GothBowl 2015 (har inte koll på vilket i ordningen det är och orkar inte kolla upp det just nu)

124

Comments

• edited March 2015
    Lite off topic Hehe men okej, hur många planer ska jag ta med ;)
    brocCooLi wrote: »
    Helt rätt!
    Tänker mest att det är roligare/urspårat med dubbletter :)

Men du får gärna ta med dig dina planer.

• du kan vara off topic. jag är ju arrangör. hur kan jag vara off topic?

typ alla du har? hur många är det?
  • 6 tror jag som är lätta att frakta
  • Behövs fler kan jag ta med.
  • @inforthepain: ta med de som är lätta att frakta då, det skulle uppskattas :)

@Pellevin: det är lugnt, vi klarar oss. tack för erbjudandet!
  • GothBowl kommer hålla till i Vasa 302 & 304.

synes senast kl 10 då första matchen drar igång.

kommer även skicka mail till alla som anmält sig via mail så att (förhoppningsvis) alla får denna information.
  • Tjenixen, jag kommer också!
    Köpte biljett precis, ska måla upp min pump wagon också sen är det bara att tuta och köra. Är superladdad.
    Är det ok om jag mailar in laget i morgon @broccoli?
  • @suncar: nemas problemas osv
  • Finemang!
  • mail har skickats ut till de som anmält sig via mail. samma info kommer här nedan:

Påsken närmar sig och här kommer lite mer info om vad som gäller.

Vi kommer hålla till i salarna Vasa 302 & 304. I dagsläget vet jag inte om vi kommer behöva båda salarna, men om jag inte minns fel så ligger de bredvid varandra (kan ju anta det med numreringen också) och hittar ni till ena så hittar ni till andra. Ni kan med andra ord inte gå fel om ni hittar till en sal. För er som är nya så är Vasa huset och första siffran, dvs 3 är våningsplanet.

Schemat för fredagen är som följer:
    10 - match 1
    1230 - lunch
    1330 - match 2
    1600 - match 3
    1830 - middag
    1930 - match 4
    2200 - dagen avslutas, lite prisutdelning, semifinalisterna meddelas osv

Så kom gärna senast 930 så att vi kan sätta igång vid 10 med första matchen.

De åtta bästa kommer gå vidare till dungeon bowl semifinal på lördagen. Det kommer vara två semifinaler med fyra spelare i varje.
    10 - semifinal nr 1 med placeringarna 1, 4, 5 och 8.
    16 - semifinal nr 2 med placeringarna 2, 3, 6 och 7.

Mer regler om dungeon bowl kommer att tas på plats.

På söndag är det final för de två som vann semifinalerna. Starttiden här kommer vara runt 11. Exakt besked om tid meddelas på lördagen om denna ändras.

Saker ni behöver ha med er:
    * ert lag
    * en roster
    * en boll (hur hade ni annars tänkt göra mål?)

Mer info, eller samma info, kan ni även hitta på SWEBBAs forum:
    http://forum.swebba.se/index.php?p=/discussion/321/gothbowl-2015-har-inte-koll-pa-vilket-i-ordningen-det-aer-och-orkar-inte-kolla-upp-det-just-nu/p1

Synes på fredag, och kom gärna i tid.

Om det är några frågor så går det bra att maila mig dem eller skriva på SWEBBAs forum.
  • senaste nytt:

det kommer vara en spelare ifrån Italien med, så we go big this year osv :D
  • Kul med internationellt deltagande!

Och det är inte alls så att jag i detta nu lackar mitt lag. Oh nej. Jag är ute i god tid...
  • Att lacka ditt lag idag känns inte så stressigt... Jag ska hem o börja basa mitt lag nu... :D
  • Själv ägnade jag absolut inte kvällen igår åt att få färg på två Chaos Halfling Carvers. Brum brum säger motorsågarna :)
  • Vad härligt med lite C-Flings till Stunty Cupen. Fräckt också med en italienare, är det Balder soom kommer på besök?
  • @equilibri: Du slipper ju frakta laget så långt, jag ska ju packa ner mitt om några timmar. :)
  • @Mago och @equilibri: jag basade ju några av mina figurer kvällen innan oktoberbowl, hade med mig saker upp så satt på hotellet och gjorde det sista. ni är ju ute i extremt god tid! :D

btw, så ska jag lacka lite priser idag så ni är inte ensamma :)
  • Ingen som åker med tåget som går från örebro vid 1723?
  • @Skuld jo det antar jag att det kommer vara. vore väldigt konstigt om ingen alls åker med det tåget ;P
  • Inte helt säkert med tanke på priset jag betalade kan jag ha hyrt hela tåget.
  • Missar stunty leeg idag tyvärr, blev anmäld som frivillig flyttgubbe och ikväll vankas påskmiddag.
    Har dock nu satt upp lite nya mål för mitt bloodbowlande, att nån gång ta mig till semi i gothbowl och få utforska den fantastiska grottplanen samt att få användning för doom divers och pump wagons i stunty leeg-spel. Men det kommer.
    Hur som, tack för lagom uppstyrt arr med göteborgska priser. Det var trevligt igår!
  • Vilka är vidare? Med vilka lag?
  • 2 dark elves (inforthepain och Pellevin), dwarves duckwing, skulds lizardmen, thenickeninjas humans, 2 undead (lockmund o en till) och Orcs tror jag
  • Nja. Dark Elves (@inforthepain) är vidare från semi 1. Där han vann över Orcs, Dwarves och Lizardmen.

Nu är det Undead, Undead, Amazon och Dark Elves i semi 2.
  • Red tog hem semi 2 med sina Undead.
  • bra att i alla fall @Mago är vettig och uppdaterar er andra :)
  • edited April 2015
    Nickeninja, Drexxl, mufflo och brocCooLi möttes i stunty cups deatbowl final och efter en fet match var det Drexxl som tog hem segern
  • Missade att ni spelade Stunty Leeg igår, men såg finalen och det verkade helkul. Så hoppas det återkommer som event till nästa år... :)
  • Finalen slutade 2-0 till red som hade en perfekt custardpie för att stoppa mitt 1-1 anfall. Grattis till segern!
  • Kommer resultaten härifrån att rapporteras in till NAF?
Sign In or Register to comment.