Jag vill påminna samtliga om att vi spelar två matcher innan lunch på lördag. Så se till att käka en stadig frulle. Kanske kan vara en idé att ta med en banan eller macka att förtära mellan match 1 och 2.
Ni behöver inte ta med egna roster. Det skriver jag ut.
Som vissa redan föredömligt redan fyllt i så spelas det på Borgmästaregatan 1, Folkets Hus. Gå vänster in efter stora plåtgrinden, därefter en trappa upp.
Jag uppmanar samtliga att spela med matchklocka. Vill man dra över på lunchen i andra matchen så får man det, bara man är tillbaka i tid till efterföljande match. Övriga matcher kommer jag ta mig rätten att bryta för att förhindra förseningar i schemat. Vet man med sig att man kan vara långsam så spela med klocka, vet man att man spelar mot någon som kan vara långsam så spela med klocka.
@grumplekins Tack för erbjudandet, men jag brukar inte ha några problem med att knappa in NAF-nummer. Det enda är i så fall att jag skrivit in fel nummer på folk. Men det är ju bara att skriva in rätt och spara ut en ny fil. Har du upplevt andra problem?
Comments
@kaju Heh, nej det gör han inte :) Jag är där vid niotiden, fanns inga tåg efter det som inte var fullbokade.
Men jag är vid stationen runt 14:30 och väntar därefter.
Archie
Jag vill påminna samtliga om att vi spelar två matcher innan lunch på lördag. Så se till att käka en stadig frulle. Kanske kan vara en idé att ta med en banan eller macka att förtära mellan match 1 och 2.
Ni behöver inte ta med egna roster. Det skriver jag ut.
Finns det möjlighet att inhandla och förtära drycker under dagen om det skulle behövas??
Det kommer enligt @smulzer finnas att köpa enklare förtäring (snabba kolhydrater). Det finns butiker bara ett handgranatskast från lokalen annars.
Som du kastat, eller som jag…. Wildly innacurate….
jag tror jag kastade typ fem m max om jag minns rätt.
Bra, då har vi en ganska litet område utanför dörren att gå vilse på @brocCooLi !
Var ligger lokalen?
Ett handgranatskast från matstället….. !?!
Som rookie undrar jag om man ska ta med spelplan?
@Oberwald_1 Var ligger spellokalen? Jag hittar inte någon adress i första posten...
@Oberwald_1 Var ligger lokalen?
@sirvejlance nej, det behöver du inte!
Här kommer lite bra saker att ha med sig dock
@kaju @Melisqus @Chrixx Lokalen ligger på Borgmästaregatan 1.
Archie
Skönt att jag och Archie hade koll 😂
Fick svar från Joel igår att lokalen ligger på Borgmästaregatan 1. Folkets hus.
@Juiblex Tack för den packlistan! Humöret kommer vara på topp, jag är van att förlora :)
Som vissa redan föredömligt redan fyllt i så spelas det på Borgmästaregatan 1, Folkets Hus. Gå vänster in efter stora plåtgrinden, därefter en trappa upp.
Jag uppmanar samtliga att spela med matchklocka. Vill man dra över på lunchen i andra matchen så får man det, bara man är tillbaka i tid till efterföljande match. Övriga matcher kommer jag ta mig rätten att bryta för att förhindra förseningar i schemat. Vet man med sig att man kan vara långsam så spela med klocka, vet man att man spelar mot någon som kan vara långsam så spela med klocka.
Kommer det finnas någon NAF ansvarig på plats?
Tydligen har PayPal nått strul hos sig och jag kan inte förnya mitt medlemskap via NAF sidan.
Joel aka oberwald är Sveriges naf rep nu förtiden. Mycket tyder på att han kommer vara på plata
Har hört från goda källor att NAF inte gett Joel tillgång än och att det fortfarande bara är IFTP som kan administrera. Så ditt hopp står till IFTP.
Är det samma personer hos NAF som styr upp det som styr upp SCAM? Skulle förklara en del.
Stämmer bra det, jag har inte fått några sådana behörigheter "än". Jag får hänvisa till @iftp
Sitter folk nånstans ikväll? Är inte framme förrän om ca två timmar men tänkte vara ute i god tid för en gång skull.
@Oberwald_1 menar @inforthepain
För de som kommer med tåg är det ersättningsbuss mellan Västerås och Sala.
Restaurang Stora torget nu.
@kaju ses snart!
Om det blir meck med att retconna in NAF-nummer har jag börjat få in snitsen med att fulredigera Score-filer och kan nog bistå @Oberwald_1
ha en kul helg alla!
@grumplekins Tack för erbjudandet, men jag brukar inte ha några problem med att knappa in NAF-nummer. Det enda är i så fall att jag skrivit in fel nummer på folk. Men det är ju bara att skriva in rätt och spara ut en ny fil. Har du upplevt andra problem?