12 dagar till StockBowl
var och köpte blod på Buttrix. frågade om blodet skulle funka att ha i en chokladfontän. personalen hade aldrig fått den frågan tidigare.
en kan ju tycka att en borde ha koll på dem varor en säljer liksom? är det för mycket begärt?
funkar utmärkt i chokladfontän!
dock behövs ca 1dl för att det ska funka ordentligt. och då var det en mini fontän jag använde. så om en har större behövs det mer blod.
målade t.o.m. lite idag. tänkte först att det inte var några större framsteg men insåg sen att 5 figurer är inte så långt ifrån klara. så är egentligen bara mina lines som inte fått så mycket färg
eftersom det bara är 10 dagar kvar nu så har jag ju naturligtvis råkat få roligaste idén om ett chaoslag som jag precis beställde figurer till
men var lugna, jag kommer inte börja på dem innan turneringen. om jag får dem innan ens.
japp. har varit väldigt dåligt med bilder här vilket delvis varit avsiktligt för att inte spoila allt för mycket inför stockbowl. men kommer lägga upp färdigbilder och förhoppningsvis en video också
dock lite tveksam till det soundtracket. men gillar ändå idén!
eftersom jag borde måla klart laget så har jag naturligtvis lagt tid på att göra klart plattan
den är i stort sett klar, ska 'bara' måla alla stenar med lite ljusare grå på ovansidan.
problemet med dry brush är att stenarna inte har någon struktur alls. det ger liksom inget resultat att dry brusha.
bäst effekt får jag genom att måla som vanligt fast med mycket mindre färg. så en blötare variant av dry brush typ.
bara två?
dock spelar jag ju dark elfs i år så vet inte om jag ens vill försöka foula alls? annars hade jag lätt satsat på foul varje runda bara för att.
4 dagar kvar
målade nästan klart alla blitzers. plattan är i stort sett klar. ska försöka få till svart runt om lådan bara för bättre känsla. ska väl lackas också men yolo, blir efter stockbowl.
3 dagar kvar
alla blitzers är klara. de ska washas också. målade hår på runnern och en line.
så halva laget är klart iaf. känns stabilt och bra det här.
gick också inom en tygaffär där jag beställt lagdräkt. dem hade inte börjat med den så det var tur jag gick in. dem ska sy den imorgon och ska dit på torsdag för att prova och se om det är bra storlek osv. kommer bli kalas det här!
Fyra blitzers, en runner och en boll.
Ska dock washas för att vara helt klara. Bara fem lines kvar och de är typ halvklara. Stövlar och rustning ska få färg. Sen är det lite detaljer och eventuellt lite städning om jag slintit med penseln.
så där!
då vart allt typ klart. blev nog klar närmare 01 tom.
alla spelare ska dock washas, görs imorgon.
bollen ska få ett lager lack på sig till, görs imorgon.
plattan/lådan är helt klar. var enkelt att få det svart om jag använde rätt storlek på penseln )
fraktproblemet kvarstår. men om jag bara använder tillräckligt mycket bubbelplast så löser det sig där med.
en liten titt uppifrån på resultatet:
känner att jag tom har så mycket tid kvar att jag började göra 4 baser till som ska täcka igen hålen på plattan för att bli lite snyggare rent estetiskt. dessa har bara kvar två lager färg sen är dem också klara.
hann dock inte med allt som jag hade velat göra, så kommer bygga vidare på det här. tex hade jag velat ha rök också, men får fundera vidare på hur jag ska lösa det på ett enkelt sätt.
Comments
@Mooselord åh! passar ju jättebra då jag och kombon precis adopterat två katter, dock är dem inga kattungar
12 dagar till StockBowl
var och köpte blod på Buttrix. frågade om blodet skulle funka att ha i en chokladfontän. personalen hade aldrig fått den frågan tidigare.
en kan ju tycka att en borde ha koll på dem varor en säljer liksom? är det för mycket begärt?
dock behövs ca 1dl för att det ska funka ordentligt. och då var det en mini fontän jag använde. så om en har större behövs det mer blod.
men var lugna, jag kommer inte börja på dem innan turneringen. om jag får dem innan ens.
Förväntar mig dock en färdigbild och kanske även en video så man ser blodet flyta...
Du borde ha det som soundtrack!
dock lite tveksam till det soundtracket. men gillar ändå idén!
vet dock inte om jag köpte från den sidan, men dem säljer i alla fall dem. det är för övrigt tydligen weeping angels ifrån dr who.
den är i stort sett klar, ska 'bara' måla alla stenar med lite ljusare grå på ovansidan.
bäst effekt får jag genom att måla som vanligt fast med mycket mindre färg. så en blötare variant av dry brush typ.
får se hur mycket sista-minuten-fix det blir.
helt okej för mig att börja betta/gissa på hur mycket stress det blir för mig i slutet
dock spelar jag ju dark elfs i år så vet inte om jag ens vill försöka foula alls? annars hade jag lätt satsat på foul varje runda bara för att.
målade nästan klart alla blitzers. plattan är i stort sett klar. ska försöka få till svart runt om lådan bara för bättre känsla. ska väl lackas också men yolo, blir efter stockbowl.
3 dagar kvar
alla blitzers är klara. de ska washas också. målade hår på runnern och en line.
så halva laget är klart iaf. känns stabilt och bra det här.
gick också inom en tygaffär där jag beställt lagdräkt. dem hade inte börjat med den så det var tur jag gick in. dem ska sy den imorgon och ska dit på torsdag för att prova och se om det är bra storlek osv. kommer bli kalas det här!
Typiskt, jag har ju inte fått mina ogres ännu... men de borde väl komma snart då.
Ska dock washas för att vara helt klara. Bara fem lines kvar och de är typ halvklara. Stövlar och rustning ska få färg. Sen är det lite detaljer och eventuellt lite städning om jag slintit med penseln.
Nu händer det grejer!
Bara detaljer kvar på lines.
Tänkte även försöka lacka bollen också.
Plattan helt klar och har testat med blodfontänen live. Funkar bra!
Det enda probrem som egettligen återstår är att få sidorna på lådan svart och hur jag ska frakta allt
då vart allt typ klart. blev nog klar närmare 01 tom.
alla spelare ska dock washas, görs imorgon.
bollen ska få ett lager lack på sig till, görs imorgon.
plattan/lådan är helt klar. var enkelt att få det svart om jag använde rätt storlek på penseln
fraktproblemet kvarstår. men om jag bara använder tillräckligt mycket bubbelplast så löser det sig där med.
en liten titt uppifrån på resultatet:
känner att jag tom har så mycket tid kvar att jag började göra 4 baser till som ska täcka igen hålen på plattan för att bli lite snyggare rent estetiskt. dessa har bara kvar två lager färg sen är dem också klara.
hann dock inte med allt som jag hade velat göra, så kommer bygga vidare på det här. tex hade jag velat ha rök också, men får fundera vidare på hur jag ska lösa det på ett enkelt sätt.