Season 33 och sajten. Viktigt inför omgång 1.

24

Comments

• Sidan är såklart nere igen.

• Hej igen.

Jag har tydligen en halfling för mycket registrerad i mitt lag.

Inlägget sponsras av Pertan.

Skyller på Jonas. :)

• Här är grupperna.

• @Martin08 Jag tycker vi bjuder på den. Snålt av pertan.

• Humans - Blood for the blood god.

• @suncar Toppen. Kan du försöka datamina matchlottninen också? :P

• Kul grupp!

Spelar gärna i nästa vecka så kommer börja terrorisera er i grupp C snart! :)

• Finns det någon anledning att det bara är 1 gröna i grupp C? Speciellt med att alla börjar med rookie lag?

• edited September 2021

vad innebär grön/gul/vit?

och var kommer jag kunna se vi vilken ordning jag ska möta lagen i min grupp?

• gröna är vidare till slutspel, av de gula är det tre bästa som går vidare till kvartsfinal

• Var hittar man vem man möter i första matchen?

• siten funkade så länge iaf att jag hann köpa mitt lag. Kanske, kanske att den kommer funka i fortsättningen oxå?

• edited September 2021

Edit; Sidan var live i någon minut

• edited September 2021

Grupp A

• edited September 2021

Grupp B

• edited September 2021

Grupp C

• kontaktlista

• Heja Juib, nu kööör vi!

• edited September 2021

Här kommer min plan för när varje runda bör vara spelade;

Runda 1 2021-09-12

Runda 2 2021-09-19

Runda 3 2021-10-03

Runda 4 2021-10-10

Runda 5 2021-10-17

Runda 6 2021-10-31

Runda 7 2021-11-14

Kvart 2021-11-28

Finalspel 2021-12-11

Normalt så brukar vi ha 2 veckor att hinna spela varje runda, men som ni ser så behöver krympa ihop den under några runder för att hinna med final innan julsemestern..

Hinner ni inte köra någon match innan tidsfristen, så meddela mig och se om ni kan boka in spel innan nästa torsdag...

Jag vill hellre att matchen spelas än att det blir WO!

Men det får inte försena spel för er nästa motståndare.

• Bra jobbat Pontus!

• Bra jobbat Pontus och alla andra!

• Kommer det komma uppdateringar ang gårdagens matcher nånstans?

• edited September 2021

Monkeybone (Human) - Noblesse (Imp Nob)

2-0

5-0 i cas

Inga nya skills

Matchen börjar med att domaren utvisar en av MBs catchers. Coachen protesterar men domaren säger att det är fusk att ha catchers när inte det andra laget har det. Klar muta från adelspacket.

MB börjar med bollen men då de är enkla människor från byn förstår de inte hur stand firm och fend fungerar. Med bara en catcher springer de fram och tillbaka tills de kommer upp mot mål med en blitzer. N följer upp och ställer sig i vägen men catchern lyckas ducka ut.

Efter målförsök från N med surf från båda lagen (ingen skada på N, en BH på MB, tydligen har adelspacket mutat publiken också) är det andra halvlek.

N rullar bonehead och skallar på Ogre (tydligen hade de glömt att muta den) och MB börjar cassa. Flingen visar att han må va liten men grym på o foula och passar på att hoppa på en N så den dör (det var ju tråkigt) och MB lyckad slå ner bollhållaren och springa in i mål.

• Badlandz Gatorz - A Few Frenzy Men

1-1

2(1)-0 CAS (Death)

Det var en förvirrande match där Orcerna sprang runt och runt och jagade motståndarna som måste ha stulit spelboken från en alv coach.... Frustrationen gjorde att en orc sparkade en liggandes pitfighter så illa att han dog på fläcken... elaka rykten säger dock att det kan ha varit the Bloodgod som styrde orcens fot i rent missnöje av avsaknaden av offer från sina minniones.....

För aldrig för har ett Khorne lag både gjort passar och massor av dodgar istället för att Blocka och Blitz, rykter gör även gällande att i vissa turns gjorde dom inte ens en Blitz... Världen är bra konstig....

• Jag och @Duckwing har pratat om att köra på tisdag. Någon som har nyckel som även ska spela då (eller jag låna ut nyckel)?

• @Morn82 om vi inte hittar någon med nyckel så kan vi spela på mitt kontor på Liljeholmen

• @Morn82 och @Duckwing : Jag och @Martin08 ska lira på Theodoras fridhemsplan på tisd 18.30 så det kanske kan vara ett alternativ?

• edited September 2021

Örk Pöjkarna- Hochland Highbornes

2-0

0(1 från doge och 1 från publik)-0 i CAS

Det var en överraskande kramgo match mellan lagen, folk ska i backen när det tacklas men inge ska skada sig verkade va dagens paroll.

Matchens enda riktiga skador stod den besvikna publiken för som spöade upp en av Hochlands spelare efter en vänlig knuff ut från Pöjkarna och den lineman som lyckades snava över sina egna skosnören. Hochlands ledning meddelade dock att efter som det bara va folk från "under trappan" som skadade sig kan det mest ses som en värdefull läxa för personal om vad som händer om de inte anstränger sig nog.

Hochland hade mång listiga försök till genombrytningar men hade oväntat svårt att plocka uppå bollar, passa bollar och ja göra något med bollar annat än att låta dom ligga på backen, vilket tyvärr grusade planerna.

Pöjkarna färdades hemåt med blandade känslor, är det verkligen en vinst om man bara gjort mål men inte dödat någon?

vem ska förresten ha matchrapport filen?

• @Veldare det är väl den där @Juiblex som håller i det, men innan vi (han) får ordning på sidan så får du hålla hårt i matchrapporten.

• edited September 2021

Nacca Privateers-Reikland Rejects 1-1 och 1-1 i cas.

Serious injury: Nacca nr11, Reikland nr 12.

Reikland nr 10MNG.

Nacca nr 9 -AV

MVP:Nacca nr9, Reikland nr10

TD: Nacca nr5, Reikland nr7.

Winnings: 45k var.

Sign In or Register to comment.