brocCooLi målar inför Stock Bowl VI

135

Comments

• Varför först svart och sen vitt?
  • För att de gör att de vita står ut lite mer, blir som en skarp kontur, precis som om man tar "maskarapenna" (de är de man använder va? för att markera konturerarna kring ögat?).

Broccoli_bild_joxi.png
  • fattade nu!
    såg även video om det så nu fattar jag ännu mer vad du babblade om :D

tror inte maskara är rätt ord för det du beskriver.
  • Kajalpenna?
  • Jag brukar måla svart, hela ögat sen dutta två vita prickar. Dvs att pupillen blir det som är kvar av det svarta...

Funkar för mig.
  • Tror seriöst inte att det är ögonen du ska koncentrera dig på just nu... Just saying...
  • @equilibri HAHAHAHAHA!!!!!!!
  • edited September 2015
    28 dagar till Stockbowl
    figurerna är fastlimmade på sina baser. displayplattan har markeringar för där jag ska göra hål så att de kan stå. hålen är dock inte gjorda. sen är det lite dekoration kvar på plattan också innan den är klar. men känns väldigt lovande.

edit: har även grundmålat lagbollen.
  • 27 dagar och natten till dag 26
    halva laget har fått ögon. båda witch och två blitzers har även fått hårfärg.
    displayplattan har alla hål utskurna som den behöver. har börjat limma på stenar på den, ungefär halva är klar. behöver dock klippa ut mer stenar för att kunna färdigställa den.
  • Bilder bilder bilder.
    Jag vill se bilder...
  • Här tog stenarna slut :(

BubhMVMh.jpg
  • 26 dagar kvar
    alla spelare har fått ett första lager hudfärg. alla blitzers har fått hårfärg. båda witch är helt grundmålade. visst rengörningsarbete kvar samt lite detaljer och dry/wash.

håller också på att klippa ut mer sten. hade glömt hur jäkla tråkigt det var :/
  • Gött mos brocCooli, verkar som du har läget under kontroll, kommer bli tvär schysst m stenarna. Gjort alla dem för hand? Imponerande tålamod i såfall.
  • ja. alla stenar är urklippta för hand och sedan fastlimmade :)
  • 25, 24 och 23
    klipper stenar. limmar fast stenar. klipper stenar. limmar fast stenar. klipper stenar. limmar fast stenar.
    men snart ska det vara klart. då blir det full fräs på figurerna :D
  • gillar ändå lite hur jag prioriterar. utan stenar hade plattan ändå varit typ ok. så att fixa det här sista är inte något absolut nödvändigt som målning av figurer är :)
  • WOHO!!!!
    alla stenar är på plats. kan ha blivit lite mer mellanrum mot slutet men yolo. allt är stenlagt.
    om jag är smart så målar jag klart alla figurer innan jag börjar måla stenar. troligen är jag inte smart :))
  • Spännande det här. Dåligt med bilder bara :P

Spontant tänkte jag att någon borde starta en vadslagning.
    Vad spellar brocCooLi på StockBowl Cup VI, Dark Elves eller Halflings? :)
  • Tror att oddsen är:

Dark Elves, 8,52
    Halflings (på snygg Dark Elves platta), 1,15

Nej, jag tror att du hinner, brocCooLi!
  • Ja, dåligt med bilder jag vet. Men tar ju bort lite av momentet att se allt klart tänker jag?
    Men kan absolut lägga upp mer bilder.

apropå odds osv, fifa16 släpptes idag. Så hejdå deadline :))
    Någon som har ett dark elf lag att låna ut? :D
  • brocCooLi wrote: »
    Ja, dåligt med bilder jag vet. Men tar ju bort lite av momentet att se allt klart tänker jag?
    Men kan absolut lägga upp mer bilder.

apropå odds osv, fifa16 släpptes idag. Så hejdå deadline :))
    Någon som har ett dark elf lag att låna ut? :D

Jag har ju mina Dark Elves om du vill låna... Så länge du inte ska lira Assassin eller 11 Lineelves...
  • 11 line och 2 assassin hade jag tänkt...
  • Fifa 16... Varför finns det inte en Off Topic-kategori?
  • För att det inte vore bra för min fritid om jag köpte Fifa 16?
  • brocCooLi wrote: »
    11 line och 2 assassin hade jag tänkt...

Då går det ju inte! Trist...

• @helllstrom tycker nästan att min tråd kan räknas som lite off topic :)

@mufflo jo det är det om du inte måste måla ett lag eller liknande.

@equilibri eller så har jag en annan uppställning då jag håller på att måla två witches nu? :D
  • båda witch är klara. ska rensa basen lite och sen lackas, men är ju lugnt. i värsta fall kan jag lacka allt på hotellrummet :)
    2 av 12 figurer är klara nu!

HpOPMF8.jpg
  • Bra jobbat.
    Ser att du anammat min tes om att digurer målas bäst efter midnatt.
Sign In or Register to comment.