Banquet Bowl Uppsala 7-8/2 2015

edited January 2015 in Turneringar
Då har jag glädjen att bjuda in till Banquet Bowl 2015.
7:e till 8:e Februari, vid anrika Värmlands Nation i Uppsala.

5 NAF-sanktionerade Blood Bowl matcher, lunch och tre-rätters bankett.

För anmälan och mer information besök: [url=" http://www.stridshammaren.se/banquetbowl"] http://www.stridshammaren.se/banquetbowl[/url]

OBS! Förlängd anmälningstid, sista anmälningsdag samma dag som dead line för rosters 2015-01-20

Glöm inte heller att anmäla om ni vill sabrera under middagen

Deltagare:
@emilskaya
@Duckwing
@Pellevin
@Melisqus
@Lard
@Bim
@Khanmank
@Ozt
@mago
@hemlighallaren
@Inforthepain
«13456789

Comments

  • Intressanta regler. Öppnar för många spännande lagbyggen. Billiga lag, många kort och en wizard. :D
  • Jag vill anmäla mig, men inte skicka in en roster ännu. Är det acceptabelt? Om det är det kanske du skall skriva om inbjudan lite. (Och då kan du även ändra "Buys" till "Byes")
  • Vanskligt datum dock för utsocknes. Bloodbowlåret börjar alltid dyrt. Efter-jul-fattigdom, medlemsavgifter för året, DOUBT, Spara till NAF Championship, Konstatera att Det säkerligen händer något i Närke, Påskkonvent i Göteborg, Inse att det är World Cup i Italien... *ryser* Om jag inte hotar till mig en lönedubbling eller nytt jobb lär jag inte ha råd, men jag ska jobba på det.
  • @pellevin om du läser på hem sidan så står det:
    Roster with race, skill choice and team name may be sent in later.
    Så det gå alldeles utmärkt
  • emilskaya wrote: »
    @pellevin om du läser på hem sidan så står det:
    Roster with race, skill choice and team name may be sent in later.
    Så det gå alldeles utmärkt
    Jag tycker du skall jämföra interpunktionen mellan ditt inlägg här och den i inbjudan. I inbjudan står det att du kan skicka in namnet senare, inte allt det du räknar upp här.

  • Ok ska se över det grammatiska :).
    Du vet jag är naturvetare, inte humanist. ;)
  • edited September 2014
    Riktigt kul regler för lagbyggandet. Det här ska bli roligt.
    Måste dock få vara litet språkpolis angående Marquis of Queensberry rule; där står "All teams except those in Tier 5 cannot buy Block skill unless they first buy one Wrestle skill" vilket som det är formulerat innebär att så länge åtminstone ett av lagen köper wrestle innan block så går det bra för resten av lagen att köpa bara block till sina spelare. Men men, det är nog inte risk att någon missförstår andemeningen ;)

    PS: Jag har aldrig hört utrycket "buy" om en walkover. Är det från sportvärlden?
  • Det han menar är "bye" som enklast översätts "frirond"
  • Väldigt intresserad, ska kolla finanserna. Blir nog frack om jag ska ta det snofsigaste jag har.
  • Jag är förövrigt glad att det inte blev någon dresscode utan att deltagarna får klä sig passande för en banquett efter egen smak :)
  • Intressant, jag tolkade det inte riktigt så. För om det är accepterat med typ jeans/kavaj som "passande för bankette" så kommer jag inte att anstränga mig klädselmässigt utan bara slentriankostyma. Hur ligger det till med klädkoden enligt arrangören?
  • Det är ytterst önskvärt att man håller sig till klädkoden med kostym. Men jag tänker inte neka någon att delta som visar att de ansträngt sig för att försöka hålla klädkoden.

    @oft jag tror att frack hade blivit lite överklätt, även om jag älskar frackmiddagar.
  • Jag har anmält mig!
  • Då kör jag kostym, den är jag ju rätt van vid!
  • edited September 2014
    Mmm... 6 ogres (3 block 3 guard) 5 snotlings o 3 ReRolls... Myyyyys.... :D

    (För jag antar att det är 1300k o inte 130k att bygga laget av... 130k är ju typ mindre än en ogre o inget mer...)

