i gymnasiet fick jag tipset av min geografilärare att bo under Elfsborgsbron. det ska tydligen finnas någon form av luftutsläpp där så att det är hyfsat varmt.
annars finns ju en mängd olika hotell i stan, skulle tro att det är tomato/potato på vilket du väljer där.
kan tyvärr inte erbjuda boende själv, men kanske att någon annan ifrån Gbg kan ställa upp.
GothCon har ju sovsalar, men jag har ingen aning om vad det kostar eller hur man bokar in sig i dom...
Själv väljer jag alltid att bo på Hotell när jag åker iväg, men det är ju en fråga om pris kontra bekvämlighet.
Ja och de hade gott om plats kvar, så jag kör nog på det.
Är det några Örebroare som kommer att åka ner? Jag måste ta bil till Örebro för att ta tåget därifrån. Vore kanske kul att kunna samåka.
@BrocCooLi Du kan se detta som att jag anmäler mig till Turneringen.
Hur bokar du biljetter egentligen? Hade ju varit lätt och smidigt att ta Tåg i Bergslagen från Ludvika till Örebro (kan du fortfarande göra för övrigt).
Det var ju litet löst prat om att arr skulle ordna nåt för oss som inte kvalar till semin på lördagen. Finns det några sådana planer? Anledningen till att jag frågar är att jag annars bokar in mig som spelledare ett pass på lördagen.
Aha, Death Bowl menar du. Vi brukar köra med enbart en boll och första TDn i endzone på motsatt sida från där man startar vinner. Bollen kommer i spel som tidigast runda två. Då slår man en 6+ så kastas bollen in i mitten, runda 3 blir det en 5+, runda 4 en 4+ och så vidare. Sedan brukar vi ha dommare på planen, de brukar spelas av coacher som tittar på, deras syfte kan ibland vara oklart men de brukar spöa upp folk som foular
Just det, Death Bowl, lessen att jag klantade det. Jag tänkte att man kunde köra med reglerna de kör i den såvitt jag vet enda NAFsanktionerade turneringen i spelet. http://marmeladov.com/BB/Deathbowl-rules.pdf
Comments
@Mago: just det! räcker det att jag säger det till dig så här eller vill du ha mer formellt? minns inte hur en gör det hela
Eller ännu bättre om någon har ett golv/soffa över till en vilsen dalmas.
annars finns ju en mängd olika hotell i stan, skulle tro att det är tomato/potato på vilket du väljer där.
kan tyvärr inte erbjuda boende själv, men kanske att någon annan ifrån Gbg kan ställa upp.
Själv väljer jag alltid att bo på Hotell när jag åker iväg, men det är ju en fråga om pris kontra bekvämlighet.
Är det några Örebroare som kommer att åka ner? Jag måste ta bil till Örebro för att ta tåget därifrån. Vore kanske kul att kunna samåka.
@BrocCooLi Du kan se detta som att jag anmäler mig till Turneringen.
Hur bokar du biljetter egentligen? Hade ju varit lätt och smidigt att ta Tåg i Bergslagen från Ludvika till Örebro (kan du fortfarande göra för övrigt).
@Duckwing: jag kommer inte ordna något extra på lördagen, men det är möjligt att det kommer bli något, men inte jag som kommer hålla i det.
Så här ser planer ut: http://www.ff-fields.com/?page_id=1632