USB 5 - Spring of Wisdom - 5:e Augusti - Sveriges tuffaste turnering! 😅

edited August 2023 in Turneringar

Var ute lite sent förra året så tänkte vara ute i god tid till fem års jubileet. USB 5 - Umeå Spring Bowl 5 - Spring of Wisdom

Uppdaterat regelpaket 28/3


Det är en del förändringar när det kommer till skills, divan, star players osv. Men även att man kan flytta lite pengar från skill-kassan till lagbygge-kassan.

Skulle nya lag eller regler tillkomma så kommer jag ändra i reglerna allt eftersom fram till en vecka innan turneringen ska spelas.

Datumet är satt till den 5:e augusti, men jag ska se om jag inte göra detta till en tvådagars-turnering nu när det ändå är jubileum och allt. Finns det något intresse att ha det till en två dagars (5+2 matcher isf) eller räcker det med en?

Pris: 150kr (250 för icke medlemmar i NAF eller om en väljer att betala vid dörren).

Vill man chansa och ta på sig att vara odd man in/out så är är man med gratis i turneringen och får ett coolt pris i form av en kaffemugg där det står vilken bedrift man gjort, skriv isf en rad om så är fallet.


Anmälda:


  1. @Frantic - Betalt och roster inlämnat.
  2. @Marty33 - Roster ok
  3. @Skuld - Roster godkänt
  4. @Ionas - Roster ok
  5. @inforthepain roster ok
  6. @Bonefinger - roster ok
  7. @ZeroFr3aK - Roster ok
  8. @Rainmaker - Roster ok
  9. Dr.One - Roster ok
  10. @Hemlighallaren - odd man in/out - Roster godkänt!
  11. @Ikki - Roster ok
  12. @Chrixx Roster ok
  13. @Jom - roster ok
  14. @Talgronth - Roster ok
  15. @Msfilling - Roster ok
  16. @Oberwald_1 - roster ok
«1345

Comments

  • jag säger 5+2, bara för att göra det extra tufft ;)

  • Shit, fem års jubileum. Det är ett riktigt långt jubileum det. Jag röstar ändå för tvådagars. 5+2 låter nice.

  • Jag tycker att Bomber Dribblesnot är för billig ;)

  • @kaju - Japp, jag håller med, men väntar med ändra priset på hen tills efter nästa FAQ släpps....

  • Röstar ju helt klart för en tvådagars! Ger oss pite pöjkar mer value att resa till storschtan.

  • Jag ser att du fortfarande hatar på Khorne @Frantic, nu tycker jag du flyttar ner oss ett tier alternativt flyttar ner Claw ett tier så vi får möjlighet att göra det vi är bra på. Annars kommer jag med Blodger gores aka ninjutsu getter, och då får ingen ha roligt. 🤨

  • Äsch, bara ta med akhorne i bygget, för claws of furry!!

    Akhorne for the win!!

  • Jag hade med Akhorne, han var hatad av alla inklusive mig :D


    Kommer ett uppdaterat regelpaket @Zimeries, tyvärr är det inte Claw eller Khorne som är ändrade då, men Amazonerna :)

  • @Juiblex Mjo han är fin!


    @Frantic Jag är mycket besviken, bered er på ninjutsugetter och table flipping. 😥


    Men skämt och sido, blir kul! Jag kommer definitivt om det inte krockar med arbete.

  • Jag är ute i god tid så du borde kunna söka ledigt redan nu @Zimeries .. Sedan är det ju: "Nytt för i år är att man kan byta bort $kill-pengar upp till 15,000$ för att lägga till ditt rosterbygge. Exempel: Chaos Dwarfs kan byta ut 15,000$ och får då köpa lag för 1 165 000$ men får i så fall bara köpa skills för 120.000$)."


    Så du kan ju få in ännu mindre skills och fler gubbar/RR ;)

  • 6 RR, Blodger gores och mauraders resten, taget. :P

  • Hmm tror att just ett sådant bygge kommer att uppmärksammas av Rantaroster @Zimeries, försöker att finna ord som kommer att förknippas från dem bara,,,,, :-D

  • @Juiblex Nä det är ju vad man är rädd för. bara massa vuxenmobbning som pågår där! Stark kritik av förra årets Scyla+Bloodspawn rigg kunde höras, ingen respekt för att Scyla faktiskt var en julklapp från Dr.One och därför var tvungen att fieldas. (Och sedmera portad från tävlingar, möjligen att han får haka med på just USB när @Frantic slutar titta ner på Khorne).

    😂

  • Jag blir lite nervös när jag ser att tråden är skapad i Maj. Gäller den fortfarande enligt ovan? Några ändringar för de lag som tillkommit sedan dess?

  • @Ionas - Jag ville vara ute i tid :), regel-pdf:en uppdateras regelbundet när varje nytt lag släpps. Jag har dock inte lagt in de senaste star-players som kom nu med amazonerna, tänkte lägga till dem nu under kvällen.

  • Jag har inte hunnit räkna på roster än men förmodligen så kommer prislistan för de nya star players vara följande:


  • edited November 2022

    Uppdaterat roster (Edit: roster wtf?, menade regel-pdf, såklart) med nya starplayers från spike 14, samt skillen "Pile Drive" ha blivit något billigare.

  • Dubbelkoll av reglerna. Har jag förstått rätt att High Elves kan köpa in Swift Twins om de betalar ordinarie pengapris och bötar 25k ur sin skillkassa?

  • Det är korrekt, men det kommer en uppdatering angående star players. Har släppts flera nya. Då brukar jag också räkna på äldre starplayers också. Vissa ändras ibland… kan inte lova att tvillingarna ligger kvar på samm pris, samtidigt som de mycket väl kan göra det.

  • Inte som att någon någonsin spelar med Swift twins ändå. Låt de vara lite billigare.

  • Nja, de ligger hyfsat bra i pris. Satte ihop två lag med dem och de ser lagom kassa ut:



  • Jag hade som avsikt att få denna turnering till att bli en två dagars-turnering för att locka fler galningar till Svergies coolaste turnering men jag har svårt att få en passande lokal till denna sammandrabbning, därför så kommer det tyvärr bli ytterligare en endagarsturnering...

    Det är inte satt i sten än men om ni planerar att komma så räkna med en endagars tills jag vet med säkerhet. ;)

  • Jag pratade med några coacher under helgen i Sundsvall men slänger iväg frågan här också.


    Jag behöver flytta speldag till lördag den 6:e maj eller till första helgen i augusti. Ni som är sugen på att vara med, vad passar er bäst?

  • Jag tror mer på maj för min del.

  • Tvärtom för mig - maj uteslutet, augusti kan gå - men @Ionas luktar nog godare

  • Augusti är bättre men maj går utmärkt också

  • Utan att det har något med detta att göra så är det pussel-sm 6:e maj..

  • Augusti går också säkert bra. Jag har inget bokat då. Det är mest min fobi-för-att-ha-saker-i-kalendern som spökar.

Sign In or Register to comment.