USB 5 - Spring of Wisdom - 5:e Augusti - Sveriges tuffaste turnering! đ
Var ute lite sent förra Äret sÄ tÀnkte vara ute i god tid till fem Ärs jubileet. USB 5 - UmeÄ Spring Bowl 5 - Spring of Wisdom
Uppdaterat regelpaket 28/3
Det Àr en del förÀndringar nÀr det kommer till skills, divan, star players osv. Men Àven att man kan flytta lite pengar frÄn skill-kassan till lagbygge-kassan.
Skulle nya lag eller regler tillkomma sÄ kommer jag Àndra i reglerna allt eftersom fram till en vecka innan turneringen ska spelas.
Datumet Àr satt till den 5:e augusti, men jag ska se om jag inte göra detta till en tvÄdagars-turnering nu nÀr det ÀndÄ Àr jubileum och allt. Finns det nÄgot intresse att ha det till en tvÄ dagars (5+2 matcher isf) eller rÀcker det med en?
Pris: 150kr (250 för icke medlemmar i NAF eller om en vÀljer att betala vid dörren).
Vill man chansa och ta pÄ sig att vara odd man in/out sÄ Àr Àr man med gratis i turneringen och fÄr ett coolt pris i form av en kaffemugg dÀr det stÄr vilken bedrift man gjort, skriv isf en rad om sÄ Àr fallet.
AnmÀlda:
- @Frantic - Betalt och roster inlÀmnat.
- @Marty33 - Roster ok
- @Skuld - Roster godkÀnt
- @Ionas - Roster ok
- @inforthepain roster ok
- @Bonefinger - roster ok
- @ZeroFr3aK - Roster ok
- @Rainmaker - Roster ok
- Dr.One - Roster ok
- @Hemlighallaren - odd man in/out - Roster godkÀnt!
- @Ikki - Roster ok
- @Chrixx Roster ok
- @Jom - roster ok
- @Talgronth - Roster ok
- @Msfilling - Roster ok
- @Oberwald_1 - roster ok
Comments
jag sÀger 5+2, bara för att göra det extra tufft ;)
Shit, fem Ärs jubileum. Det Àr ett riktigt lÄngt jubileum det. Jag röstar ÀndÄ för tvÄdagars. 5+2 lÄter nice.
Jag tycker att Bomber Dribblesnot Àr för billig ;)
@kaju - Japp, jag hÄller med, men vÀntar med Àndra priset pÄ hen tills efter nÀsta FAQ slÀpps....
Röstar ju helt klart för en tvÄdagars! Ger oss pite pöjkar mer value att resa till storschtan.
Jag ser att du fortfarande hatar pĂ„ Khorne @Frantic, nu tycker jag du flyttar ner oss ett tier alternativt flyttar ner Claw ett tier sĂ„ vi fĂ„r möjlighet att göra det vi Ă€r bra pĂ„. Annars kommer jag med Blodger gores aka ninjutsu getter, och dĂ„ fĂ„r ingen ha roligt. đ€š
Ăsch, bara ta med akhorne i bygget, för claws of furry!!
Akhorne for the win!!
Jag hade med Akhorne, han var hatad av alla inklusive mig :D
Kommer ett uppdaterat regelpaket @Zimeries, tyvÀrr Àr det inte Claw eller Khorne som Àr Àndrade dÄ, men Amazonerna :)
@Juiblex Mjo han Àr fin!
@Frantic Jag Ă€r mycket besviken, bered er pĂ„ ninjutsugetter och table flipping. đ„
Men skÀmt och sido, blir kul! Jag kommer definitivt om det inte krockar med arbete.
Jag Àr ute i god tid sÄ du borde kunna söka ledigt redan nu @Zimeries .. Sedan Àr det ju: "Nytt för i Är Àr att man kan byta bort $kill-pengar upp till 15,000$ för att lÀgga till ditt rosterbygge. Exempel: Chaos Dwarfs kan byta ut 15,000$ och fÄr dÄ köpa lag för 1 165 000$ men fÄr i sÄ fall bara köpa skills för 120.000$)."
