Sundsvall Summer Crush x 3 (17-18 Juli)
Summer Crush x 3 (17-18 Juli)
I och med lättnaderna i corona-restrikonerna som trädde i kraft 1 juli och nu på torsdag 15 Juli så häver jag tvånget på munskydd och anvisad bordplacering. Det kommer finnas munskydd och handsprit i lokalen om man vill nyttja det. Jag förespråkar dock att man rör sig utomhus mellan matcher och undviker att klumpa ihop er runt andra spelares bord. Ni behöver inte dela på tärningar med er motspelare.
All BB2020 NAF approved teams including Slann/Kislev, Daemons of Khorne are allowed. This is a tournament with the BB2020 ruleset.
Roster are sent to me at joel.thungren@outlook.com no later than July 10th. Entry fee 150:- (500:- for Skuld) swishas till mig på 0723871734. Pellevin får betala i dörren.
Game time is set to 2 hours and 15 minutes. Swiss format.
Resurrection mode
Schedule
Saturday
Registration 08:30
09:00-11:15 Game 1
Lunch
12:15-14:30 Game 2
14:45-17:00 Game 3
17:15-19:30 Game 4
Sunday
09:00-11:15 Game 5
11:30-13:00 Game 6
Star Players cannot be given skills nor can they be saved by apothecary. If two teams have the same Star player a friendly wizard puts a clone spell on him and both teams may use him.
Scoring system
Win 30 points
Draw 15 points
Loss 0 points (-10 points for Skuld)
All Stunty teams will get one roll on Prayers to Nuffle table before each game.
1150gc to build your team. For that you may buy players, staff and common inducements (no wizards or special play cards). Two star players are allowed and CAN be the 10th or 11th player on your team.
Prayers to Nuffle For exhibition games will be used.
The first cheerleader bought will cost only 5k. If you want to hire more than one they will cost 10k each.
Only star players with the BB2020 rules are allowed.
Additional gold coins will be given to each tier. Those gold coins can be used for building your roster as mentioned and/or used to buy skills.
Primary skills costs 20k
Double skills costs 30k
Stacking All teams are allowed one stack of two primary skills. Stunty are allowed two stacks, primary with secondary allowed.
No skill can be picked more than three times!
Following skills cost 10k even as double
Fend, Hail Mary Pass, Safe pair of Hands, Shadowing, Kick, Iron Hard Skin, Thick Skull, On the ball, Running Pass,
If two coaches hired Halfing master chef , both will roll their dices simoltanously and get as many rerolls as dices gives, and the opposing coach will lose as many as dices shows for the opponent.
Tier 1 - 100k for skills/players/star players/inducements
Wood Elves, Dark Elves, Dwarves, Norse, Undead, Chaos Dwarves, Skaven
Tier 2 - 130k for skills/players/star players/inducements
Amazon, Orcs, Necromantic, Lizardmen, Humans
Tier 3 - 150k for skills/players/star players/inducements
Chaos, Imperial Nobility, Khemri, Black Orcs, Elven Union
Tier 4 - 180k for skills/players/star players/inducements
Slann, OWA, High Elves, Underworld, Nurgle
Tier 5 - 220k for skills/players/star players/inducements
Daemons of Khorne, Chaos Renegades,
Tier 6 - 250k for skills/players/star players/inducements
Vampires, Goblins, Halflings, Ogres, Snotlings, Lizards (Skinks and Krox only),Underworld (Goblins & Troll only)
Turneringen går av stapeln på Draknästet på Skönsmovägen 24.
Kommer
1.TO - Oberwald - Roster/Betald
2.Ass.TO Unixbot - Roster/Betald
3.Tomten - Betald/Roster (Odd-man,Score-ansvarig)
4.Spoiledsquid - Roster/Betald
5.Broder_joe - Roster/Betald
6.Pellevin - Roster/Betald
7.Drexxl - Roster/Betald
8.Qmiw - Roster /Betald
9.Donnydingel - Roster/Betald
10.Spett - Roster/Betald (Odd-man)
11.Ozt - Roster/Betald
12.Pertan - Roster/Betald
13.
14.Duckwing - Roster/Betald
15.Kaju - Roster/Betald
16.Packarn - Roster/Betald
17.Ionas - Roster/Betald
18.Havaji - Roster/Betald
19.
20.Skylight - Roster/Betald
21.Skuld - Roster/Betald
22.Thursablot Roster/Betald
23.KaithOfExile Roster/
24.Hightower - Roster/Betald
25.Lotto - Roster/Betald
26.Inforthepain - Roster/
27.Froxt - Betald/Roster
28.Zedd - Roster/Betald
29.Frantic Roster/Betald
30.Basse Roster/Betald
Kanske Kommer/Reserv
Comments
Gör dom det? Har inte Västernorrland den värsta smittspridningen i hela landet just nu?
Annars helt för att spela turnering det är väldigt efterlängtat!
Nyfiken på varför 1150 gc och varför starplayers?
ÄNTLIGEN!
Jag utgår från de nationella restriktionerna som börjar gälla från och med 1 juni. Om Västernorrland väljer stramare restriktioner så får jag naturligtvis anpassa efter det.
