USB 5 - Spring of Wisdom - 5:e Augusti - Sveriges tuffaste turnering! 😅

245

Comments

• Lägger du den 6:e maj så tror jag det krockar med Oslo Open 2023.

• Verkar stämma. Men norrmänen håller korten nära bröstet gällande reglerna.

• edited March 2023

Augusti it is. Ska regga den på NAF under kvällen. Tack för input, men när Pite sa Augusti också så blev det spiken i kistan. :)

Kommande Starplayers som släppts fram till 20:e Juli kommer jag att låta vara med och spela. :)

• Nu är första posten uppdaterad med rätt regelpaket där alla befintliga star players finns med, såg jag hade missat en 6-7 st.

• @Frantic

Bra val. Ingen riktig norrlandsturnering utan Pite. 👍

• För övrigt så vill jag tippa @Skuld som vinnare. Om du håller kvar 5+0 matchupplägget så är det ingen som slår honom.

• Ja, han har ju vunnit den några ggr, men Basse vann faktiskt senast med sina ogers. 😩

• edited June 2023

Nu är lokalen bokad... Den är betydligt dyrare än jag hade hoppats så jag kommer öka priset till 150kr/coach... Skulle vi bli 12 eller färre coacher ska jag kolla om vi kan vara i samma lokal som vi var förra året och då får varje coach igen 100kr.

Lokalen vi ska vara i är samma som i USB 1 och 2 och finns att läsa om här: http://www.trandansen.se/Information/Samlingslokal/

Kommer registrera den på NAF under helgen och de som vill anmäla sig kan göra det nu.

EDIT: Regelpaketet kommer uppdateras under helgen med nya priser för starplayers sett till nya "reglerna" som sats: https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.warhammer-community.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2FEp9CKKCUD7ts8c6D.pdf%3Ffbclid%3DIwAR2pslAKDTgq97NJ0iLLJ0bBaGbRK0T4995VGVdKFLCTP0yMcBSAZt_oWA0&h=AT3DnMBTj2YJZBks0usJu4CRWv3dn2OJtNW0pEGO5GWceZ4-8UwiC9VGWX-T_VtdhD3LNIfclRdfcQ8sExexQccZFt9x4AhmPgTf9Viavz76XAgC2RmGQT1bVMP49fiW1ZknWg

• Regelpaketet uppdaterat och anmäld hos NAF, men är inte godkänt än.... tar väl några dagar till sedan är det bara att börja räkna på rosters :D

• edited July 2023

Jag har uppdaterat listan (i första inlägget) med anmälda/intresserade. Skulle ditt namn saknas så har jag förmodligen bara missat det, skriv en rad så lägger jag till dig.

• Förhandlar järnet hemma! :)

• Jag hejar på dig @Chrixx :)

• Jag förhandlar med @coma

• @Skuld snyggt, du kan meddela @coma att det finns öl för självkostnadspris i lokalen så ingen behöver oroa sig för det. Får en för sig att vara nykter finns det energidryck, läsk, vatten etc för självkostnadspris också så det enda en behöver vara orolig över är att att klara av att spela fem matcher på en dag :D

• @Frantic han hälsar att det låter som ett mycket bra upplägg och det som kontempleras just nu är eventuell dubbelbokning den helgen och/eller boende. Roster är redan färdig och Blood bowl peppen stor! :D

• @coma - Vad najs!

• Bumpar upp denna nu när de. 12:e intressenten hört av sig och med stor ära tagit på sig att vara odd man in. Tackar och bockar för det @Hemlighallaren :)

• Är schemat klart? Kikar på tåg.

• Schemat är klart men kan lägga första matchen någon senare eftersom allt sker på en dag borde det inte vara några problem om inte @Spoiledsquids tåg hem på natten bråkar.

• Jag tittade på om man skulle ta natt tåget hem redan på lördagen. Det avgår 21.17. Är det rimligt eller fortsätter matcherna till senare?

• Tror det var den som @Spoiledsquid också skulle ta men… det finns en till som gör att vi vet att vi inte behöver stressa.

• @Ionas & @Spoiledsquid finns de som eventuellt vill flyga upp på morgonen (@Chrixx) vilken gör att jag kanske behöver skjuta på första matchen något.

spelschemat innan vi alla började titta på tågtidstabeller och flyg var:

men för att det ska passa alla så kanske ett nattåg skulle fungera för er? Då kan man ta en bärs extra på stan innan man lägger sig på tåget? :)

• idag trillade det in ett par roster ska kontrollräkna dem och godkänna, för övriga är det fram tom måndag som gäller för sista anmälan så rantandet får lite tid på sig.

för övrigt så kommer jag kunna hämta folk på morgonen för att köra coacher till lokalen, bilen rymmer 6 coacher så först till kvarn gäller.

I dagsläget är det @inforthepain & @Skuld som har en plats paxad.

• @Ikki - har nu anmält sig också. Grattis @Skuld

• edited July 2023

@Chrixx tänker dyka upp men jag hämtar honom på flyget 08.30 så matchstart för första matchen blir 08.45 … tid vi tar tillbaka från lunchen som nu ligger 10 minuter närmare jämfört från tidigare turneringar. 👍

• Då var allting inköpt för turneringen, öl, chips, godis, proteinbars, folköl, kaffe och går att köpa för 10 respektive 15kr/st på plats.

Sedan såg @Chrixx skarpa öga att Glart Sr. Hade trillat bort från listan, jag har inte uppdaterat den men kommer göra det. Hans skillpris kommer ligga på 25.000

• Två tunga avhopp idag… men det är 12 hårda coacher kvar och detgt 50 timmar kvar att ta sig inkragen och ställa upp i Sveriges tuffaste turnering… någon som har modet att göra det? :)

Sign In or Register to comment.