brocCooLi målar inför Stock Bowl VI
Eftersom jag vann ett lag på Stock Bowl V nu i helgen så tänkte jag (eftersom @ozt mer eller mindre tvingade mig med sin kommentar) spela med dem nästa Stock Bowl.
Så jag är ute i väldigt god tid här men jag har ett antal idéer som kräver tid för att kunna testas och provas ordentligt innan. Med andra ord kommer det vara många förberedelser.
Laget jag vann var ett alvlag och jag tänkte måla upp dem som dark elfs.
Har tänkt ha svart och rött som lagfärger. Men är lite fundersam på hudfärg, funderar på någon form av albino.
Någon som har tankar eller tips på annan hudfärg eller vad som kan passa?
Så jag är ute i väldigt god tid här men jag har ett antal idéer som kräver tid för att kunna testas och provas ordentligt innan. Med andra ord kommer det vara många förberedelser.
Laget jag vann var ett alvlag och jag tänkte måla upp dem som dark elfs.
Har tänkt ha svart och rött som lagfärger. Men är lite fundersam på hudfärg, funderar på någon form av albino.
Någon som har tankar eller tips på annan hudfärg eller vad som kan passa?
Comments
Skulle nog ta någon form av albino/grå hud, eftersom det skulle ge en bra kontrast till det röda och svarta.
beror dock på vad du tänkte ha för hårfärg på dem?
Två st har tuppkam så där tänkte jag någon färg som sticker ut mer än på övriga, lila kanske?
Sen brukar jag basa med en grå sprayfärg, vet att många basar med svart. Det påverkar ju också lite i hur färgerna ser ut sen. Kanske ska prova basa med svart på dessa.
Ska fundera på det med, kanske kan få det att funka om jag väljer olika röda nyanser så det blir tydlig skillnad på hår och lagdräktsdetaljer.
kan även meddela att jag idag hämtade upp ett paket på posten med en miniatyrfontän i. denna är en helt onödig sak som är livsviktig för laget och som hade spelat en central roll för temat utan att spela en enda match. dock var den inte vad jag trodde den var, visade sig att den inte pumpade runt riktigt vatten utan bara hade rotation på sig eller något liknande. men jag kommer leta vidare!
och om någon har ett bra tips på en vattenpump i miniatyr, typ det jag är ute efter, så får ni gärna tipsa.
Vet inte hur liten du vill ha? Kanske finns något i djuraffärer, för typ akvarium och terrarium eller liknande.
Toksnyggt lag. Kan inte nån av dom lägga upp en bild så kanske du får lite inspiration!
@inforthepain: snarare ljusgrått med lite blå ton i kombination med rött. Men bra att du uppmärksammade mig på att det kan bli fel.
Låter spännande tycker jag
Borde vara mer priser till "bästa tema" "snyggast lag" o.s.v. Så det premierar blodfontäner...
Får helt enkelt lägga till fler effekter
Eld och rök är också coola effekter!
vilken färg är vilken position?
tänker främst på witch elves, runners och assassins här. räknas runners som throwers och ska ha vitt?
ett halssmycke
fick idag hem ett antal olika bollar, en av dessa kommer bli lagboll (ska bara välja ut rätt).
har också lyxat till det och köpt tyngder att sätta under baserna så att figurerna inte välter då en blåser på dem
vidare köpte jag även en chokladfontän som jag kommer att använda på något sätt. hur återstår att se.
har en leverans till på ingång med saker som är till för att höja lagmoralen.
just det, en sista sak. har börjat måla figurerna lite också
än så länge bara sex st med grundhudfärg. tänkte lägga upp bild inom kort på det också.