    Ska fundera på detta, men det finns nog en STOR chans att jag hakar på!
    Mat, dryck, Blood Bowl o goa lirare! Det är ju mina 4 favvo-grejer i världen! :D

    O självklart blir det hel kostym, inklusive väst, på banketten!
  • Ozt wrote: »
    Intressant, jag tolkade det inte riktigt så. För om det är accepterat med typ jeans/kavaj som "passande för bankette" så kommer jag inte att anstränga mig klädselmässigt utan bara slentriankostyma. Hur ligger det till med klädkoden enligt arrangören?

    Jag tolkade det som att man fick använda sitt förnuft utan att behöva vara låst till gamla tråkiga etikettsregler. Själv tänker jag nog ha en gammal frack åtminstone.
  • Jag tänker förstås inte neka någon som har antagit en högre dress code heller :)
  • edited September 2014
    Bästa "dresscode" vore om ni uppmanade folk att anstränga sig för att vara elegant klädda. Det skulle vara mycket roligare än att alla kommer i likadana kostymer.
    Fast det är bara min åsikt och nu ska jag sluta gnälla :)
  • @Duckwing med elegant torde väl mörk kostym och enkelfärgad skjorta vara den lägsta accepterade standarden då alla inte har smoking eller frack? Jag tolkar det som att vissa avsteg är OK, Exempelvis smoking med vanliga kostymskor istället för lackskor och liknande normalt oacceptabla stilbrott.

  • Blir det minuspoäng och kompanistryk om man dyker upp i foppatofflor, gälivarehäng, nätlinne och truckar kepsen 90 grader åt väst?
  • Ja och tråkigt!
    att ha betalt 1200 spänn och måste åka hem igen :)
  • Bara kompanistryk. Spelet må icke besudlas.
  • emilskaya wrote: »
    jag tror att frack hade blivit lite överklätt, även om jag älskar frackmiddagar.
    Det är fysiskt omöjlig att som man vara överklädd! Underklädd är däremot alltför vanligt och bör undvikas likt pest och dubbelettor.
  • hehehe - me in a suit, this'll be fun...
  • @Jammydodger little guy in a big fucking suit!
    :)
  • @Thursablot Det jag tycker är tråkigt är just det att "det ska vara mörk kostym". Jag önskar herrmodet kunde vara lika varierat som dammodet. Men det motverkas av dresscode-regler.
  • Jag vet ett par snubbar som lyckats bära upp till exemple grön kostym väldigt fräsigt :) Btw, så gillar jag lagbyggarmöjligheterna, härligt med tiers indelat i olika TV och att alla induce är tillåtna gör det ännu svårare. Både Skaven å Orcs har några nice skill tunga builds, men även så nurgle, chaos, human å necro kan bygga riktigt roliga grejjer. Eller varför inte ett khemri/dwarf 8+ guard builds är möjliga. Svårt att förutspå motståndet gör hela meta-gamet en riktig utmaning :)
  • Håller med! Kul att varje turnering i Sverige närmsta månaderna kräver olika sätt att tänka då man bygger lag. Från kort-till-stunties i OktoberBowl, över hata-tier-två i Stockbowl cup till DOUBT och Banketten som har olika köpsystem med stor variationstvång eller -möjlighet. Queensburyregeln var dessutom en kul krydda.
  • Reglerna får ni tacka @Lard för, det är han som är hjärnan bakom dom.
  • edited September 2014
    STOPPA PRESSARNA!
    Det har tyvärr uppstått en dubbelbokning av nationen i Uppsala och vi tvingas flytta fram turneringen en helg till helgen 7-8/2
    Medför detta problem för er som redan anmält er, skicka ett mail till
    banquetbowl@gmail.com
    med kontouppgifter så får ni tillbaks anmälningsavgiften
Sign In or Register to comment.