StockBowl Team Cup 2515

135

Comments

• edited March 2015
    I'm sure you know that I'd love to attend but not having a job can really get in the way of your Blood Bowl travel plans ;) Hope to see you in Malmö as well!
  • Sent på bollen men suget blev för stort så ställer mig som första reserv till teamcup.

Alltså coach jox med mediokra resultat i bagaget men har tre spelbaralag till förfogande.
    Underworld
    Skaven
    Nurgle

Gissar mig till att chansen att hitta sju andra spelare som vill lira är liten varför denna blänkare. Finns det sju hugade spekulanter är det väl bara att anmäla sig.
  • Vill du låna lag så har jag. Slumpen har snackat om att dra ihop ett lag, du kan ju höra med honom.
  • Jox: Personligen tycker jag att det är roligare med 7 lag än med 6 även om det inte är idealt, så hittar du 3 pers till så kör hårt. Jag är stand-by arrangör och behövs jag för att bilda ett komplett 4-mannalag står jag till förfogande, så egentligen räcker det med 2 till. Jag ser dock hellre att ni hittar andra spelare än mig om det går.
    För övrigt så är det mig veterligen bara 2 lag som är fullständigt anmälda så hittar du fler kamrater fort och betalar in anmälningsavgiften fort så är ni ju inte det laget som gör att det blir ett udda antal lag :)
  • Min-Max Madness har nu anmält sig. JammyDodger, Mago, Niwnw och Ozt.
  • Kul. Det laget har vi väntat på :)
  • Då har deadline för anmälan passerat och idagsläget har vi 6 lag som jag ser som anmälda. Pennybridge Chapter (Lard, Duckwing,Kaju,Dragons) bör dock skicka ett anmälningsmejl till oss med adress NAF-nr, telefonnummer och e-postadresser till lagmedlemmarna. Det har även börjar trilla in lite rosters och det ser intressant ut. Kom ihåg att ni bara har en vecka till på er att skicka in dem.

Blir det 6 lag kommer vi inte att spela med swiss-lottning som vi hade tänkt oss. Alla fyrmannalag kommer ändå möta alla andra fyrmannalag i slutändan. Troligen blir det ett på förhand lottat spelschema.
  • Hoho. Vi har kommit fram till vilka lag vi ska spela och ett roligt lagnamn nu. Istället för Macken (vilket förvisso var ganska roligt :D ) så heter vi nu mera "Did they push?" och om någon kommer på det roliga med det så får vi nästan dela ut ett litet pris till den personen :p
    Rosters kommer i helgen. Förhoppningsvis på fredag!
  • @Minnels Det där frågetecknet kan tolkas lite olika. Men jag tänker mig att ni i era lag kör antingen med med mkt Frenzy. Norse, Dark elf, Necromantic och Dwarf. Men om det är motsatta isf Stand firm: halflings, necromantic, Wood elf och nåt lag till. Kanske khemri med mkt stand firm.
    :D
  • är det någon som ska på denna turnering som träffar Red hyfsat ofta och kan tänka sig att ta emot en pokal för att vidarebefordra denna?
  • @brocCoLi, Jag träffar Red ofta och skall till detta
  • kaju: Bra gissning men det har inget med våra lag att göra tyvärr ;) Det är mycket mer långsökt.
  • Skövde betyder väl ungefär "knuffade de" på lokalmål. Jag antar att man måste uttala ö:et ganska långt.
  • Mooselord vinner! :)
  • Yaaay! Google skills! Yaaay! ;)
  • @Pellevin har du fortfarande golvplats kvar?
  • Då har alla skickat in sina rostrar förutom några vilsna Örebroare :)
    Det är en riktigt kul läsning. Jag var så taggad över turneringen i natt att jag hade svårt att sova och då skall jag inte ens spela själv.

Finns det någon bra anledning till att vi inte skall lägga ut allas rasval här i tråden när alla rostrar är inskickade? Lägger vi ut allt här så kan ni förbereda era val av motståndare en aning redan innan turneringen och det öppnar upp för lite mer kul försnack och spekulation också. Detaljer kring lagbygge och skills får ni nog dock reda på först till helgen.

• För mig funkar det och tycker det är en bra idé.
  • Så länge alla skickat in och inte får ändra efteråt så är det kul tycker jag. Då kan vi meta järnet!
  • Klart minmax madness optar för det! Jäkla powergamers :)

Men kör på! När alla rosters är inne och ingen får ändra.
  • Skall vi även lägga ut hela spelschemat, dvs vilka lag som möts de olika ronderna?
  • @Pellevin spelschemat dagen innan tycker jag låter som en lagom tid före. (Himla synd att jag inte kan vara med)
  • Äh, lägg ut allt så kan metadiskussionerna verkligen börja.
    Nu eller på fredag vad spelar det för roll?
  • Så nu tror jag att dom sista roster:na kom in!
  • Är det nån som kommer ta med sig Bit-Box?
  • @kaju: kan försöka ta med! så påminn mig gärna så jag inte glömmer som förra gången :P
  • Jag kan ta med också.
    Har ju ingen regelrätt bit box men lite "överblivet" har man ju.
  • Jag saknar fortfarande Duckwings roster.
Sign In or Register to comment.