GothBowl 2015 (har inte koll på vilket i ordningen det är och orkar inte kolla upp det just nu)

135

Comments

• verkar vara runt 10 som är anmälda än så länge. ni som vet med er att ni inte anmält er; gör det!

det här innebär också att det troligen kommer att delas ut en NAF-pokal till vinnaren :)
  • Jag uppfattar det som fler när jag läser tråden, har du en lista över anmälningarna så går det att kolla om man är anmäld.
  • edited March 2015
    nu är det 18 anmälda (=NAF-pokal till vinnaren!). vid udda antal kommer det vara ett arrangörslag för att bli jämnt antal.

orkade inte med att försöka uppdatera listan längre osv så tog bort den helt, så nu är det ~hemligt~ vilka som kommer på turneringen :D
  • eller om en ska vara riktigt petig så kommer det vara två arrangörslag då min sidekick och medarrangör equilibri kommer spela.
  • Längtar verkligen till detta, är så himla missnöjd med att inte kunnat genomföra NärkeBowl.
  • @mrselecta har du en klon eller en bror?
  • @coma: bra upptäckt! vet inte varför mrselecta kom med två gånger.
  • @brocCooli han kanske är dubbelt så angelägen om att spela som alla andra? :)
  • Dumt nog så jobbar jag hela påsken utan möjlighet att åka. Boo hiss och allt sånt.
  • Jag kommer anmäla mig men drar på lagvalet tills det är brottom :P
  • Jag tänkte nog komma. Är det någon som fortfarande behöver en rumkompis till hotellet?
  • @Lockmund: kom kom kom! skriver upp dig i listan så känner du dig lite manad/tvingad att komma också :)
  • Det blev lite spontant en tripp till GothCon trots allt, men kommer förbi och häcklar er lite. Blir det någon DeathBowl på lördagen är jag gärna med och lirar det däremot :)
  • Hur blir det nu, skall jag ta med stuntylag till detta?
  • @inforthepain tar med lag och ett till mig att låna, så vi kan alltid spöa på varandra ialafall :D
  • Stuntylag kommer att finnas på plats, så ta med! :D
  • Alla som vill delta i en Stunty Leeg turnering bör ta med lag eller låna av någon snäll fillur så de kan delta, matcherna kommer fördelas lite olika beroende på ifall man behöver delta i dungeon bowl finalerna och beroende på hur många vi kommer vara.
  • Snabb fråga, så då jämförs tv och inducements räknas ut på nytt inför varje match?
    Så om spelare A som spelar exempelvis gobbos blir riktigt slaktat och möter tex ett spelare B och dennes halfling som det gått nästan lika dåligt för och de båda har ungefär samma tv så blir gobbosarna utan mutor och hoberna utan kock?
    Är alla inducements tillåtna, tex kort?
    Det blir ju som i ligan fast en river av allt samma helg.
    Kalaskul upplägg!
  • @suncar: ja. det är TV mot TV som bestämmer inducements så i ditt exempel blir båda lag utan. och alla inducements är tillåtna. inför varje match kommer en få ett valfritt 50k kort också, detta gäller alla lagen oavsett TV. i semifinalerna sedan slås en tärning varje runda och på en sexa får du 50k att köpa kort för, eller spara för att kunna köpa ett 100k kort istället.

blev dock osäker nu på var jag lagt korten som jag fått ärva någonstans... men det märker vi nästa helg om inte annat om de finns eller ej :)
    någon lösning ska nog gå att ordna.
  • Det närmar sig. Bara en praktisk fråga...
    Var är det?
    När startar det?
  • Tågen kommer ju inte att vara så tillförlitliga i påsk, så jag funderar faktiskt på att åka buss, i alla fall hem. Har vi koll på när söndagens aktiviteter blir klara?
  • @Broccooli: Jag har korten, och pokalerna, hos mig men tänk på att de inte är från den senaste versionen så några kort skiljer sig lite.
  • Annars har jag kortlekar jag kan ta med
  • @Melisqus: toppen! just det jag, kan ta med någon penna och sitta och pilla på formuleringarna på korten.

@inforthepain: skitnerej!!!!!

@mrselecta: ingen koll på sal än, tror jag får den infon dagen innan typ. start har jag för mig ska stå under arrets info, och där står det 10. kom gärna lite tidigare så att vi kan börja kl 10, ska ändå spelas 4 matcher på fredagen. men kommer skicka ut mail till alla som föranmält sig om denna info tänkte jag.

preliminärt schema skulle jag tro blir något sådant här:
    10 - match 1
    1230 - lunch
    1330 - match 2
    1600 - match 3
    1830 - middag
    1930 - match 4
    2200 - dagen avslutas, lite prisutdelning, semifinalisterna meddelas osv
  • Lol! Slipp då :D
  • @inforthepain: tänkte att du har väl 'bara' en uppsättning av kort?
  • edited March 2015
    Behöver man fler? De är ju ändå 50-50 om man får rätt kort :)
  • Helt rätt!
    Tänker mest att det är roligare/urspårat med dubbletter :)

Men du får gärna ta med dig dina planer.
Sign In or Register to comment.