Ni som har en plats får gärna meddela om ni inte skall komma så snart det går. Hoppas kunna blocka helgen för Blood Bowl så långt det går men som reserv blir det svårare och svårare ju närmare D-day kommer.
BitterBowl närmar sig med stormsteg. Här kommer lite viktig information.
Datum:
Sista dagen att betala anmälningsavgift: 31 maj. Pris per coach: 100 SEK. Swishas till 0733773296, ange Swebba-nick i betalningen.
Sista dagen att skicka in roster i Tourplay: 7 juni
Viktig kom ihåg-detalj i Tourplay:
Om du använder skill stacking kostar det en SP, som du måste lämna kvar "manuellt". Tourplay gillar inte den sortens lösning.
Normalstora spelplaner behövs:
De flesta bord vi kommer att använda är tyvärr ganska små (120x60). De rymmer en standard GW-pitch+dugouts, men inte mer. Därför vore det toppen om folk kunde ta med GW-planer och lämna de (ack så fina) stora varianterna hemma. 6 av 10 borden kommer att vara små, resten borde rymma större planer okej. Tärningstorn och liknande får knös in på planen och flyttas runt vid behov.
Det kommer att vara lite trångt, men årstiden tillåter att vi spelar med öppen dörr, så det ska nog gå finfint med ventilationen. Jag ville ju att så många som möjligt skulle kunna vara med, så då får vi ha det lite vänskapligt och intimt.
Hitta till BitterBowl:
Bil kan parkeras gratis på Vassvägen (orange).
T-bana: 1 km promenad från Islandstorget (går även bussar)
Buss: 117 från Spånga eller Brommaplan till hållplats Bällstavägen. Buss 113 från Islandstorget eller Sundbyberg till hållplats Vassvägen.
Äta:
Pizza, thai och Ica finns på några hundra meters avstånd.
Karta:
Grönt är mat, orange parkering, röd busshållplatser.
Ja. Gnomes får vara med. Men för att inte riskera allt för mycket knas så lägger jag dem i tier 3 av 5. Kanske tarvligt mot ett gäng stunties, men folk på intrawebz verkar inte helt överens om hur elaka de blir med skills.
Rowana och Rodney kommer även att tillåtas som Star players. Tourplay är uppdaterat för att reflektera det.
Comments
And there was much rejoicing. 🤗
Bara ett par avhoppare till så får jag vara med!
Ni som har en plats får gärna meddela om ni inte skall komma så snart det går. Hoppas kunna blocka helgen för Blood Bowl så långt det går men som reserv blir det svårare och svårare ju närmare D-day kommer.
Vill väldigt gärna spela :D
Under nästa vecka kommer jag skicka ut info och göra läget lite mer skarpt, då får vi se vilka som fortfarande är kvar.
Riktiga BB-torskar anmäler sig och betalar direkt 😂
UPPDATERING!
BitterBowl närmar sig med stormsteg. Här kommer lite viktig information.
Datum:
Sista dagen att betala anmälningsavgift: 31 maj. Pris per coach: 100 SEK. Swishas till 0733773296, ange Swebba-nick i betalningen.
Sista dagen att skicka in roster i Tourplay: 7 juni
Viktig kom ihåg-detalj i Tourplay:
Om du använder skill stacking kostar det en SP, som du måste lämna kvar "manuellt". Tourplay gillar inte den sortens lösning.
Normalstora spelplaner behövs:
De flesta bord vi kommer att använda är tyvärr ganska små (120x60). De rymmer en standard GW-pitch+dugouts, men inte mer. Därför vore det toppen om folk kunde ta med GW-planer och lämna de (ack så fina) stora varianterna hemma. 6 av 10 borden kommer att vara små, resten borde rymma större planer okej. Tärningstorn och liknande får knös in på planen och flyttas runt vid behov.
Det kommer att vara lite trångt, men årstiden tillåter att vi spelar med öppen dörr, så det ska nog gå finfint med ventilationen. Jag ville ju att så många som möjligt skulle kunna vara med, så då får vi ha det lite vänskapligt och intimt.
Hitta till BitterBowl:
Bil kan parkeras gratis på Vassvägen (orange).
T-bana: 1 km promenad från Islandstorget (går även bussar)
Buss: 117 från Spånga eller Brommaplan till hållplats Bällstavägen. Buss 113 från Islandstorget eller Sundbyberg till hållplats Vassvägen.
Äta:
Pizza, thai och Ica finns på några hundra meters avstånd.
Karta:
Grönt är mat, orange parkering, röd busshållplatser.
Hej,
Misstänker att roster ska vara inne 7 juni för dom som får spela?
Ah, korrekt. Har korrigerat den lilla detaljmissen.
Det här kanske är en dum fråga men det här är ju min andra turnering någonsin:
räknas skillsen mot tv? Eller är det 1150 tv + skills du väljer?
Du köper för 1150 cash och lägger därefter till skills. Så tv landar högre.
Najs :) blir ett fint bygge av något :)
Kommer Gnomes att få vara med @Bitter ?
Ja. Gnomes får vara med. Men för att inte riskera allt för mycket knas så lägger jag dem i tier 3 av 5. Kanske tarvligt mot ett gäng stunties, men folk på intrawebz verkar inte helt överens om hur elaka de blir med skills.
Rowana och Rodney kommer även att tillåtas som Star players. Tourplay är uppdaterat för att reflektera det.
Min erfarenhet av gnomes är att dom är bra, riktigt jobbiga tom.
Inser att jag är dubbelbokad, får banga denna turnering!
Kan det betyda @Pertan in. @GetTheRef du är nära nu
Korrekt. Listan är uppdaterad.
Woop woop!
Måste tyvärr också hoppa detta (bokad på annat på em).
@GetTheRef ....
Är starplayers som räknas som 1 starplayer selection men tar upp 2 slots tillåtna?NVM, jag ser nu
Tror att allt ska vara riggat i tourplay så att det där löses automatiskt. Men, ja, om du menar exempelvis Grak & Crumbleberry
@Bitter
Jag måste tyvärr också avboka mitt deltagande - mycket trist! Hoppas att fortfarande finns hungriga reserver i kö!
Trista bananer, men då är både @GetTheRef och sambo med på listan.
@Ozt du närmar dig !!!
Kanske kan slänga upp mig som reserv endå, verkar ju vara lite manfall :)
Toppen! Taggade till 1000!
@Bitter Jag har fått förhinder. @MuminSlayer borde vara nästa på kö om reservlistan är uppdaterad.
Noterat, trist och Mumin är välkommen ombord. :)
Behöver tyvärr meddela att jag är dubbelbokad så väljer att hoppa av och petar in @Ozt istället (om det stämmer med ordningen)
Hela Havet Stormar-Bowl
Den här turneringen är allför likt Stockbowl slutspelet sett till antal avhopp. 😐️