StockBowl Team Cup 2515

edited February 2015 in Turneringar
Howdy Sports Fans!

Äntligen är det dags för Sveriges största lagturnering. Webbplatsen hittar du här: http://team.stockbowl.se/.

Dags att lura in några andra coaches i ert lag, och börja bråka om vem som spelar vilken ras.

Vi ses i Tullinge!

Deltagande lag
The Undead Coalition: Zeke73, MartinS, Viking, Lockmund
The pennybridge chapter: Lard, Dragons, Duckwing, Kaju
«1345

Comments

• edited January 2015
    Första lag att anmäla sig har temat undead!

The Undead Coalition:

#1 Undead Tier 1 Zeke73
    #2 Necromantic Tier 1 MartinS
    #3 Khemri Tier 2 Viking
    #4 Vampire Tier 2,5 Lockmund

Tier total: 6,5
  • Erik kunde jag låna dina khemri till detta event =)
  • Viking wrote: »
    Erik kunde jag låna dina khemri till detta event =)
    Självklart!
  • Är ni några deltagare som skall spela, men saknar 1-3 spelare för att få ihop ett fullt 4-mannalag?

Skriv i denna tråden:
    http://forum.swebba.com/index.php?p=/discussion/303/spelare-soeker-varandra-stockbowl-team-cup
  • The pennybridge chapter kommer komma.

deltagare:
    @Lard
    @Dragons
    @Duckwing
    @Kaju
  • @Lard: Kul :)

Det kan nämnas att vi lagt turneringsstart klockan 11 på lördag så att det finns en sportslig möjlighet att ta sig till Sthlm från andra orter på lördag morgon. Detta för att man inte skall behöva övernatta i sthlm fredag-lördag om man inte absolut vill.
  • Hi guys!

I'll try to assemble a Danish team for this tourney but with only 3 months notice, that could prove to be a challenge... At least, history shows that...
  • Excellent, we'd love to have you!
  • edited January 2015
    @Goldbaek: If you are only able to get 1-3 coaches together, let us know and we might be able to recruit a other coaches that are willing to play together with you.
  • Jag kommer tyvärr inte kunna delta eftersom jag måste åka till Sundsvall den helgen.
  • edited January 2015
    @Coma: Synd, vi hade verkligen hoppats och trott at du skulle vara med. Du får vara med på via videolänk/fumbbl istället ;)
  • Goldbaek i still need a team if you cant get 4 coaches together :)
  • @mufflo
    @Mooselord

Good to know! My first priority is to try to assemble an all-Danish team, but I'll let you know if that's not possible :)
  • Great, otherwise I will be looking forward to see the 50% danish, 50% Swedish, 25% elf, 25% human, 25% cop, 25% kindergarten teacher, 100% ass-kick team :)
  • @Betty fyller år då så vi kommer inte.
  • Totally understandable @goldbaek :)
  • Vilken info får man reda på om sina motståndare innan laget med högst tier får välja matchup? Får man se rosters med skills på alla motståndarlagen tex?
  • Det har vi faktiskt inte diskuterat. Jag skulle vilja svara att man får se rosters, för att det inte skall löna sig att spionera extra, men det får vi återkomma med.

Bra fråga!
  • Vi skulle haft ett möte idag och just detta var en punkt jag hade tänkt ta upp för diskussion på mötet, men vi fick ställa in mötet pga sjukdom. Jag är på pellevins sida och eftersom vi är 2 av 3 arrangörer så lutar åt att man får se rostrarna även om inget är definitivt förrän det står i reglerna :)
  • Tycker det låter bra så man slipper dölja sitt roster för publiken under spel. Dock en tidsgräns på att välja matchups, typ 2 minuter eller liknande.
  • Någon form av tidsgräns kommer behövas att tas till. Jag kan tänka mig en aning längre än 2 minuter. Inte mer än 4-5 dock.
  • edited February 2015
    Hur ser det ut gällande alkohol?
    Är det tillåtet?
  • Det brukar inte vara ett problem så länge det sköts lite lagom diskret.
  • Tack för svar!
  • Och nu har webbplatsen kommit upp: http://team.stockbowl.se/
  • Nu har vi fyra lag på listan! Komsi komsi
  • Det är nu officiellt beslutat att man får se motståndarnas roster vid val av matchups och att man har max 5 minuter på sig att fatta beslutet om vem som skall möta vem.
  • Vi har också beslutat att det är OK om ett lag byter ut en coach exempelvis mellan lördag och söndag ifall en av coacherna endast kan spela på lördagen och inte på söndagen. Spelarna behöver inte spela samma ras, men båda coachernas rosters skall vara inskickade i tid.
  • Det verkar som att vårat lag har tappat en göteborgare :( så finns det någon mer göteborgare som har tänkt att åka men saknar lag?
  • edited February 2015
    ingen som vill spela i ett görgött lag med tre Gbgare?
    behöver ej vara en göteborgare, räcker med att en känner sig som en göteborgare, kan t.o.m. räcka med att känna en göteborgare :)
Sign In or Register to comment.