  • Verminton tog hem första matchen med 2-0 mot GA sedan gick Nurgling upp mot brocCooLis gnomes:

NURGLoiDz7 vs Bobbys Bounzing Bombercrew

Td: 2-1
    Cas: 5-5
    Tv: 1210-1530

Dock dog min beast med tre skills och fick nigglin på en bollhållare och mng på en putrifier, köpte in tre spelare (inklusive best) gick back 150 tv ändå :) lätt värt det

Bredvid lirade Hugo vs Equilibri

No Guts No Glory vs The Stunsson
    Td: 1-1
    Cas: 3-2
    Tv: 920-1310

Lutar mot en restart för Hugos gnomer då de fick minus move på en slayer och minus styrka på en date devil. Equilibri höll på rädda matchen till en 2-1 men snubblade på en gfi för målet på andra gfi!

Dags för en match mellan brocCooLis Nurgle mot Equilibris Chaos kommer bli en klassisk köttmatch
  • Ser ut att bli nurgle mos. Andra höavlek är det 5nurgle mot 11chaos på planen och efter tur ett kommer en trampolintrap som sänder nurgle bollhållaren ut i publiken så nu är det 11 mot 2 på planen. brocCooLi försöker hetsa equilibri till fouls, går sisådär och där slog besten en skull, gj! Kämpa på!
  • Det var en jämn match som slutade 4-0 till chaos
  • Dagens sista match var mellan féerna i Chaos Entities United mot Bobbys BB.

Td: 1-0
    Cas: 1-2
    Tv: 1585-1380
  • "NURGLoiDz7 vs Gobbos With Balls (kommer läggas till i tabellen snart)"

Vad ör din uppfattning om snart? ;)
    Eller ligan kanske startat om sen min storstilade debut? :)
  • Väldigt bra fråga KOBOLDKUNGEN ;D Jag fixar det nu meddesammma! Ligan har inte startat om än. Se till att utmana Skoberget så du kan sno åt di en plats till finalen som inte är allt för långt bort
  • Sedärja, nu var tabellen uppdaterad :D

Efter påsk tänkte jag vi kunde ha finalen nån dag då de passar de spelarna med flest poäng och korpinnehavaren. För tillfället har fluff (AKA brocCooLi) & inforthepain 3 poäng, Equilibri har 1 poäng och Skoberget har tack vare korpen en plats i finalen. Än finns det dock tid att sno åt sig en finalplats.

Skulle Lördagen den 11/4 premilinärt passa att lira finalen?
Sign In or Register to comment.