@Skuld@Pellevin Sorry om jag trådkapar en smula här. Jag noterade just att jag stulit en grön blockdice och det bör vara från Erik, Red eller Afromannen. Jag tar med den till turneringen på lördag och förhoppningsvis så hittar den hem till sin rätte ägare.
@Mooselord Ett mer korrekt önskemål. När samtliga har skickat in sina roster, så tror jag att vi alla är nyfikna på totala summan av tier för de olika lagen. Spoila oss gärna så snart ni kan.
@Lockmund Självklart. När Duckwing skickat in sin roster kommer jag presentera fyrmannalagen i "totaltier"-ordning, med information om vilken coach som spelar vilken ras.
Är det så bra att veta vilka har högst/lägst Tier innan turneringen? Det känns som om det motsäger idén med tidsbegränsning när man bestämmer vem som möter vem på själva turneringen.
Då är lag inskickade och inga ändringar tillåts. Det enda undantagen är om det framgår att någon roster inte uppfyller reglerna eller om någon coach hoppar av pga sjukdom eller liknande. I det senare fallet kommer jag hoppa in och antingen spela med exakt samma roster som den som hoppar av eller med humans.
Med reservation för eventuella fel så kommer lagen se ut som följer
Jag behöver hjälp. @mufflo skall låna lag av mig, men jag har för mig att det var fler som skall göra det också. Om du vill låna lag av mig, vänligen meddela här så jag kan tagga och ta med.
Här kommer lite mer info inför lördag. Jag kommer skicka ut detta per mejl till alla deltagare snart också.
Det råder totalt nötförbud(edited) i lokalen. Ta därför inte med några nötter, inte ens inbakade i snickers mm.
På lördag kommer vi beställa mat från lokala pizzerian. Ni måste ha bestämt om och vad ni vill ha innan match 1 startar. Till på söndag kommer vi beställa mat från lokala thai-sushistället. Ni måste ha bestämt om och vad ni vill ha innan match 2 startar, alltså redan på lördagen. Om ni vill äta något annat så finns det mikrovågsugnar i lokalen för värmning av mat (utan nötter). Det kommer också finnas en liten kiosk med läsk och godis så ta gärna med kontanter i lagom blandade valörer.
Vi kommer printa 2 ex av varje roster och vi har tillräckligt med planer. Vill du gärna spela på din egna plan är det dock fritt fram att ta med.
Uppstår det några problem som att ni blir sjuka, har svårt att hitta till lokalen eller ni blir sena på grund av tågstrul etc, hör då av er snarast möjligt till Mooselord-Jocke på 0733-965553.
Trodde vi skulle få rätt bra tier score men är bara ett lag som har sämre än oss. Haha. Nu kommer de gå bananas och ojja sig hela vägen till stockholm när de får höra detta.
Vi bör dyka upp hos Pellevin runt kl 23 på fredagen. Tänkte det kan vara bra att informera och är väl som ingen som gått och lagt sig ännu då
Jag behöver hjälp. @mufflo skall låna lag av mig, men jag har för mig att det var fler som skall göra det också. Om du vill låna lag av mig, vänligen meddela här så jag kan tagga och ta med.
Chaos pact för moi ! Har du förresten nåt som skulle kunna gå som Lewdgrip Whiparm ? Annars får jag pussla lite.
Om ingen har hunnit före mig så bokar jag även gärna en av soffplatserna då jag har lite bök med liggunderlaget
Jag är väldigt nyfiken på hur Min-Max Madness kommer att välja motstånd. Väljer de ideala motstånd för sina alver och dvärgar för att så säkert som möjligt få säkra 2 segrar eller kommer de försöka hitta idealt stuntymotstånd?
jag kommer ha med mig bitbox att byta!
eller... kanske inte så mycket bits, men kommer ha med massa figurer som jag kan tänka mig att bli av med i alla fall
Finns det någon meny man kan glo på från "den lokala pizzerian"? Fördel om man kan se vad som finns om man måste bestämma före match 1. Det samma med thai-sushistället.
Är det någon som ska delta/arrangera som knarkar antidepp?
Glömde min medicin hemma och känner att jag borde ha. Helst cymbalta men lergigan funkar också.
