StockBowl Team Cup 2515

1235»

Comments

• @Mooselord: åh toppen!!!!
  • Jag hoppade bilen. Miljövänligare samt friare utan bilen.
    Och dottern stannar hemma.
  • Jag som ville åka bil med dig! jaja, får åka kommunalt då =)
  • Mitt NAF nummer är 19528.
  • @Broccooli: Se till att få med din legitimation bara. Jag fixar fullmakt för uthämtning.
  • Mitt NAF-nummer är 20712.
  • Någon som möjligen har en äpple 4s laddare? Råka glömma min hemma i götet
  • Är det den smala eller tjocka?
  • Tack allihopa för en rolig helg med Blood Bowl!
  • Japp, stort tack till arrangörerna och deltagarna. Jäkligt bra och kul var det!
  • Tack alla. Mkt kul och trevligt. Det här gör jag gärna om. Bra arrangerat @Pellevin och @Mooselord!
  • edited April 2015
    Tack. Det kommer en officiell utvärderingsdiskussion ikväll. Jag vill poängtera att även MartinS var arrangör även om han gick "under cover" bland övriga spelare :)
  • edited April 2015
    Då så. Det var första gången vi arrangerade en turnering, även om vi fick god assistans av arrangörsrävarna, och vill gärna ha konstruktiv feedback. Antingen kan ni skriva här, eller om ni vill vara anonyma, så kan ni svara på https://docs.google.com/forms/d/1jv5NNIds8r9Bkh4iNmZuPlY3GWfBflWo44IrDUPf2IU/viewform

Om vi gör om något liknande, vad skall vi ändra på och vad skall vi inte ändra på?
    1. Hur funkade reglerna? Hur fungerade systemet med att högst totaltier väljer motståndare? Var det bra med 4-mannalag eller hade ni föredragit ett annat antal deltagare per lag?

2. Hur kändes priset? Hade det varit bättre med dyrare avgift och fler/dyrare priser eller hade ni föredragit det omvända?

3. Är det något annat ni tänkt på rörande lokal/mat/hemsida/information eller vad som helst?

• Såhär ser slutresultateten ut på det individuella planet. Säg till snarast om något ser konstigt ut.

# Team Race Coach Score Touchdowns Casualties
    1 Orelake Privateers Dwarf Ozt 8 6 - 2 14 - 8
    2 Cold Bärs Norse muffloo 8 8 - 4 10 - 11
    3 Bäshington Rovers Lizardman Skuld 8 7 - 7 8 - 9
    4 Berzerker Ratz Skaven Svarthand 7 12 - 6 8 - 14
    5 Gravecreepers Undead Zeke73 7 6 - 3 18 - 8
    6 Overnite Sensation Necromantic Undead MartinS 7 6 - 4 12 - 4
    7 POWer Rangers Chaos Dwarf kaju 6 8 - 6 14 - 7
    8 Ghoul Kings Vampire Lockmund 6 9 - 7 5 - 14
    9 Statistisika Centraldvärgarna Dwarf Mellisqus 6 5 - 5 10 - 14
    10 DDC´s Shooting Stars Goblin Inforthepain 6 6 - 7 3 - 13
    11 Toastwood Treehuggers Wood Elf Mago 5 11 - 6 7 - 10
    12 Green Bay Slackers Goblin JammyDodger 5 7 - 4 13 - 9
    13 The Bäshables Chaos Pact Skoberget 5 5 - 4 7 - 11
    14 Jädrans Orcs Orc Bloodbowlgurre 5 6 - 8 9 - 5
    15 Blistering Barnacles Dwarf Duckwing 5 5 - 7 11 - 11
    16 Brocclings Halfling Broccooli 4 4 - 6 18 - 9
    17 Stinky and Dirty Nurgle Rotters jox 4 3 - 5 7 - 6
    18 Let It Go dark Elf Minnels 3 6 - 8 8 - 3
    19 Lethal Vipers khemri Viking 3 2 - 4 14 - 9
    20 Nippon Nasties Vampire nib 3 4 - 7 6 - 13
    21 Göta Boyz in da Big City Orc hugoeng 3 4 - 8 9 - 8
    22 Smoky Bay Contenders Halfling Niwnw 2 4 - 7 12 - 10
    23 Evaders Pro Elf Gote 2 6 - 10 4 - 19
    24 N.S.D.A.P Vampire Koboldkungen 2 3 - 8 7 - 9
  • Jag fick med en lila D6:a med vita prickar som hade ramlat ner i min väskas ytterficka. Jag antar att det är nån Blood Bowl nörd som har kastat in den där. Antignen från denna turnering eller från NärkeBowl antar jag. Återlämnas vid beskrivning! :D
  • @mooselord du får gärna upplysa mig om kostnaden för maten och ett lämpligt kontonummer att sätta in pengar på. Jag vet att jag inte lyckades betala någon mat alls.
  • Hmm ser ut som jag fick minst antal Cas av alla deltagare xD Bra bashat!

