Sundsvall Summer Crush x 3 (17-18 Juli)

12467

Comments

• Du är helt underbar! Får be om ursäkt för min fuck up i planering där :/

• Och nu har jag än en gång bokat boende i Sundsvall. Tack så mycket @Oberwald_1 för att du släppte in en till så att jag inte får plats i mitt eget hotellrum.

• @Pellevin Jag gör allt för att du ska delta men även allt för att få dig ur balans.

• @oberwald_1 tyvärr så måste jag hoppa sommarens höjdpunkt, så han kan ta min plats.

Jag vet att ni ska kommer att sörja mitt frånfälle med öl och sång :-)

• @Juiblex *sjunger upp och laddar kylen! :D

• @Oberwald_1 Om man har haft covid och dessutom tagit den andra sprutan fem veckor före turneringsstart, kan man då undantas från munskyddsregeln?

• @Pellevin Jag ser inga konstigheter med att du undantas från den regeln, förutsatt att ingen inom två meters radie om dig misstycker.

I och med att de rekommenderade restriktionerna ser ut att bli mer tillåtande från och med 1 Juli, där bland att inomhusarrangemang om 50 personer tillåts utan krav på anvisade platser så kommer jag släppa på kravet att sitta kvar på sina platser eller vänta utomhus. Rörelsefrihet gäller.

• @Oberwald_1 Tack! Det är ett elände att ha glasögon och ansiktsmask.

• @Pellevin vad planerar du titta på som är så viktigt? ;P

• @Duckwing jag tror mest han vill försäkra sig om att höras tydligast i lokalen. Munskyddet dämpar vredesutbrott och glädjerop.

• Jag röstar för att Pellevin ska ha på sig en ballgag. För att minska smittorisken, givetvis.

• Hellre det än munskydd.

• Sammanstrålning på Bishop Arms på fredagen som förra året?

• Ja det blir bra

• Ska nog ringa och förvarna dom att ni kommer....

• Är så sjukt sugen på o se vad folk hr för listor..

• Mitt och Basses (Marty33) roster kommer under kvällen senast i morgon.

• @Ionas påpekade just att min roster är illegal. En ny kommer senare.

• Jag kommer följa @Bockyralls exempel och lägga ut dom för allmän beskådan den 11:e så kan de som vara behjälpliga i att kontrollera listorna göra det.

• Blir det någon husregel gällande Hail Mary Pass under Summercrush, apropå ingenting?

• När du ändå håller på, kan vi få en ruling på hur Halfling Chef funkar när den möter en annan Halfling Chef? Ifall att det skulle bli ett flertal flinglag på turneringen. *visslar oskyldigt* :D

• @Duckwing Jag har faktiskt funderat på det, men valde att inte göra någon sådan. Har nu fått in knappa tio rosters, om dessa inte motsätter sig så är jag öppen för förslag. Du tänker typ att tackle zones inte ska påverka?

@Ionas Bra fråga. Har vi något bra förslag på den också?

• edited July 2021

@Oberwald_1 jag tänker mig att tackle zones kan påverka men att HMP fungerar som den är beskriven i regelboken och att den senaste FAQ'n ignoreras vad gäller HMP.

EDIT: Utdrag för de som inte läst senaste FAQ'n:

Q: Is a Hail Mary Pass treated as a Long bomb when determining any modifiers for testing for accuracy? (p.79) A: Yes.

Dvs. om vi går efter denna skulle HMP kräva 5+ för att inte bli wildly inaccurate.

• @Duckwing Ja det är jag helt med på. Om ingen motsätter sig det så kör vi på det. Sjukt att de kände att den behövde nerfas så galet hårt. Den behandlas som om den vore värre än Clawpomb.

• @Oberwald_1

Det kan kokas ned till huruvida Chefen även kan ta de rerolls som dess Chef motpart skapar. @brocCooLi och @Pellevin diskuterar det i http://forum.swebba.se/index.php?p=/discussion/1858/tva-regelfragor-till-bb20#latest och kokar ned det till:

" men det känns jättefel att chef snor från chef."

respektive

"Jag har egentligen precis samma argument. Jag tycker att det känns fel att chefen är immun mot chefen. Men det är absolut inte tydligt i reglerna hur det skall göras."

Jag kan inte se att någon tolkning har bättre regelstöd än den andra. Min känsla är också att det känns fel att Chefen stjäl från Chefen men har inga argument för det. Egentligen är väl ingen lösning bättre eller sämre än någon annan men det är bra att ha en ruling innan.

• Jag kan hoppa in med min åsikt om chefen. I mitt sinne har broccoolis tolkning större stöd av reglerna. Eftersom båda cheferna rullar samtidigt så finns det ännu inga chef-rerolls att stjäla när de rullar för master chef, dessa läggs till för det egna laget först efter att tärningarna rullats.

• @Duckwing Det låter som en bra lösning det kör vi på. @Ionas

• enligt reglerna så är det:

"For each roll of 4+, your team is so inspired they gain an extra team re-roll for this half. In addition, the opposing team is so distracted that for each roll of a 4+, they will lose one of their team re-rolls for this half."

och det är ju här jag och @Pellevin skiljer oss åt. jag menar mer att 'in addition' sker samtidigt, dvs för varje 4+ så får du en reroll och motståndaren blir av med en. medan Pellevin är mer inne på att du för varje 4+ först får en reroll och sen blir motståndaren av med sin. om min tolkning av det Pellevin säger är korrekt.

• edited July 2021

Ställde frågan i talkfantasyfootball och fick följande svar;

"Given that the wording is the same as previous editions (working from memory as I only have Second Season book to hand, happy to shown to be wrong) I would refer to a CRP ruling from Galak;

Chef made rerolls aren't there when the Chef dice are rolled, ergo cannot be removed - only roster rerolls can be lost.

This discussion has been closed.