Necro började anfalla och nötte på bra första halvlek, turn 3 åkte amazon blitzer på serious injury (-av). Apo reroll hade samma resultat. Två linos casades, och necromunda gjorde mål turn 6 med varulv.
amazonerna lyckades kvittera turn 8, efter en del dodgande och rätt höga tärningsslag. Amazonerna placerade zombier i KO-boxen men de flesta kom tillbaka i halvtid.
andra halvan försökte amazonerna hitta lucka hos necro, spelet gick från sidlinje till sidlinje, tills det att framstötning gjordes. En quadra-skull från necro omöjliggjorde ett lyckat försvar och amazonerna gjorde mål turn 16 till slut.
amazonerna gick vinnande ur matchen men är en blitzer kort och kommer ha flera journeymen på LOS nästa omgång. Kul men svettig omgång.
kanske man kan lägga upp vem som möter vem kommande omgångar så att man kan boka in, speciellt om det är lite kortare tid att spela?
Theodora som spelställe har vi att tacka vår semifinska sektion av coach/er.... utan att nämna tex @pertan som skyldig...
Har själv spelat någon/några matcher där och det har fungerat väldigt bra, dock så vet jag inte riktigt hur vi föranmäler ett spel där....
Men dom själva tycker det är kul och det har även skapat intresse från andra dom gånger som vi har suttit där.
Men det sagt så är föreningens huvudsakliga plats för spel på torsdagar hos Alphaspel och är en av dom viktigaste punkterna när det gäller att två coacher inte lyckas boka upp ett speldatum!
Someone must have sabotaged the Bats blood bank or really pissed off Nuffle because these vamps struggled to capitalize on some very creative play from start to finish. In the end though they got their pound of flesh, taking out all their frustrations on one particularly unlucky Ghoul to wrap up the game. #rippollypuredead
12000 fans hade kommit för att titta på matchen. Mertalet till Mean Bay Attackers, varav nufle gav ders spelarnummer 3 färdigheten pro för hela matchen. Han tackade och sänkte två av mina blitzers.
Första halvlek börjar hägrarna med bollen och springer in i mål. Turn tre tror jag .
Därefter får vi in en två block på MBAs bollhållare, men tyvärr tappar vi två blitzers under andra halvan av första halvleken vilket visade sig vara avgörande.
QUencher gjorde till slut ett mål och ställningen var lika.
Sista omgången försökte vi oss på en slänga halflng mål, och det gick nästan bra. Ingen dog som tur var.
Andra halvlek: och Mean Bay Attackers börjar med bollen.
Jag sätter upp ett djupt försvar. Så djupt att MBA inte gick framåt ett enda steg turn två. Kul tyckte vi och körde ett gäng GFI under allmänna hejjarrop från hela lokalen. Det gick hyfsat bra och vi lyckades med 4 man borta i andra halvlek sätta press på bollhållaren ytterligare en gång.
Det som inte gick bra var när vår catcher och tillika målgörare misslyckades med sitt dodgeslag och dog! En sån där onödig grej.
-Jag har inget att göra, men hoppar iväg med honom så han inte får en block på sig i nästa turn...
När min Ogre gick i backen turn 7 var det klart och matchen spelades av.
Sista omgången gjorde vi ett nytt försök att kasta halfling, men då var Ogren bonehead.
Mycket kul och trevlig match.
Roligt också att Duckwing och Morn dök upp och spelade sin match vid bordet bredvid.
Lite stats:
Mean Bay attackers:
MVP: Spelarnummer #6.
Spelarnummer #3: Cas*2 (badly hurt och Serious Injury).
Spelarnummer #10: Mål*2, Completion *2.
Winnings: 80000.
De ständigt överskattade Stoneridge Herons:
MVP: #1.
Spelarnummer #5. Mål.
Spelarnummer #14: Completion.
Spelarnummer #3: Badly hurt.
Spelarnummer #7: Niggling injury, MIss next.
Spelarnummer #5: Död.
Winnings : 70000.
EDIT: Tror vi spelade fel. Jag började med bollen i första halvlek, och då avslutade jag med ett en turns touchdown försök.
Andra halvlek så började Quencher med bollen och gjorde också det avslutande draget.
@Martin08 bra rapporterat och tack för trevlig match och häng igår. I första halvlek blev det nog fel ja med ditt sista One-turn-TD-försök, men andra halvlek gjorde vi rätt där du fick sista draget (när du fick mina tre LOS-linemen att försöka få casualties på efter ogrens bonehead) Av de 3-0 i cas du skrev var ju en självförvållad - catcherns dodge. Vet inte hur det påverkar statistiken...
