brocCooLi målar inför Stock Bowl VI

Eftersom jag vann ett lag på Stock Bowl V nu i helgen så tänkte jag (eftersom @ozt mer eller mindre tvingade mig med sin kommentar) spela med dem nästa Stock Bowl.
Så jag är ute i väldigt god tid här men jag har ett antal idéer som kräver tid för att kunna testas och provas ordentligt innan. Med andra ord kommer det vara många förberedelser.

Laget jag vann var ett alvlag och jag tänkte måla upp dem som dark elfs.
Har tänkt ha svart och rött som lagfärger. Men är lite fundersam på hudfärg, funderar på någon form av albino.
Någon som har tankar eller tips på annan hudfärg eller vad som kan passa?
«1345

Comments

• edited November 2014
    Jag funderar på samma sak inför att börja måla mitt dark elf lag.

Skulle nog ta någon form av albino/grå hud, eftersom det skulle ge en bra kontrast till det röda och svarta.

beror dock på vad du tänkte ha för hårfärg på dem?
  • Vet inte gällande hårfärgen.
    Två st har tuppkam så där tänkte jag någon färg som sticker ut mer än på övriga, lila kanske?

Sen brukar jag basa med en grå sprayfärg, vet att många basar med svart. Det påverkar ju också lite i hur färgerna ser ut sen. Kanske ska prova basa med svart på dessa.
  • Jag håller på att måla mitt ny"gamla" dark elves lag och har valt svart & orange som lagfärger. Huden kör jag mörkt grå och håret (jag har väldigt många tuppkammar) vitt på de flesta (lines) och lite mer space:ade färger på positionsspelarna. Rött för blitzer t.ex.
  • Smart att markera via håret deras position!
    Ska fundera på det med, kanske kan få det att funka om jag väljer olika röda nyanser så det blir tydlig skillnad på hår och lagdräktsdetaljer.
  • Jag tycker Rakarth Flesh funkar ganska bra. Lagom solskygga ser de ut i alla fall :)
  • Tack för färgtips @khanmark
  • Tror efter närmre check att Pallid Wych Fles som washas med Agrax Earthshade kan funka bättre som mörkalvskinn.
  • Jag har ju alltid haft en förkärlek till att ha lite blåton på huden när det gäller Dark Elves, så att dom närmar sig drow från D&D, men det är väl en smakfråga, antar jag...
  • jag kan ju alltid highlighta med lite gråblått. får se sen när jag väl börjar måla. men gillar den kalla känslan som gråblåa toner ger, och det i kontrast med rött/svart kan nog bli snyggt.

kan även meddela att jag idag hämtade upp ett paket på posten med en miniatyrfontän i. denna är en helt onödig sak som är livsviktig för laget och som hade spelat en central roll för temat utan att spela en enda match. dock var den inte vad jag trodde den var, visade sig att den inte pumpade runt riktigt vatten utan bara hade rotation på sig eller något liknande. men jag kommer leta vidare!
    och om någon har ett bra tips på en vattenpump i miniatyr, typ det jag är ute efter, så får ni gärna tipsa.
  • http://www.vattenliv.nu/microfontanpump-350i-230v.html

Vet inte hur liten du vill ha? Kanske finns något i djuraffärer, för typ akvarium och terrarium eller liknande.
  • Ifall du ska kombinera rött och blått så är det två färger som lätt skär sig beroende på storleken av detaljerna. Satt å målade lite CDs häromdan och råkade ta fel grå för skägget så det skar sig ganska hårt med den kalla grå mot den varma röda färgen. Rött och blått tycker jag själv är svårt att få till snyggt.
  • @Lard har ju ett lag med samma figurer som @hemlighsökaren har målat.
    Toksnyggt lag. Kan inte nån av dom lägga upp en bild så kanske du får lite inspiration!
  • @Kaju Hemlighållaren... ;)
  • @mufflo ju mindre desto bättre. Men den du länkade till kan funka, ska filura lite på det.

@inforthepain: snarare ljusgrått med lite blå ton i kombination med rött. Men bra att du uppmärksammade mig på att det kan bli fel.
  • Det där med fontänen, onödig men ändå livsviktig.
    Låter spännande tycker jag
  • Jag hoppas fontänen ska pumpa blod och inte löjligt vatten!

Borde vara mer priser till "bästa tema" "snyggast lag" o.s.v. Så det premierar blodfontäner...
  • @Jox du har huvudet på spiken! Självklart ska det bli en blodfontän. Dock tycker jag det är synd att du är så klipsk eftersom det tar bort mitt överraskningsmoment :P
    Får helt enkelt lägga till fler effekter :D
  • En sådan här kanske?
  • Kan du ha till flingsen också :D
  • @inforthepain: lite väl stor. vattenpumpen var mindre, å andra sidan kräver vattenpumpen en hel del runt omkring medan den här kom som en färdig lösning. ska ta med den i planeringen!
  • Jomen så är det. Klipsk är mitt mellannamn.
    Eld och rök är också coola effekter!
  • låter som att jag snart behöver hyra in en professionell pyrotekniker och då kan tom jag tycka att det börjar gå lite väl långt :P
  • tänkte på det @coma skrev om färg på håret som indikation på positionsspelare.
    vilken färg är vilken position?
    tänker främst på witch elves, runners och assassins här. räknas runners som throwers och ska ha vitt?
  • På Stockbowls hemsida har de en colouring guide för baserna under Our Rules och sen scrolla ner. Witches är blå och Runners gula. Assassin är lila.
  • stort tack!
  • @BrocCooli Jag målar runners med vita baser då man kanske vill använda samma figurer för andra alvlag och då dessa som throwers. De startar ju med dump-off som är en passing skill.
  • det här laget kommer enbart vara dark elfs. men gillar tänket med att använda figurer till flera lag :)
  • idag fick jag hem en av alla detaljer som jag kommer använda till laget, eller som jag kommer ha som rekvisita runt om.

ett halssmycke :)
    xHwnb1V.jpg
  • liten uppdatering:
    fick idag hem ett antal olika bollar, en av dessa kommer bli lagboll (ska bara välja ut rätt).
    har också lyxat till det och köpt tyngder att sätta under baserna så att figurerna inte välter då en blåser på dem :)
    vidare köpte jag även en chokladfontän som jag kommer att använda på något sätt. hur återstår att se.

har en leverans till på ingång med saker som är till för att höja lagmoralen.

just det, en sista sak. har börjat måla figurerna lite också :)
    än så länge bara sex st med grundhudfärg. tänkte lägga upp bild inom kort på det också.
  • Jag gillar allt kringarbete. Mer sådant!
Sign In or Register to comment.