SÄ du kan ju fÄ in Ànnu mindre skills och fler gubbar/RR ;)
6 RR, Blodger gores och mauraders resten, taget. :P
Hmm tror att just ett sÄdant bygge kommer att uppmÀrksammas av Rantaroster @Zimeries, försöker att finna ord som kommer att förknippas frÄn dem bara,,,,, :-D
@Juiblex NÀ det Àr ju vad man Àr rÀdd för. bara massa vuxenmobbning som pÄgÄr dÀr! Stark kritik av förra Ärets Scyla+Bloodspawn rigg kunde höras, ingen respekt för att Scyla faktiskt var en julklapp frÄn Dr.One och dÀrför var tvungen att fieldas. (Och sedmera portad frÄn tÀvlingar, möjligen att han fÄr haka med pÄ just USB nÀr @Frantic slutar titta ner pÄ Khorne).
đ
Jag blir lite nervös nÀr jag ser att trÄden Àr skapad i Maj. GÀller den fortfarande enligt ovan? NÄgra Àndringar för de lag som tillkommit sedan dess?
@Ionas - Jag ville vara ute i tid :), regel-pdf:en uppdateras regelbundet nÀr varje nytt lag slÀpps. Jag har dock inte lagt in de senaste star-players som kom nu med amazonerna, tÀnkte lÀgga till dem nu under kvÀllen.
Tack
Jag har inte hunnit rÀkna pÄ roster Àn men förmodligen sÄ kommer prislistan för de nya star players vara följande:
Hahaha
Uppdaterat roster (Edit: roster wtf?, menade regel-pdf, sÄklart) med nya starplayers frÄn spike 14, samt skillen "Pile Drive" ha blivit nÄgot billigare.
Dubbelkoll av reglerna. Har jag förstÄtt rÀtt att High Elves kan köpa in Swift Twins om de betalar ordinarie pengapris och bötar 25k ur sin skillkassa?
Det Àr korrekt, men det kommer en uppdatering angÄende star players. Har slÀppts flera nya. DÄ brukar jag ocksÄ rÀkna pÄ Àldre starplayers ocksÄ. Vissa Àndras ibland⊠kan inte lova att tvillingarna ligger kvar pÄ samm pris, samtidigt som de mycket vÀl kan göra det.
Inte som att nÄgon nÄgonsin spelar med Swift twins ÀndÄ. LÄt de vara lite billigare.
Nja, de ligger hyfsat bra i pris. Satte ihop tvÄ lag med dem och de ser lagom kassa ut:
Jag hade som avsikt att fÄ denna turnering till att bli en tvÄ dagars-turnering för att locka fler galningar till Svergies coolaste turnering men jag har svÄrt att fÄ en passande lokal till denna sammandrabbning, dÀrför sÄ kommer det tyvÀrr bli ytterligare en endagarsturnering...
Det Àr inte satt i sten Àn men om ni planerar att komma sÄ rÀkna med en endagars tills jag vet med sÀkerhet. ;)
Jag pratade med nÄgra coacher under helgen i Sundsvall men slÀnger ivÀg frÄgan hÀr ocksÄ.
Jag behöver flytta speldag till lördag den 6:e maj eller till första helgen i augusti. Ni som Àr sugen pÄ att vara med, vad passar er bÀst?
Jag tror mer pÄ maj för min del.
TvÀrtom för mig - maj uteslutet, augusti kan gÄ - men @Ionas luktar nog godare
Augusti Àr bÀttre men maj gÄr utmÀrkt ocksÄ
Utan att det har nÄgot med detta att göra sÄ Àr det pussel-sm 6:e maj..
Augusti gÄr ocksÄ sÀkert bra. Jag har inget bokat dÄ. Det Àr mest min fobi-för-att-ha-saker-i-kalendern som spökar.