Snowbowl IX - Den riktiga tråden

12346»

Comments

• Chrixx, Kaju är klara för gruppvinster.

Jom ligger väldigt bra till. Medans grupp D är helt öppen

• Blir det A, B, C och D slutspel med 2 spelare som hamnar vart??

• Jösses vad @Drexxl är dålig, jag har tippat han som vinnare sedan Summe Bowl förra året men känner att jag behöver ta en annan häst. Han är söt javisst men vinna verkar han inte klara av :(

...Skoja bara @Drexxl - Men det är ändå färdig tippat på dig för ett tag framöver.

• 1 orna går till a slutspel 2orna till B osv.

4&5 går till gemensamt D slutspel

Chrixx - Viccy

Kaju - Jom

Är matcherna i A-slutspelet i morgon

• Spännande!

• Det var inte kl 09 som gällde alltså..? 😬

• Vilka spelar finalen?? :)

• Final

Kaju - Viccy

Kaju slog Jom på straffar, fortfarande inte släppt in en enda touchdown.

Goblins vann också på straffar i D slutspelet.

Last table suprise i år:

Missile toad (mistletoe)

Slann lineman med bombardier, loner (4+) Hypnotic gaze, bonehead.

Dessa spelar båda i matchen Mr.Selectas vampyrer och Pathfinders Skaven.

• Vad spelar Viccy??

Sitter på jobbet så kan inte kolla 😅

• Skaven !

• Fränt!

finns det bild på bombgrodan?

• Grattis Viccy!

• Slutställning:

• Kul att ni kom och bara att börja ladda för 10års jubileum nästa år. Hoppas vi kan samla alla champs då och göra upp om vem som är the big boss!

• Vilken härlig helg det blev!

Från -16 grader till +1C...

Härlig Bloodbowl gemanskap...

Äntligen ett sällskapsspel som man kunde (och visste att både Skuld och IFTP är skurkar i)...

Tack för ett bra arrangemang!

Grattis @Viccy till segern!

Samt tack till mina motståndare för att ni stod ut med mig i helgen :-D!!

• Grattis @Viccy snyggt spelat!!

Och stort tack för en toppenturnering!

• @Juiblex nu är det väl irrelelvant vilket sällskapsspel det är, Skuld och IFTP är alltid skurkar i såna.

• @Pidpad inte avslöja min gameplan för alla!!!! :-D :-D

• @Skuld och alla andra som vet. Kanske står i första posten eller något som en duktig coach hade läst igenom innan en ställer frågan här.

...Men, hur kan en coach som går 0-0-6 komma högre upp i rankningen än exempelvis en som går 3-1-2?

• @Frantic det kallas handikapp… :-).

• Man lottas i grupper och spelar 4 gruppspelsmatcher. Man jämför sitt resultat med andra gruppmedlemmar men spelar matcherna mot spelare i en annan grupp (så det är tex fullt möjligt att alla i gruppen har 6-0-0 eller 0-0-6). Därefter så går man vidare till olika placeringsmatcher baserat på sin position i gruppen. Så i detta fall var det två i den gruppen som hade 0-0-4 i gruppspelet och den ena gick vidare till en högre placeringsmatch pga bättre tiebreaker. Jag tror man kan vinna turneringen med 0-2-4 samt komma sist med 4-2-0.

• edited December 2022

Allt det @Ionas säger stämmer!

Välkommna till snowbowl

• edited December 2022

Jäpp. Vi skrattade alla rått åt Drexxl, när han i en av sina första turneringar kom att jämföras med (om jag minns rätt) Ozt, Straume och IFTP. Nuförtiden kan han ju bita ifrån sig på ett helt annat sätt. Det blev en av mina oavgjorda matcher nu i helgen.

• edited December 2022

Uppdaterat hos NAF

Så kan vi grattulera @inforthepain till sitt enorma projekt att få upp samtliga spelbara raser till en ranking över 150. Den stora frågan nu är; kommer du sikta på 200 på samtliga eller ska du börja spela vettiga lag?

Grattis IFTP imponerande gjort

• Tack tack, visade sig att jag var trea med 150+, Grither och Thot var före mig.

Nu blir det nog att damma av alla bra lag som jag inte lirat på ett tag. Bra sugen på Ionas underworld.

• Jag tycker inte om den här nya inriktningen av @inforthepain...... :-)

Sign In or Register to comment.