@Juiblex mina människor är simpelt folk från landet och deras coach är en stor gorilla som vrålar på dem. Då de inte förstår sig på fend eller stand firm har de nog problem att lägga in en match. De hälsar att de ska prata med det andra laget för "de där snorrika adelspacket kan väl hyra in någon som kan skriva".
(Med det sagt, funkar sidan? Har haft problem att komma in på den. Igen.)
Bra jobbat alla och att ni har gjort det bästa av vår start på denna något struliga (mer än vanligt) start på säsongen!!
Vad jag nu ser så är det endast två matcher kvar på runda 1.
En av dem spelades eventuellt igår och den andra spelas ikväll!
Vi har några som är väldigt på och har redan hunnit med Runda 2! ==> för att vi andra skall hinna ikapp så är Open ett bra alternativ för spel för er nu....
Siten är nu upp och rullar (haltar) men i och med detta så hoppas jag att det mesta handknackande är över!
Rätt adress är www.stockbowl.bbleague.se (alt. .net).
Har satt sista dagen för Runda 2 till Söndagen den 19de Sept. Så vi ligger bra i fas tidsmässigt!
Gå gärna in matchrapporten och sätt datum till den dag när ni har kommit överens om spela matchen, det hjälper mig att se att ni har något bokat och slipper knacka på med riset i handen hos er....
@Duckwing vilken tur att du fick så bra skills då! Se det från den ljusa sidan... Din thrower lyckas med sin pass på 6:a ovadsett avstånd, väldigt mycket bättre än alla andra samt du även har en gratis chans att rulla om missad pass och även Safe Throw om annat jäkelskap skulle inträffa.... Grymt bra ju.... ;-)
Och en Lineman som inte bara kan hoppa över liggande spelare, utan även STÅENDE träd.... Hur högt hoppar han inte då... rena rama Sergei Bucka.... ;-)
Har möjlighet att köra random skills på två av mina Heralds, men fegar nog så dom hinner dö innan jag får mina 6 spp…. Endast 130K kvar till bjässen kommer….. :-)
Comments
Green Giants vs Dark Experiment
2 - 1 (4-0 CAS)
TD x 2 Green Giants nr 7
TD x 1 Dark Experiment nr 2
CAS Green Giants 16 (2 st), 12 (1 st), 2 (1 st)
Injuries Dark Experiment nr 1 (Dead!), nr 7 (- PA), nr 9 (mng), nr 11 (-MA)
MVP: nr 3 Green Giants, nr 6 Dark Experiment
Winnings: Green Giants 50K, Dark Experiment 40K
Dark Experiment inledde matchen med att försöka göra en snabb TD och rusade självsäkert framåt!
Anfallet tog snabbt slut och blev en bakåtmål då Green Giants Bloodthirster beslutade sig för att äta upp (dead) Dark Experiments enda Witch Elf..
Därefter var det uppförsbacke för de chockade (mörk) alverna..
Alverna tog sig samman och stal bollen av de blodtörstande gänget från Khorne och lyckades med lite möda sätta en TD och 1-1 var ett faktum!
3 CAS:a senare och flera KO så fick Dark Experiment ta emot bollen efter GG:s andra mål och två rundor kvar!
Det borde gå!!
Då blev det perfect defence och bollen hamnade rutan bredvid Dark Experiments baslinje..
Ridå ner..
Stabilt spelat av Green Giants som verkligen gav "blood for the blood god!!!" :D
@Quencher
Är det Theodora på Kungsholmen vi pratar?
Lean mean frighting machines VS Lustrian Lackeys
1-2 TD
3-0 CAS
cynial td #3
serious injurer: #5, random event, #5
Comp #7
mvp #1
winnngs 45K
suncar td #13, #5
comp #1
MNG #12, #15
-AV #2
Mvp #1
winnings 55K
fans +1
Necro började anfalla och nötte på bra första halvlek, turn 3 åkte amazon blitzer på serious injury (-av). Apo reroll hade samma resultat. Två linos casades, och necromunda gjorde mål turn 6 med varulv.
amazonerna lyckades kvittera turn 8, efter en del dodgande och rätt höga tärningsslag. Amazonerna placerade zombier i KO-boxen men de flesta kom tillbaka i halvtid.
andra halvan försökte amazonerna hitta lucka hos necro, spelet gick från sidlinje till sidlinje, tills det att framstötning gjordes. En quadra-skull från necro omöjliggjorde ett lyckat försvar och amazonerna gjorde mål turn 16 till slut.
amazonerna gick vinnande ur matchen men är en blitzer kort och kommer ha flera journeymen på LOS nästa omgång. Kul men svettig omgång.
kanske man kan lägga upp vem som möter vem kommande omgångar så att man kan boka in, speciellt om det är lite kortare tid att spela?
