Enköping Summer Crush x 6 !!!23-24 November!!!

13

Comments

  • Är en Fanatic i ett goblinlag en Big Guy? Annars är det ju najs att ge den ST ökning.

    Är det så att alla med ST 5 eller mer räknas som ”Big Guy”?

  • edited September 20

    Bra fråga @kaju, du har tillåtelse att ge fanatic +1 i styrka. Big guys i tier 5 och 6 är följande; Treeman, Ogre, Rotspawn, Pump wagon, Troll, Rat Ogre, Minotaur.


    @Mago Ah, jag svarade på fel post, ja jag skulle tagga Kaju inte Keith :D

  • Jag tycker definitivt att desto fler bannade stars desto bättre och i min mening är Skitter definitivt en mega star även om GW inte gör den indelningen. Vi använder ju inte riktigt deras tier system heller eftersom det lämnar saker att önska.

    Det jag inte gillade med Eurobowl reglerna var att det både var ett tier system och ett paketsystem samtidigt. Hade gärna sett något lite mer det ena eller det andra nu när vi rundar Eurobowl Grekland ganska snart t.ex att vissa sämre tiers kan välja bland paket som en del i deras tiering. Det och varför är Skaven i tier 2 och inte tier 1?

  • OztOzt
    edited September 21

    Förut stod det i reglerna att 7 var max i styrka en spelare kan ha.

    Har de tagit bort den regeln?

    Hittade på sida 28 att det är max 8 numer.

  • edited September 21

    @Oberwald_1 - Full förståelse för det, men frugan har blivit sjukskriven för utbrändhet så jag känner att jag sparar mitt spelande till SM istället. Du kan få en kram där så kommer du känna att det känns bättre och kanske helt ok?


    Som plåster på såren ska Basse spela mitt roster på Sommarkross :)

  • edited September 27

    För information: Av någon anledning har vissa lag och tiers blivit blockerade från att köpa Apo i tourplay, det är inget man kan stänga av i inställningarna och därför mest troligt en bugg. Det är anmält till support, om det inte löser sig till turneringen så får man helt enkelt spara 50K i sin treasury om man vill ha en apo.

    Edit: Supporten har åtgärdat. Det var en bugg.

  • edited September 30

    @coma Skaven är både t1 och t2. T2 i regeldokumentet men visar sig vara t1 om man i total avsaknad av moral försöker anmäla dem. Schrödingers skaven.

  • Haha du är snabb @Ionas Jag flyttade upp dom i tier 1 alldeles nyss. Det kommer ett nytt dokument och text här i originalinlägget när jag kommer hem. Då spikas reglerna och inga fler ändringar görs.

  • Men jag vill abusa regelpaketet 😂

  • @Oberwald_1 blir det då reglerna för sm också så man kan sitta och nöta lite?

  • @Frantic Vi kommer testa dessa regler den 5e okt i sala därefter kan de komma justering till SM reglerna

  • Star players överallt?

    Vampires i tier 3?

  • @Smulzer - Super då kan man träningsspela och testa sig fram utan att behöva stressa fram till SM. :)

  • @Frantic De testas i Sala till helgen, därefter kommer reglerna för SM ut. Men de kommer också testas på Summer Crush som sagt, så vissa justeringar kan göras efter den också.

    Vi har fått mycket bra feedback från många coacher, tar till oss av det och gör vissa ändringar grundat på det.

    Vampire är i tier 2 nu. Har @Ionas otur flyttas de till tier 1 till SM.

  • När vanliga människor spelar vampyrer är de tier 2. När @Ionas gör det är de tier 1. Så ett bra system är att alltid anpassa tiersystemet efter vad Ionas har tänkt spela.

  • edited October 5

    Är tieringen och reglerna satta nu, dvs stämmer dokumentet med det som är styrande i tourplay?

  • @Nyaga snart! Sala-mästerskapen pågår i detta nu, inväntar utvärdering därifrån först.

  • edited October 6

    Originalpost uppdaterat med gällande regler för Summer Crush x6, detta ska vara synkat med Tourplay, dock buggar det lite med starplayers, upptäcker ni att någon är tillgänglig i en tier de inte ska vara säg gärna till. Stars-dokumentet får jag be er läsa i tourplay, får inte in mer text i originalposten.

    Ändringar som gjordes efter SALA


    Kostnaden för stat-up ändrats till 1sp för PA och AV, 2sp för AG och MA, ST ligger kvar på 3sp.

    Tier 1 har tillgång till 0 secondaries om de inte väljer extra skill-paketet, då får de 1 secondary.

    Skaven flyttade till Tier 1

    Vampyrer flyttade till Tier 2

    Swfit Twins flyttade till Level 2 stars. Tier 3 blir av med level 3 stars (nej jag bygger inte med Swifts)

    Captain Carina Von Reisz är tillagd i Tourplay och läggs i level 3 stars.

  • edited October 9

    Verkar som att man inte får göra om sin inbyggda secondary till en primary i tourplay. Jag förstod att det skulle vara OK enligt reglerna?

    Eller måste man köra två secondarys om man gör "extra secondary"-paketet?

  • Vid vid extra secondary måste alla vara secondary om reglerna inte ändrats.

  • edited October 9

    @Nyaga Med paketet som heter "extra secondary package" så måste man ta en extra secondary skill. Den går inte att göra om till primary.

    Om det någonstans går att tolka det som att man får byta till primary så säg till vart så ändrar jag. Det har aldrig varit avsikten och aldrig något jag förmedlat medvetet.

  • Jag tolkade det som att man får göra om sin ”inbyggda” secondary till en primary om man vill. Om man sedan väljer Extra secondary-paketet så trodde jag att man fortfarande kunda göra om sin inbyggda secondary till en primary - men att secondaryn som kommer med paketet måste behållas som secondary.

  • Jag har gjort samma tolkning som @Nyaga.

  • edited October 9

    @Nyaga @Mago Ok, ja det är väl en rimlig förvirring, men det går inte att göra så i just detta package. Har uppdaterat beskrivningen av det paketet nu så förvirring förhoppningsvis minimeras.

  • OK! Det kanske borde stå explicit inför SM?

  • Ja det kommer uppdateras där också.

  • Kanske kan man förtydliga varje tier då?

    I stil med

    Tier 2 = 1170 GOLD, 5 primary skills & 1 secondary skill.

    Så att det framgår tydligt att det bara är med vaniljpaketet det går att byta secondary till primary.

  • edited October 9

    Ja det behövs inser jag. Men man får lov att välja endast primary i alla paket utom extra secondary.

  • Aha. Ok. Ja, något sätt att göra det tydligare är nog bra.

  • Jag kanske har missuppfattat ytterligare en regel, eller så är det fel inlagt i Tourplay.

    När jag försöker skapa ett roster för ett Tier 1-lag med extra secondary-paketet så tillåts jag inte lägga in 5 primary + 1 secondary. I regeln i Tourplay står det att jag bara har 4 primary + 1 secondary, det är väl fel?

Sign In or Register to comment.