Stock Bowl V 141122-23.
Damma av era favoritlag, för nu är det snart dags igen för Stock Bowl!
Bättre regler, mer priser, gladare arrangörer.
All info finns på cup.stockbowl.se
Kan ni med lokala forum hjälpa till med att sprida ut informationen?
Bättre regler, mer priser, gladare arrangörer.
All info finns på cup.stockbowl.se
Kan ni med lokala forum hjälpa till med att sprida ut informationen?
Comments
12+ players on the pitch:
Bra att det uppmärksammas
Vampyrer, Goblins och halflings i all ära. Men har ni insett att Ogre är likvärdiga med wood elves?
@thursablot: Vi vill bara göra små förändringar i taget från föregående år och tweaka lite, och den här gången var det ändrade skillpacks och tillgång till starplayers som vi pillade på. Hoppas på att tillgången till flera dubbelskills ger roliga och bättre rosters även för ogres.
Det kan eventuellt ändras i framtiden, men i så fall i små steg i taget!
@pellevin: wooden spoon var det för självklart att alla matcher ska spelas, så det tänkte vi inte på att skriva ner. Får fixa till det.
@jori3641: bara halfling, goblin och ogre är stunties. Finns på fixlistan för oss nu.
Halflings are allowed to buy a Halfling Chef for 100k. Goblins are allowed to buy up to 3 Bribes for 50k each. Halfling, goblin, ogre, underworld and vampire teams may buy up to two star players, but you still need at least 11 regular players in your team. No other inducements are allowed."
MEH MEH MEH!!! Inga starplayers?? Hur ska jag överleva utan Skitter Stab-Stab?
Du får spela underworld helt enkelt
Jag hoppas detta är en trend som kommer sprida sig. Personligen anser jag att om man envisas med final så borde även en bronsmatch finnas för att få fram en top 3 (4). Med gårdagens VM-match i färskt minne så gör det att det faktiskt är fyra riktigt taggade coacher och inte bara två. Dubbel spänning liksom, och med ett litet tröstpris till trean. Typ en tesked för att anspela på toppens förlorare. Konceptet tesked borde då på sikt bli lika ärofyllt som den berömda träskeden.
Efter att ha funderat mer över Poäng så hoppas jag även att resultaten presenteras poängmässigt inte i listmodell med 1-xx. Sålunda med Grupper där fokus ligger på just slutpoäng utan större fokus på placering. Som ett exempel den här trådens deltagare i ordning då det får illustrera top 10.
1: 18p @Ozt
2: 17p @jori3641, @tjub, @meowth
3: 15p @pellevin @thursablot
4: 12p @mufflo
5: 10p @hellstrom @lard @inforthepain
Där listan normalt ser ut:
1: @Ozt
2: @jori3641
3: @tjub
4: @meowth
5: @pellevin
6: @thursablot
7: @mufflo
8: @hellstrom
9: @lard
10: @inforthepain
Där skillnaden mellan @ozt @meowth och @pellevin inte riktigt är representativt om ni förstår min poäng. Visst att placering ändå kommer vara en personligt rolig indikation men den är egentligen inte helt relevant.
Nu kanske detta gick en smula utanför ämnet men jag ser det som ett önskemål till Baron @Ozt och Greve @Mago
Vore kul om vi kunde slå förra årets deltagarantal.
a) Måste ta ut ohederligt med agressioner på mina tärningar under Oktoberbowl
b) Hytter med näfven åt att jag missar cuppen
c) Har lag att låna ut. Vampires, Slann (måste ändå målas till Oktoberbowl), Chaos Pact och (lite mindre urval men ändå) Norse (Bara 1 Uffe målad än så länge).
d) Kommer följa det på distans, och kanske om jag har tur dyka upp en kort sväng och heja på massakern
Eftersom det är ett nytt för i år så är jag nyfiken på om det är populärt eller inte!
Att enbart satsa på foulest låter rätt trist, men att satsa att vinna matcherna i första hand samtidigt som man foular livet ur sig när möjlighet ges vore kanske något. Personligen foular jag nästan aldrig så jag skulle nog behöva träna lite på det.
Får se vad det blir, men det verkar just nu inte omöjligt att jag dyker upp.