USB 5 - Spring of Wisdom - 5:e Augusti - Sveriges tuffaste turnering! 😅

edited August 2023 in Turneringar

Var ute lite sent förra Äret sÄ tÀnkte vara ute i god tid till fem Ärs jubileet. USB 5 - UmeÄ Spring Bowl 5 - Spring of Wisdom

Uppdaterat regelpaket 28/3

This is an embed external element. It can be deleted using the delete key or the backspace key. To view the full element, press the preview button below.
Adobe Portable Document Format (PDF)
USB 5.pdf
601.61 KB

Det Àr en del förÀndringar nÀr det kommer till skills, divan, star players osv. Men Àven att man kan flytta lite pengar frÄn skill-kassan till lagbygge-kassan.

Skulle nya lag eller regler tillkomma sÄ kommer jag Àndra i reglerna allt eftersom fram till en vecka innan turneringen ska spelas.

Datumet Àr satt till den 5:e augusti, men jag ska se om jag inte göra detta till en tvÄdagars-turnering nu nÀr det ÀndÄ Àr jubileum och allt. Finns det nÄgot intresse att ha det till en tvÄ dagars (5+2 matcher isf) eller rÀcker det med en?

Pris: 150kr (250 för icke medlemmar i NAF eller om en vÀljer att betala vid dörren).

Vill man chansa och ta pÄ sig att vara odd man in/out sÄ Àr Àr man med gratis i turneringen och fÄr ett coolt pris i form av en kaffemugg dÀr det stÄr vilken bedrift man gjort, skriv isf en rad om sÄ Àr fallet.

AnmÀlda:

1. @Frantic - Betalt och roster inlÀmnat.
  2. @Marty33 - Roster ok
  3. @Skuld - Roster godkÀnt
  4. @Ionas - Roster ok
  5. @inforthepain roster ok
  6. @Bonefinger - roster ok
  7. @ZeroFr3aK - Roster ok
  8. @Rainmaker - Roster ok
  9. Dr.One - Roster ok
  10. @Hemlighallaren - odd man in/out - Roster godkÀnt!
  11. @Ikki - Roster ok
  12. @Chrixx Roster ok
  13. @Jom - roster ok
  14. @Talgronth - Roster ok
  15. @Msfilling - Roster ok
  16. @Oberwald_1 - roster ok
«1345

Comments

• jag sĂ€ger 5+2, bara för att göra det extra tufft ;)

• Shit, fem Ă„rs jubileum. Det Ă€r ett riktigt lĂ„ngt jubileum det. Jag röstar Ă€ndĂ„ för tvĂ„dagars. 5+2 lĂ„ter nice.

• Jag tycker att Bomber Dribblesnot Ă€r för billig ;)

• @kaju - Japp, jag hĂ„ller med, men vĂ€ntar med Ă€ndra priset pĂ„ hen tills efter nĂ€sta FAQ slĂ€pps....

• Röstar ju helt klart för en tvĂ„dagars! Ger oss pite pöjkar mer value att resa till storschtan.

• Jag ser att du fortfarande hatar pĂ„ Khorne @Frantic, nu tycker jag du flyttar ner oss ett tier alternativt flyttar ner Claw ett tier sĂ„ vi fĂ„r möjlighet att göra det vi Ă€r bra pĂ„. Annars kommer jag med Blodger gores aka ninjutsu getter, och dĂ„ fĂ„r ingen ha roligt. đŸ€š

• Äsch, bara ta med akhorne i bygget, för claws of furry!!

Akhorne for the win!!

• Jag hade med Akhorne, han var hatad av alla inklusive mig :D

Kommer ett uppdaterat regelpaket @Zimeries, tyvÀrr Àr det inte Claw eller Khorne som Àr Àndrade dÄ, men Amazonerna :)

• @Juiblex Mjo han Ă€r fin!

@Frantic Jag Ă€r mycket besviken, bered er pĂ„ ninjutsugetter och table flipping. đŸ˜„

Men skÀmt och sido, blir kul! Jag kommer definitivt om det inte krockar med arbete.

• Jag Ă€r ute i god tid sĂ„ du borde kunna söka ledigt redan nu @Zimeries .. Sedan Ă€r det ju: "Nytt för i Ă„r Ă€r att man kan byta bort $kill-pengar upp till 15,000$ för att lĂ€gga till ditt rosterbygge. Exempel: Chaos Dwarfs kan byta ut 15,000$ och fĂ„r dĂ„ köpa lag för 1 165 000$ men fĂ„r i sĂ„ fall bara köpa skills för 120.000$)."

