Alltså, det är helt uppenbart att lottningen är fejk. Vad är oddsen att just jag ska tvingas möta Ivar? 1 på 13? Sånt händer ju inte på riktigt. Det är den typen av bisarra sammanträffanden som enbart sker i Paul Auster noveller. Och han är död. Omlottning!!!
Sitter på pubben och grubblar över alla orättvisa tärningsslag... när kommer rättvisan? Jag antar att det blir endast 6or och pows för mig imorgon, allt annat vore katastrof och bevis på att världen är emot mig
Jag tror du är ett offer för din egen framgång. Hade du slagit färre POWs så hade du surfat flera av mina spelare. Hoppas du slår fler 3:or och 4:or idag. ❤
Jag är iaf kränkt över att jag inte har 3-0-0, helt klart någon form av fusk som pågår! Kanske är det någon ockult verksamhet som försiggår i dessa lokaler?!
Stort tack till alla söta farbröder som kom och lekte boll med mig ute i Bromma!
Många märkliga, upprörande, fantastiska, annorlunda och knasiga matcher spelades under dagarna två. Precis som vanligt när det vankas Blood Bowl.
När dammet hade lagt sig stod den unge @mikethemachine kvar som den bittraste farbrorn på lekplatsen.
Var extra skoj att jag som udda fågel ändå fick kliva in och spela några matcher i turneringen. Det gav mig chans att visa att ”galenskap före förstånd” är en strategi som ganska ofta fungerar i Blood Bowl.
Å extra tack till @grumplekins som var medarrangör och allmänt klok kille.
Comments
@mikethemachine eller ska jag säga mikethemachineparts efter matchen 😋
Missade att svar på det här. Det känns rimligt att @GetTheRef får peta in en assisterande coach eller en cheerleader.
Ni tror inte det var en muta till @Bitter ?
Jag är mycket billigare än så. Bara dansa lite förföriskt framför mig så smyger jag in en extra Khorngor i ditt lag, oavsett vad du spelar.
Jag är lite skraj för just det. Får leka kuragömma i lokalen
Jag tar med mig popcorn och njuter av showen!
Alltså, det är helt uppenbart att lottningen är fejk. Vad är oddsen att just jag ska tvingas möta Ivar? 1 på 13? Sånt händer ju inte på riktigt. Det är den typen av bisarra sammanträffanden som enbart sker i Paul Auster noveller. Och han är död. Omlottning!!!
Edit: Jag menar givetvis: "omlottning!!!".
Om någon av er vinner blir det ju skoj för dem som förlorat först och får möta någon från landslaget i andra omgången 🤷
Kamrater!
Det drar ihop sig. Här kommer en liten kom ihåg-lista när ni packar er väska. Saker som är bra att ha med:
HoppEntusaismGlädjeEtt Blood Bowl-lag. Förslagsvis det du tänkt spela med.
Skill-ringar/-snoddar eller likande.
Välsmorda tärningar som gärna motarbetar dig.
Mobilladdare.
Något att torka tårarna med.
Spelplan, om du anmält dig som frivillig att ta med det.
Schackklocka eller liknande. Inte obligatoriskt, men kan vara bra att ha för att hålla schemat.
Mellanmål som håller dig anständig när blodsockret dalar och hjärnan är mos.
Kylskåp finns. Mikro också. Har dock inte testkört den sistnämnda. Hojta till om ni har frågor eller funderingar.
Mitt nummer är 0733773296 om ni skulle gå vilse.
@Ozt @Ionas dom där två sista cas:en från dvärgarna hade nog liten betydelse för matchresultatet :)
Konstig lotting runda 2 @Bitter
NEVER MIND!!! :D
Topp-åtta efter dag ett. @grumplekins visar att den vita dvärgen är en stjärnspelare.
Är det en pik att du inte visade top 9?? 🤣
Men jag är inte bitter... ;)
stämmer bra, du är @Chrixx :D
Kamrater!
Tack för en finfin förstadag.
Matchstart 0900 imorgon. Jag är på plats 0840 och öppnar dörrarna och gnäller lite över väder, vind, samhället och att fel låt vann. Varmt välkomna då!
Sitter på pubben och grubblar över alla orättvisa tärningsslag... när kommer rättvisan? Jag antar att det blir endast 6or och pows för mig imorgon, allt annat vore katastrof och bevis på att världen är emot mig
Jag tror du är ett offer för din egen framgång. Hade du slagit färre POWs så hade du surfat flera av mina spelare. Hoppas du slår fler 3:or och 4:or idag. ❤
Tankar och böner. 🤘
Jag är iaf kränkt över att jag inte har 3-0-0, helt klart någon form av fusk som pågår! Kanske är det någon ockult verksamhet som försiggår i dessa lokaler?!
Ska ingen ta upp elefanten i rummet?!?
@Ozt lurar i vassen….
Stort tack till alla söta farbröder som kom och lekte boll med mig ute i Bromma!
Många märkliga, upprörande, fantastiska, annorlunda och knasiga matcher spelades under dagarna två. Precis som vanligt när det vankas Blood Bowl.
När dammet hade lagt sig stod den unge @mikethemachine kvar som den bittraste farbrorn på lekplatsen.
Var extra skoj att jag som udda fågel ändå fick kliva in och spela några matcher i turneringen. Det gav mig chans att visa att ”galenskap före förstånd” är en strategi som ganska ofta fungerar i Blood Bowl.
Å extra tack till @grumplekins som var medarrangör och allmänt klok kille.
Just det: någon glömde kvar en svart Halglöftröja.
Grattis @mikethemachine till turneringssegern!
Jag vill tro att min gamla svettiga t-shirt som du använde gav dig massor med tur!!!
Om det finns fler som vill ha "kaju-tur" så kan jag sälja lite gamla svettiga kläder till ett rimligt pris. :D
Snyggt ordnat @Bitter och @grumplekins
bra och kul alla och tack @Bitter!
Grattis @mikethemachine!
Tack @Bitter och @grumplekins för bra turnering.
Tyckte det var klockrent med en lokal i Bromma 🥳
Tackar alla motståndare och alla andra som var med för det är alltid underbart att hänga med likasinnade nördar (bittra eller fulla av hopp)
Det var helt klart fusk att använda t-shirten. Hade tärningarna i vänskan men tyckte det vore lite väl att plocka fram dem 😂
Stort tack för en fin turnering.
Grattis @mikethemachine !
Nån måste ju komma sist liksom...
Jag tackar dig å ädmjukast att du tog en för laget, dessutom gjorde du det med ett leende❤️.