Ah sorry, såg att sidan är uppe nu.
bra kämpat commish-gänget!
@Duckwing ja precis. Visst brukar ni väl ha det som backupställe/öltillåtet alternativ?
Theodora som spelställe har vi att tacka vår semifinska sektion av coach/er.... utan att nämna tex @pertan som skyldig...
Har själv spelat någon/några matcher där och det har fungerat väldigt bra, dock så vet jag inte riktigt hur vi föranmäler ett spel där....
Men dom själva tycker det är kul och det har även skapat intresse från andra dom gånger som vi har suttit där.
Men det sagt så är föreningens huvudsakliga plats för spel på torsdagar hos Alphaspel och är en av dom viktigaste punkterna när det gäller att två coacher inte lyckas boka upp ett speldatum!
Undead Underdogs vs Chelosu Bats
3 - 0 (2-1 CAS)
TD x 3 Undead Underdogs nr 3, 9 & 5
CAS: Underdogs nr1 & R Bats nr5
Injuries: Underdogs nr6 (Dead!) Chelosu Bats nr6 (mng) nr11(ng)
MVP: nr9 underdogs, nr2 bats
Winnings: Undead Underdogs 60K, Chelosu Bats 30K
Fans: Undead Underdogs +1 Chelosu Bats
Someone must have sabotaged the Bats blood bank or really pissed off Nuffle because these vamps struggled to capitalize on some very creative play from start to finish. In the end though they got their pound of flesh, taking out all their frustrations on one particularly unlucky Ghoul to wrap up the game. #rippollypuredead
Stoneridge Herons vs Mean Bay Attackers.
1-2 (1-1), cas : 0-3.
Spelplats Theodoras.
Speldatum: 7/9.
Speltid: 18:30-23:00.
Väldigt soligt väder, så väldigt svårt att passa.
12000 fans hade kommit för att titta på matchen. Mertalet till Mean Bay Attackers, varav nufle gav ders spelarnummer 3 färdigheten pro för hela matchen. Han tackade och sänkte två av mina blitzers.
Första halvlek börjar hägrarna med bollen och springer in i mål. Turn tre tror jag .
Därefter får vi in en två block på MBAs bollhållare, men tyvärr tappar vi två blitzers under andra halvan av första halvleken vilket visade sig vara avgörande.
QUencher gjorde till slut ett mål och ställningen var lika.
Sista omgången försökte vi oss på en slänga halflng mål, och det gick nästan bra. Ingen dog som tur var.
Andra halvlek: och Mean Bay Attackers börjar med bollen.
Jag sätter upp ett djupt försvar. Så djupt att MBA inte gick framåt ett enda steg turn två. Kul tyckte vi och körde ett gäng GFI under allmänna hejjarrop från hela lokalen. Det gick hyfsat bra och vi lyckades med 4 man borta i andra halvlek sätta press på bollhållaren ytterligare en gång.
Det som inte gick bra var när vår catcher och tillika målgörare misslyckades med sitt dodgeslag och dog! En sån där onödig grej.
-Jag har inget att göra, men hoppar iväg med honom så han inte får en block på sig i nästa turn...
När min Ogre gick i backen turn 7 var det klart och matchen spelades av.
Sista omgången gjorde vi ett nytt försök att kasta halfling, men då var Ogren bonehead.
Mycket kul och trevlig match.
Roligt också att Duckwing och Morn dök upp och spelade sin match vid bordet bredvid.
Lite stats:
Mean Bay attackers:
MVP: Spelarnummer #6.
Spelarnummer #3: Cas*2 (badly hurt och Serious Injury).
Spelarnummer #10: Mål*2, Completion *2.
Winnings: 80000.
De ständigt överskattade Stoneridge Herons:
MVP: #1.
Spelarnummer #5. Mål.
Spelarnummer #14: Completion.
Spelarnummer #3: Badly hurt.
Spelarnummer #7: Niggling injury, MIss next.
Spelarnummer #5: Död.
Winnings : 70000.
EDIT: Tror vi spelade fel. Jag började med bollen i första halvlek, och då avslutade jag med ett en turns touchdown försök.
Andra halvlek så började Quencher med bollen och gjorde också det avslutande draget.