SÄ du kan ju fÄ in Ànnu mindre skills och fler gubbar/RR ;)

• 6 RR, Blodger gores och mauraders resten, taget. :P

• Hmm tror att just ett sĂ„dant bygge kommer att uppmĂ€rksammas av Rantaroster @Zimeries, försöker att finna ord som kommer att förknippas frĂ„n dem bara,,,,, :-D

• @Juiblex NĂ€ det Ă€r ju vad man Ă€r rĂ€dd för. bara massa vuxenmobbning som pĂ„gĂ„r dĂ€r! Stark kritik av förra Ă„rets Scyla+Bloodspawn rigg kunde höras, ingen respekt för att Scyla faktiskt var en julklapp frĂ„n Dr.One och dĂ€rför var tvungen att fieldas. (Och sedmera portad frĂ„n tĂ€vlingar, möjligen att han fĂ„r haka med pĂ„ just USB nĂ€r @Frantic slutar titta ner pĂ„ Khorne).

😂

• Jag blir lite nervös nĂ€r jag ser att trĂ„den Ă€r skapad i Maj. GĂ€ller den fortfarande enligt ovan? NĂ„gra Ă€ndringar för de lag som tillkommit sedan dess?

• @Ionas - Jag ville vara ute i tid :), regel-pdf:en uppdateras regelbundet nĂ€r varje nytt lag slĂ€pps. Jag har dock inte lagt in de senaste star-players som kom nu med amazonerna, tĂ€nkte lĂ€gga till dem nu under kvĂ€llen.

• Jag har inte hunnit rĂ€kna pĂ„ roster Ă€n men förmodligen sĂ„ kommer prislistan för de nya star players vara följande:

• edited November 2022

Uppdaterat roster (Edit: roster wtf?, menade regel-pdf, sÄklart) med nya starplayers frÄn spike 14, samt skillen "Pile Drive" ha blivit nÄgot billigare.

• Dubbelkoll av reglerna. Har jag förstĂ„tt rĂ€tt att High Elves kan köpa in Swift Twins om de betalar ordinarie pengapris och bötar 25k ur sin skillkassa?

• Det Ă€r korrekt, men det kommer en uppdatering angĂ„ende star players. Har slĂ€ppts flera nya. DĂ„ brukar jag ocksĂ„ rĂ€kna pĂ„ Ă€ldre starplayers ocksĂ„. Vissa Ă€ndras ibland
 kan inte lova att tvillingarna ligger kvar pĂ„ samm pris, samtidigt som de mycket vĂ€l kan göra det.

• Inte som att nĂ„gon nĂ„gonsin spelar med Swift twins Ă€ndĂ„. LĂ„t de vara lite billigare.

• Nja, de ligger hyfsat bra i pris. Satte ihop tvĂ„ lag med dem och de ser lagom kassa ut:

• Jag hade som avsikt att fĂ„ denna turnering till att bli en tvĂ„ dagars-turnering för att locka fler galningar till Svergies coolaste turnering men jag har svĂ„rt att fĂ„ en passande lokal till denna sammandrabbning, dĂ€rför sĂ„ kommer det tyvĂ€rr bli ytterligare en endagarsturnering...

Det Àr inte satt i sten Àn men om ni planerar att komma sÄ rÀkna med en endagars tills jag vet med sÀkerhet. ;)

• Jag pratade med nĂ„gra coacher under helgen i Sundsvall men slĂ€nger ivĂ€g frĂ„gan hĂ€r ocksĂ„.

Jag behöver flytta speldag till lördag den 6:e maj eller till första helgen i augusti. Ni som Àr sugen pÄ att vara med, vad passar er bÀst?

• Jag tror mer pĂ„ maj för min del.

• TvĂ€rtom för mig - maj uteslutet, augusti kan gĂ„ - men @Ionas luktar nog godare

• Augusti Ă€r bĂ€ttre men maj gĂ„r utmĂ€rkt ocksĂ„

• Utan att det har nĂ„got med detta att göra sĂ„ Ă€r det pussel-sm 6:e maj..

• Augusti gĂ„r ocksĂ„ sĂ€kert bra. Jag har inget bokat dĂ„. Det Ă€r mest min fobi-för-att-ha-saker-i-kalendern som spökar.

Sign In or Register to comment.