Stock Bowl V 141122-23.

OztOzt
edited July 2014 in Turneringar
Damma av era favoritlag, för nu är det snart dags igen för Stock Bowl!
Bättre regler, mer priser, gladare arrangörer.

All info finns på cup.stockbowl.se

Kan ni med lokala forum hjälpa till med att sprida ut informationen?
«1345678

Comments

  • Yay, som jag väntat på detta :)
  • Japp! Vi kommer säkert ett gäng från tLoEG.
  • It's on!
  • Jag kommer såklart. Ett litet ändringsförslag. På wooden spoon, lägg till att det gäller färst poäng, men endast om man spelat alla matcher.
  • Vart är mitt, Eriks och Henriks early bird pris ;)
  • Foulest player gillas! Här kan man kanske argumentera att smutsigt spel såsom att betala sina fans att kasta stenar, fälla dodgande motståndare och knuffa ut dem i publiken också borde räknas. Hur som. Foulande är en viktigt strategi så det är kul att det uppmärksammas.

    12+ players on the pitch:
    Bra att det uppmärksammas

    Vampyrer, Goblins och halflings i all ära. Men har ni insett att Ogre är likvärdiga med wood elves?
  • Thursablot wrote: »
    Men har ni insett att Ogre är likvärdiga med wood elves?
    Inte riktigt sant, Ogres får köpa Starplayers, det får inte woodiesarna.

  • Vilka lag räknas som stunty? Ingår Lizards utan saurusar och underworld utan råttor?
  • OztOzt
    edited July 2014
    Kul att det börjat droppa in anmälningar och att ni är entusiastiska!

    @thursablot: Vi vill bara göra små förändringar i taget från föregående år och tweaka lite, och den här gången var det ändrade skillpacks och tillgång till starplayers som vi pillade på. Hoppas på att tillgången till flera dubbelskills ger roliga och bättre rosters även för ogres.
    Det kan eventuellt ändras i framtiden, men i så fall i små steg i taget!

    @pellevin: wooden spoon var det för självklart att alla matcher ska spelas, så det tänkte vi inte på att skriva ner. Får fixa till det.

    @jori3641: bara halfling, goblin och ogre är stunties. Finns på fixlistan för oss nu.
  • Ser ut att bli en bra turnering! Då återstår bara det svåraste, väntan på att det ska börja :)
  • Gillar ffa att ni inte har någon final detta år! Skall försöka komma men kan inte lova något ännu.
  • "Inducements:
    Halflings are allowed to buy a Halfling Chef for 100k. Goblins are allowed to buy up to 3 Bribes for 50k each. Halfling, goblin, ogre, underworld and vampire teams may buy up to two star players, but you still need at least 11 regular players in your team. No other inducements are allowed."

    MEH MEH MEH!!! Inga starplayers?? Hur ska jag överleva utan Skitter Stab-Stab?
  • edited July 2014
    "Inducements:
    Halflings are allowed to buy a Halfling Chef for 100k. Goblins are allowed to buy up to 3 Bribes for 50k each. Halfling, goblin, ogre, underworld and vampire teams may buy up to two star players, but you still need at least 11 regular players in your team. No other inducements are allowed."

    MEH MEH MEH!!! Inga starplayers?? Hur ska jag överleva utan Skitter Stab-Stab?

    Du får spela underworld helt enkelt :)

  • @inforthepain Den regeln la vi till bara för att nerfa dig, din stygga powergamer.
  • edited July 2014
    Lard wrote: »
    Gillar ffa att ni inte har någon final detta år! Skall försöka komma men kan inte lova något ännu.

    Jag hoppas detta är en trend som kommer sprida sig. Personligen anser jag att om man envisas med final så borde även en bronsmatch finnas för att få fram en top 3 (4). Med gårdagens VM-match i färskt minne så gör det att det faktiskt är fyra riktigt taggade coacher och inte bara två. Dubbel spänning liksom, och med ett litet tröstpris till trean. Typ en tesked för att anspela på toppens förlorare. Konceptet tesked borde då på sikt bli lika ärofyllt som den berömda träskeden.