Det känns intuitivt fel såhär dagen efter. :)
@Martin08 bra rapporterat och tack för trevlig match och häng igår. I första halvlek blev det nog fel ja med ditt sista One-turn-TD-försök, men andra halvlek gjorde vi rätt där du fick sista draget (när du fick mina tre LOS-linemen att försöka få casualties på efter ogrens bonehead) Av de 3-0 i cas du skrev var ju en självförvållad - catcherns dodge. Vet inte hur det påverkar statistiken...
Har lagt in nästan alla matcher som har rapporteras in här!
En match har fått underkänt då inga nummer på spelarna var angivna och en match dröjer då ett av lagen inte låg i systemet (ni vet vilka ni är....).
Det betyder att några ligger antingen lite efter i speltempo eller att skicka in matchrapporten till mig här!!!
Play ball!!
@Juiblex mina människor är simpelt folk från landet och deras coach är en stor gorilla som vrålar på dem. Då de inte förstår sig på fend eller stand firm har de nog problem att lägga in en match. De hälsar att de ska prata med det andra laget för "de där snorrika adelspacket kan väl hyra in någon som kan skriva".
(Med det sagt, funkar sidan? Har haft problem att komma in på den. Igen.)
@Martin08 EDIT: Tror vi spelade fel. Jag började med bollen i första halvlek, och då avslutade jag med ett en turns touchdown försök.
Det känns intuitivt fel såhär dagen efter. :)
Åtminstone så gör två fel inte ett rätt
@Juiblex Jag och @Ozt spelar imorgon kväll.
@Juiblex Jag och Mumin kör troligen runda 1 i kväll
Jag och Imp kör troligen runda två på fredag
@Juiblex
Tror det blev felreggat för mitt lag.
Min spelare nr 3 verkat fått 2 spp som jag inte ser att han skall ha.
Han blev badly Hurt. Åsamkade dock ingen
Bra jobbat alla och att ni har gjort det bästa av vår start på denna något struliga (mer än vanligt) start på säsongen!!
Vad jag nu ser så är det endast två matcher kvar på runda 1.
En av dem spelades eventuellt igår och den andra spelas ikväll!
Vi har några som är väldigt på och har redan hunnit med Runda 2! ==> för att vi andra skall hinna ikapp så är Open ett bra alternativ för spel för er nu....
Siten är nu upp och rullar (haltar) men i och med detta så hoppas jag att det mesta handknackande är över!
Rätt adress är www.stockbowl.bbleague.se (alt. .net).
Har satt sista dagen för Runda 2 till Söndagen den 19de Sept. Så vi ligger bra i fas tidsmässigt!
Gå gärna in matchrapporten och sätt datum till den dag när ni har kommit överens om spela matchen, det hjälper mig att se att ni har något bokat och slipper knacka på med riset i handen hos er....
Play Ball!!
@Juiblex jag saknar ett fan.
Randomiseringen av random skills är trasig. Den gav Leap till en lineman och Hail Mary Pass till min thrower :´(
@Skullflame Jag är ju ditt fan! (korrigerat)
@Duckwing Se där.... Får ta det med Casper
@Juiblex nej gör inte det, det är inte hans fel att sidan följer regelboken
EDIT: eller, ja, det är det väl, men han kan inte lastas för att sidan gör det vi begärt...
@Duckwing vilken tur att du fick så bra skills då! Se det från den ljusa sidan... Din thrower lyckas med sin pass på 6:a ovadsett avstånd, väldigt mycket bättre än alla andra samt du även har en gratis chans att rulla om missad pass och även Safe Throw om annat jäkelskap skulle inträffa.... Grymt bra ju.... ;-)
Och en Lineman som inte bara kan hoppa över liggande spelare, utan även STÅENDE träd.... Hur högt hoppar han inte då... rena rama Sergei Bucka.... ;-)
@Duckwing och @Juiblex jag fick fend på min lineman.
Randomiserade skills tror jag kan bli skoj
Har möjlighet att köra random skills på två av mina Heralds, men fegar nog så dom hinner dö innan jag får mina 6 spp…. Endast 130K kvar till bjässen kommer….. :-)
Och jag fick Dirty Player på min Lineman i Open. Kanns som ett helt ok system.
Så just nu har random skills get följande…
känns ju helt okay skills än så länge…..
Jag är lite skeptisk. Min lineman fick shadowing...
min fick frenzy... han blev kickad..
Frenzy ftw
+1 for @Skullflame !!
min fick frenzy... han blev kickad..
😱😱😱