Helt ok att svara i pm och inte i tråden då det inte direkt är någon skrytfaktor det här med psykisk ohälsa.
En annan fråga:
Kan man ha bilen stående i tullinge över natten eller är det trasiga rutor och stulen bandare som gäller.
Alternativt är det någon som kör t/r stan i morgon eller vill köra bil till stan.
Broccooli: Det finns ett apotek i Tullinge och vi kan hämta ut grejer åt dig där om du vet att du har recept liggandes. Det kan ju dock hända att du inte får dem rabatterat pga för tidigt uthämtande.
Comments
@Mooselord Ett mer korrekt önskemål. När samtliga har skickat in sina roster, så tror jag att vi alla är nyfikna på totala summan av tier för de olika lagen. Spoila oss gärna så snart ni kan.
Med reservation för eventuella fel så kommer lagen se ut som följer
Quadra-Pow (Totaltier 5)
Jox - Nurgle
Gurra - Orcs
Duckwing - Dwarves
Kaju - Chaos Dwarves
Undead Coalition (Totaltier 6.5)
Zeke - Undead
MartinS - Necro
Viking - Khemri
Lockmund - Vampires
Did they push (Totaltier 6.5)
Minnels - Dark Elves
Svarthand - Skaven
Nib - Vampires
Gote - (Pro)Elves
Bärsande Bashers (Totaltier 7)
Mufflo - Norse
Skuld - Lizardmen
Inforthepain - Goblins (korrigerat)
Skoberget - Chaos Pact (korrigerat)
Klabbet från Götet (Totaltier 7.5)
Koboldkungen - Vampires
Broocooli - Halfling
Hugoeng - Orcs
Melisqus - Dwarves
Min-Max Madness (Totaltier 8)
Ozt - Dwarves
Mago - Wood Elves
Niwnw - Halflings
JammyDodger- Goblins
Det råder totalt nötförbud(edited) i lokalen. Ta därför inte med några nötter, inte ens inbakade i snickers mm.
På lördag kommer vi beställa mat från lokala pizzerian. Ni måste ha bestämt om och vad ni vill ha innan match 1 startar. Till på söndag kommer vi beställa mat från lokala thai-sushistället. Ni måste ha bestämt om och vad ni vill ha innan match 2 startar, alltså redan på lördagen. Om ni vill äta något annat så finns det mikrovågsugnar i lokalen för värmning av mat (utan nötter). Det kommer också finnas en liten kiosk med läsk och godis så ta gärna med kontanter i lagom blandade valörer.
Vi kommer printa 2 ex av varje roster och vi har tillräckligt med planer. Vill du gärna spela på din egna plan är det dock fritt fram att ta med.
Uppstår det några problem som att ni blir sjuka, har svårt att hitta till lokalen eller ni blir sena på grund av tågstrul etc, hör då av er snarast möjligt till Mooselord-Jocke på 0733-965553.
Trodde vi skulle få rätt bra tier score men är bara ett lag som har sämre än oss. Haha. Nu kommer de gå bananas och ojja sig hela vägen till stockholm när de får höra detta.
Vi bör dyka upp hos Pellevin runt kl 23 på fredagen. Tänkte det kan vara bra att informera och är väl som ingen som gått och lagt sig ännu då
Chaos pact för moi ! Har du förresten nåt som skulle kunna gå som Lewdgrip Whiparm ? Annars får jag pussla lite.
Om ingen har hunnit före mig så bokar jag även gärna en av soffplatserna då jag har lite bök med liggunderlaget
Taggade som satan!
eller... kanske inte så mycket bits, men kommer ha med massa figurer som jag kan tänka mig att bli av med i alla fall
Korrigering: Vikings och Lockmunds hade vi tydligen. Jag behöver MartinS och Zekes.
Glömde min medicin hemma och känner att jag borde ha. Helst cymbalta men lergigan funkar också.
Helt ok att svara i pm och inte i tråden då det inte direkt är någon skrytfaktor det här med psykisk ohälsa.
Tacohej
Kan man ha bilen stående i tullinge över natten eller är det trasiga rutor och stulen bandare som gäller.
Alternativt är det någon som kör t/r stan i morgon eller vill köra bil till stan.