Season 33 och sajten. Viktigt inför omgång 1.
Siten verkar fungera igen och "alls systems are green". Nu skiter vi i plan B och kör på som vanligt.
Meddela oss om ni har några problem.
Edit och som ett brev på posten innan det blev Postnord... Skitspel.
Hej.
Som ni alla vet så har vi enorma problem med vår sajt. Vi har inte fått några indikationer på att det kommer en lösningen innan vår säsong startar. Mumin har lyft frågan med Casper (som vi hyr licensen av) och tagit upp möjligheten att nuka siten helt och starta om den från scratch. Jag vet inte om det blir så men om det skulle bli lösningen så måste alla coacher, lag etc skapas om. Så investera inte för mycket tid med att brottas med sajten. Om vi inte nukar sajten och om Casper inte får igång den så är backup-planen att köra första omgången i en papper-och-penna/ google-drive hybrid.
Backup-planen
· Tanken är att alla spelar skapare sina lag (gärna dreamscreators roster creator: https://www.thenaf.net/resources/roster-creation/) och mailar det till info@stockbowl.se. Om ni inte kan köra excel så kan ni maila lagbygget så lägger jag in det).
· Alla lag kommer läggas upp i en googlesheets med en flik per lag som alla får länk till. Eran lagflik kommer även ha plats för spp-statistik.
· Samt en flik för gruppindelning och matchning.
· Tomma matchrapportsunderlag kommer finnas printade i skåpet hos Alpha från torsdag.
· Ni fotar matchrapporten som båda signerat, skickar in, och Juiblex et al uppdaterar spp. Matchrapportfotot kommer också att laddas upp i dokumentet för full transparens.
Länk till Google spreadsheetupplägget:
När vi har en fungerande sajt så lägger vi in allt på den igen.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1IausTR3tFqRQKHZiQYfLkewdg9hUjoKfj93TYbrDcII/edit?usp=sharing
Ytterligare information
Gruppindelning och matchupplägg är klart. Juiblex publicerar informationen imorgon, onsdag. Det är 3 grupper om 8 spelare. 7 omgångar + kvartsfinal osv.
Det är bra om de som är spellokalskunder hos Alpha bokar bord även på torsdagar. De vill ha lite koll på bokningarna under pandemin och vi hyr i dagsläget bara 4 bord hos dem.
Ps Jag uppdaterar den här posten om jag kommer på att jag missat något. och säg gärna till om det är någon länk eller något annat som inte funkar.
TLDR: Site is broken. We cannot promise a fix by Thursday. Create team offline and send roster to me. All teams, fixtures and statistics will be published on a view-only google spread sheet which Juiblex et al. will keep updated. Once we have a working automated solution we will transfer all the data and move it back to ou
Comments
Vad har du för mail @Ionas ?
Finns på sajten om du loggar in :P Skickar ett PM. ;)
Edit: Lade in en emailadress som ni kan använda i öppningstråden.
vi hyr i dagsläget bara 4 bord hos dem.
Vilka är de fyra stående borden för Stockbowl på torsdagar?
Tror det officiellt är de fyra små svarta borden i stora rummet.
Sajten är uppe och verkar funka!
wooot?!?!?!
Har nu laddat upp en fil med gruppindelning samt rondindelning till Ionas länk!
Detta skall läggas in i Stockbowl...
Var finns länken?
Den verkar vara borttagen?
@Ionas blev tydligen så glad över att sidan vaknade igår.... :-)
mm synd att den inte funkar idag :'(
@Juiblex har du länken och kan posta den?
Hej Alla!
FYI!
Jag kan typ spela alltid förutom torsdagskvällar.
Det här gäller hela hösten.
Kan spela fram t o m 18:00 plus 20 min typ.
Imorgon möter jag Mean Bay Attackers.
Dvs:
@Quencher Du får gärna ringa eller smsa när du kan och vill spela.
Jag kan alltsomoftast förutom imorgon kväll.
Hoppas du kan reglerna bra. :)
Mvh
Martin
0700133048
Vems idé var det att sidan fungerar?
sidan funkade (typ) i morse vid 6 tiden, men började sura (mer) runt 8 snåret
Jag blir så trött. Ok, aktiverar plan B igen.
Länken till spreadsheetet saknas verkar det som?
Stockbowlsidan funkar inte alls för mig. Har trasslat en hel del med att försöka bygga laget där vilket bla innebar att flera misslyckade försök att köpa 3 rerolls landade i att jag plötsligt hade köpt 6 rerolls. Lite maffigt tyckte jag och släppte 3 av dem. Men de blev vaskade då så 150k är borta. osv. Så vi kör Excelsheetsen nu va och mailar commish och motspelaren? Schemat och grupperna ska ligga uppe på stockbowlsidan antar jag. Som inte går att gå in på... Om någon kommer in kanske den kan lägga in skärmdumpar med grupper och schema här i tråden?
@Martin08 blir roligt att lira. Jag tror jag har rätt bra koll på reglerna fast du är säkert mer erfaren än jag. Vi får messar om speltid och plats. Kanske blir svårare när vi inte har Alphaspel att vara på. Men jag hade förstått det som att framförallt torsdagskvällar var avsedda för matcherna så det är detta jag har lyckats förhandla mig till in hos min tjej-med start imorrn kväll hade jag trott. Jag har generellt lite tajt med jobb, barnen och diverse annat men vi hittar någon bra tid och plats denna eller nästa vecka. Kul!
@Nyaga den ligger längre upp i tråden men här fins den också
https://www.thenaf.net/resources/roster-creation/)
eller direkt till excelfilen
https://bloodbowlhelp.wordpress.com/2021/01/09/excel-roster-blood-bowl-2020/
Yes. Och i någon form av paranoia så gav jag er bara läs (och kommentar?) rättigheter. Så det är bara Jag, Mumin, Grumplekin och Juiblex som kan ändra. Jag kanske borde ge alla som hade commish eller admin rättigheter på Stockbowl full tillgång men tänkte att så länge det bara är en nödlösning...
Hej tack @Veldare men jag menar google spreadsheet där alla lag, grupper och ronder finns upplagda. Den länken syns inte längre i ursprungsposten.
Jag copy pastade texten igår för säkerhetsskull. Trodde inte det skulle behövas något mer. Men tji fick jag. Men SWEBBA verkar göra om hyperlänkar till det ni ser ovan och det verkar vara osynligt för Ctrl-A, Ctrl-C. Så drive länken föll bort. Den är tillbaka nu.
Skulle man kunna se matchups någonstans i den filen?
Jag ser det inte heller någonstans.
@Nyaga ah du tänker så.
Behövs en lista med matcher och telefonnummer.
jag hittar inte gruppindelningen, ska den finnas i spreadsheetet?
Jag tror Juiblex håller på den för att skapa hype.
Bästa är nog att pm:a
Just nu funkar sidan, så det kan vara en bra idé att lägga upp fixtures och kopiera till Google sheets-dokumentet innan den går ned igen
@Juiblex
Wow, både dvärg och kaosdvärg i gruppen.
mina amazoner loves a challenge haha.