    Efter att ha funderat mer över Poäng så hoppas jag även att resultaten presenteras poängmässigt inte i listmodell med 1-xx. Sålunda med Grupper där fokus ligger på just slutpoäng utan större fokus på placering. Som ett exempel den här trådens deltagare i ordning då det får illustrera top 10.

    1: 18p @Ozt
    2: 17p @jori3641, @tjub, @meowth
    3: 15p @pellevin @thursablot
    4: 12p @mufflo
    5: 10p @hellstrom @lard @inforthepain

    Där listan normalt ser ut:

    1: @Ozt
    2: @jori3641
    3: @tjub
    4: @meowth
    5: @pellevin
    6: @thursablot
    7: @mufflo
    8: @hellstrom
    9: @lard
    10: @inforthepain

    Där skillnaden mellan @ozt @meowth och @pellevin inte riktigt är representativt om ni förstår min poäng. Visst att placering ändå kommer vara en personligt rolig indikation men den är egentligen inte helt relevant.

    Nu kanske detta gick en smula utanför ämnet men jag ser det som ett önskemål till Baron @Ozt och Greve @Mago
  • Intressant med poängfördelningen där. Vi får fundera på det ett tag. Förstår helt klart hur du tänker.
  • 10 anmälda redan nu.

    Vore kul om vi kunde slå förra årets deltagarantal. :)
  • Jag kan tyvärr inte delta. Det innebär att jag

    a) Måste ta ut ohederligt med agressioner på mina tärningar under Oktoberbowl
    b) Hytter med näfven åt att jag missar cuppen
    c) Har lag att låna ut. Vampires, Slann (måste ändå målas till Oktoberbowl), Chaos Pact och (lite mindre urval men ändå) Norse (Bara 1 Uffe målad än så länge).
    d) Kommer följa det på distans, och kanske om jag har tur dyka upp en kort sväng och heja på massakern
  • Är det någon som tänker göra ett lag för att vinna Foulest Player? Vårat alldeles nya pris för den coach som gör flest foul cas.

    Eftersom det är ett nytt för i år så är jag nyfiken på om det är populärt eller inte!
  • Jag funderade på det, men så blir det nog inte. Vilken ras är foulest annars? Gobbos ligger väl nära till hands, men jag är inte helt säker eftersom Dirty player kräver dubblar för dem. I och för sig har gobbos bribes, så det avgör kanske saken. Hade de varit värst även utan bribes?
  • Motorsågen är rätt bra på att foula den med iom att den får +3 utan assists. Så tror det. Eller ett lag med en massa dirty player på.
  • Hehe 16xNorse Linemen och 3x Rerolls. 6 skill skillpack = 6x Dirty Player
  • Bra idé ozten... Inte omöjligt att jag satsar på den där rackarn om jag dyker upp :-D
  • Frågan är om inte 6st dirty players är lite overkill. Man kan ju ändå bara foula en gång per runda. 16st amazon linewomen, 2 med wrestle , 4 med Dirty player borde vara rätt gångbart också. Det är kanske lite svårare att få foullägena, men manövrerandet går lite enklare.

    Att enbart satsa på foulest låter rätt trist, men att satsa att vinna matcherna i första hand samtidigt som man foular livet ur sig när möjlighet ges vore kanske något. Personligen foular jag nästan aldrig så jag skulle nog behöva träna lite på det.
  • jag kanske kör ett halvförsök med mina flings. jag brukar foula på rätt bra (fråga bara @inforthepain) så med en eller två sneaky git så kanske det kan gå vägen :)
  • Jag är med och ska köra Eriks gobbos,men jag är ju tråkig så kommer nog inte försöka mig på foul priset,men ser gladeligen fram emot beginner price eller vad du kallade det =)
  • edited August 2014
    Väldigt sugen på att ta Amazons med sex dirty players och satsa på fouling-priset. Personlig erfarenhet säger att de är bättre på det än norse.

    Får se vad det blir, men det verkar just nu inte omöjligt att jag dyker upp.
  • Kul att det dyker upp nytt blod och gamla favoriter! Och om någon kör ett foulinglag så är jag väldigt nyfiken på hur de placerar sig.
  • Nu fick vi in den första danska anmälan, så vi är en internationell turnering! Om vi räknar Pedda som svensk, vilket jag gör trots att han korsar gränser för att ta sig hit.
Sign In or Register to comment.