@Mooselord, Kanon event! Jag tycker att ni bör hålla fyra manna lagen så bashande bashers kan få försvara titeln nästa år. Så länge de finns priser av många olika slag så blir alla glada. Jag gillade hur ni fixade med mat, var smidigt att frakta mat istället för folk, ett bra initiativ.

• Jättebra arrangemang! Mycket nöjd med min helg även om det gick mindre bra :) Det viktiga är ju att ha roligt och det hade jag! Tycktes mina lagkamrater också ha.

Maten var en bra idé men saknade ju Robbans Pizzabutik helt klart. Skönt dock att inte behöva tänka på det hela mer än i början på dag ett.

Får väl se när nästa turnering vi åker på sker... men fler ska det bli!
  • 1. Kul att spela i lag tyckte jag, en åsikt/taktik vi insåg och säkerligen fler också är att resultatet i de andra matcherna rent taktiskt kunde resultera i ett annat spelsätt ( rent teoretiskt alltså, jag försökte alltid så gott jag kunde). Alltså en snabb seger/förlust påverkade rätt mycket, särskilt ifall en annan spelare i samma lag leder och ser ut att vinna. Då kunde man ju hellre spela för en oavgjord än gå för seger.

Kanske inget att ändra på utan kanske snarare en taktiskt del i spelandet som tillför något. Fler lagkapper lär ju ge fler dylika upplägg, både i lagval och coachning.

En synpunkt som jag yttrade tidigare var just fyramannalagen, från mindre orter/mindre gäng kan det vara svårt att få fram fyra spelare. Men går ju att lösa med utsocknes - men tanken är väl att spela med sina kamrater i första hand, även om man snabbt lär känna nya så kanske ingen nackdel heller att man tvingas vara lite social över de vanliga gränserna.

och eftersom vi aldrig fick möjlighet att välja kan jag inte uttala mig om det systemet.

en tanke jag umgicks med var att för att "lagen" i grund skulle vara jämna kunde ett krav vara att ett lag måste innehålla ett dellag från varje tier. Sen matchas utifrån tidigare resultat - endera med vikt åt att den med högre tidigare poäng får välja alternativt utjämnande att den med sämre tidigare poäng väljer.

För och nackdelar med allt så inget ni behöver ta åt er egentligen. Jag hade jättekul som det var.

2. en hunka för att spela en helg, så bra ordnat som det är, skulle jag kunna spela utan priser. jämför man med bioindexet är ju detta helt gratisnöje.
    Men eftersom vi ändå har priser tycker jag något pris bör gå till lite fluff som:
    - bästa temat
    - roligaste builden
    - målning
    - best sportmanship
    eller liknande.

självklart tycker jag segraren/segrarna ska ha priser. Det är ju ändå en tävling av något slag och inte bara sällskapsspel turneringarna är.

Men de spotpriser som var är ju lite som att "lotta" ut priserna tycker jag och inte så mycket man kan förbereda sig på kammaren inför. Något/några skulle kunna gå till något av de ovanstående exemplen eller liknande.

3. Matupplägget med organiserad hämtmat var helt exemplariskt. Även upplägget med två arrangörer som delar på bördan och har delat upp den på en klockfanatiker som styr spelet så att det löper smidigt och en som håller i de andra mjukare värdena tycker jag funkade super.

Återigen bara mina korvören.
Sign In or Register to comment.