Sala Summer Crush 13-14 Augusti 2022

135678

Comments

• @havaji 1500 för enkelrum två nätter

• @Oberwald_1 - Jag har bara spelat gamla Norse och har inte tänkt så mycket på det nya utan just när det kom...

... Men då tänkte jag och tänkte "ah, de blev bättre i ligaspel, men sämre i turneringsspel"...

Ser här att du och @kaju tycker samma (och tvärt om enligt mina tankar :( men det är lugnt jag brukar ha fel och är rätt van nu mera ;) ).

Beer Boars - imo spelaren du nu kommer foula med och vid något tillfälle lyckas ställa en extra spelare upp.

Valkyrie - Bra spelare men i turnering vill iaf jag hellre ha en spelare med "blodge" än dodge/block och strip ball & catch.

Det leder till att det är Beer Boars som är tungan på vågen att göra ena laget till tier 1 från tier 2, och att Valkyrie blivit bättre än tidigare runners.... eller vad har jag missat?

• edited June 2022

Jag tycker man inte ska premiera nya lag man är osäker på vilken tier dom ska ligga i.

Bättre att man sätter dom i en sämre tier än vad man har tänkt och ändrar sen när man har speltestat lite mer. Än att man får ”fördel” på dom första turneringar.

Fluffet som jag ser det är väl som alltid: starplayers.

Sen har vi beer boars som ändrar lite på spelmekaniken. Om man vill foula med dom, fine! Gör det.

Valkyre tycker jag är fel prisade. Men det är väl många andra positioner i andra lag också.

Sen att alla lines har fått thick skull och blivit sämre på GFI för samma pris ser jag bara som mer fördel än jämt ut.

Dessutom är det ”gamla Norse” man har testat mot dom andra lagen i detta regelpaket. Inte för att jag tycker tieren är balanserade i Eurobowl regelpaketet dock.

Jag har inte spelat laget så jag kan ha helt fel :)

• Om tre snubbar kommer med samma roster på nya Norse. Då ligger den i fel tier ;)

• edited June 2022

@Frantic Jag har hört mig för lite och det verkar som att generella uppfattningen är att nya Norse är likvärdiga med äldre, eller lite bättre. Huruvida det är stämmer eller inte får tiden utvisa. Instämmer även med Kajukens syn på det hela. Därav tier 1.

Sist men inte minst så har ju även jag en lång historia av att ha fel. Så kan det ju även bli nu. Men då kan jag trösta mig med att ingen drog fördel av att nya Norse hamnade i en för bra tier.

• 'host' 'host', Pertan har skickat roster 'host'

• edited June 2022

@Oberwald_1 Vilka starplayers går man använda? Är det alla eller är det samma som Eurobowl sidan?

• @kaju Bra fråga! I och med att jag tillåter nya Norse så känner jag att jag behöver tillåta även "deras" nya stars. Har vi några fler nytillkomna stars som bör tillåtas? För deras lista på stars är väl vad jag förstår alla som kommit ut i BB2020.

• Bomber Dribblesnot (borde nog kosta extra skills) och Fungus the Loon.

• Jag tycker också att Bomber Dribblesnot borde kosta Fungus the Loon!

• Har nu fått ledigt från jobbet. Det är 100% att jag kommer

• Är det fina priser till den som vinner?

Ska jag ta med Lizard eller Snotlings?

• Kaju för att maximera antal priser borde Snotlings vara det lag som har möjlighet till flest. Flest lika med bäst

• edited June 2022

@kaju Fina och fina, det är upp till betraktaren. Men ett målat lag och ett omålat. Plus lite andra figurer. Utspritt på 1:an, 2:an, 3:an, Cas, Td och stunty.

Om du med "ta med", menar vad du ska spela så röstar jag på snots. Så kanske jag har en chans att för en gångs skull ta poäng mot dig.

• Kanske tmi men nu så har froxt o je fixat tåg! Bara boendet återstår. Ingen varnade mig att man skulle behöva vara vuxen utan Pellevin

• @Drexxl Varje grodyngel måste lämna boet någon gång och lära sig flyga

• @Drexxl vill du bevara din ungdomlighet rekommenderas att inte boka boende, glömma tältet och be med rådjursögon på plats för att få sova på någons golv med liggunderlaget du åtminstone fick med. Jag tippar att du blir uppgraderad till säng på något vänster. Lycka till :)

• Alternativt lite på din charm och hitta en säng att dela på det lokala ölhaket....

• Jag kommer inte kunna va med tyvärr.

• Jag missar också med stor sorg

• Kommer att ta bilen upp på lördag morgon om någon från STHLM vill ha skjuts.

Utgår ifrån Täby så kan plocka upp där i krokarna (annars får man ta sig till mig ;)

Även hem på söndagen efter turneringen finns plats.

• @Chrixx finns plats från Stockholm på fredag också, så slipper vi köra flera bilar än nödvändigt…

• Tack @Juiblex men måste tyvärr vara kvar i STHLM på fredagkvällen...

• Jag har för avsikt att komma och spöa er allihop. :)

• vad är adressen till lokalerna?

Archie

• Önskar fortfarande denna turnering hade tagit plats i Sundsvall .... Sur? Mm lite. Ledsen i hjärtat? Otroligt mycket....

• @Zimonyi Borgmästaregatan 1

@Frantic Kan du inte åka till Sala?

Sign In or Register to comment.