Varför 1150? Varför 1100? Varför 1200? Det är vad jag i regel kör i mina turneringar. Ger till exempel lite mer utrymme för lagbygge, främst då för de lite dyrare raserna. Goes without saying.
Vad menar du med Starplayers? Att de får vara tionde och elfte spelarna? Om det är frågan är svaret för att jag tycker det är kul med starplayers och då får man se betydligt fler rosters med stars.
Då är jag med gällande restriktioner! Håller tummarna för att läget är tillräckligt bra för spel för jag vill gärna vara med :)
Angående guld så undrar jag mestadels för att en tidigare norm (inte för alla turneringar) har varit 1100K men har hört många säga att de tror att den nya normen då borde bli 1150K (vilket jag inte alls är säker på borde vara fallet). Inget fel att ha andra summor att köpa för än det "vanliga" för turneringar dock. Bra med boost för sämre tiers också!
Snacket om starplayers har varit att de är brutet bra i den senaste editionen därför jag undrar. Jag hatar ju starplayers både att spela med och emot samt att jag håller med i snacket om att de är lite brutna nu mer än nånsin. Självklart är jag lite partisk i min åsikt här men reglerna inbjuder till stars mer än tillåter dem när de redan är (i min mening) för bra. Är målet att nästan alla spelar med stars så är ju det helt ok förstås! Må bästa starplayer vinna.
Hur som så är det kul att det är något på gång så vi äntligen får spela lite!
Jag dyker upp!
Blir nog Blorcs eller fakebrets för att testa en ny ras.
Edit: Fan också. Jag har en enda sak inplanerad på hela sommaren och jag missade att det var en krock.
Ändrar till kanske...
@Ozt bokar bastun till dig då ;)
Jag är inte mycket för normer. Speciellt inte när det är upp till var och en som anordnar en turnering att avgöra vad som gäller. 50k mer än "normen" är väl heller inte att ta ut svängarna så fruktansvärt mycket kan jag tycka.
Angående starplayers så blir det ju en ypperlig turnering för att se om de verkligen är så brutna som folk anser. Målet är inte att så många som möjligt ska spela med stars. Målet är att alla bygger en roster de tycker ska bli kul att spela och sedan komma och ha just det - kul! Om vinna betyder allt och man hatar stars - ja då får man svälja stoltheten och bygga roster med starplayer, eller spela och ha mindre kul, eller inte spela alls och vara totalt befriad från känslor. 😘
Nä det är ingen större skräll jag bara undrade om det var feeling eller om du tyckte det var den nya normen eftersom många lag har fått en liten ökning i spelarkostnader a 5k på vissa positioner.
Ett regelset som främjar stars betyder ju inte att det inte går att vinna utan förstås. Att målet inte skulle vara att så många som möjligt spelar med stars låter konstigt tycker jag för det kommer utan tvekan bli effekten av ett sånt regelset. Sedan kanske många inte bryr sig om att opta sina rosters vilket så klart är ok. Jag siktar nog på att spela och ha lite mindre kul i det fallet. Vilken vidrig Griff roster som är den bästa tåls att räkna på dock ;)
Jag körde mest på 1150 för jag gjort det förut och tyckte det är nice. Det är ju även ganska lägligt i och med värdeökningen du nämner.
Målet är inte att alla ska ha stars, men jag skulle inte tycka det var något konstigt om alla kör det. JAG tror det kan bli kul, förhoppningsvis någon till också. Åtminstone den som vinner turneringen :)
Jag ser fram emot att se dig i turneringen, helst slipper jag att möta dig oavsett om du kör star eller inte. Ditt sidesteppande är jobbigt för min hjärna ;)
Dyker nog upp med lite nobility. Kanske drar med mig en polare
Hoppas att medverka också!
Börjat fylla i semesterpapper från familjen och beklaga i det tysta att man aldrig får ett lag med alla skills och stars....
Jag kommer.
Edit: Om smittoläget ser bra ut och jag är vaccinerad. Så kanske mao.
Under nuvarande regelsammansättning kan jag inte ens komma tyvärr 4 ggr pris och negativ modifier på poäng vid förlust är för mycket uppförsbacke för mig.
Det finns en till regel jag inte skrivit ut Skuld och det är att du MÅSTE vara med. Så du kommer inte undan.
Dvärgar ser jävligt najs ut! Orkar man spela dom? ;)
@kaju NEJ!!
Jag kommer! Förmodligen med något alviskt.
@kaju dvärgar med Griff =true story ;)
Jag vill komma, likaså Basse, men jag får avvakta in i det sista. Har en fru så drog på en en trippel nigling injury.
Halkade och bröt hälbenet, båda benen som går ner från benet till foten, ledbanden avslitna och krossade yttre fotknöl för ca en månad sedan. Sjukskriven i 8 veckor till, men skeptisk till att det räcker. :/
Det här har man ju sett framemot, men typiskt nog så är jag bokad just den helgen... :'(
Fan! då är det bara att anpassa sig då.
Hmmmm Zug eller Griff..... 2 eller 1 RR...
alla dessa svåra val här i livet......
Jag tänker komma. Då skall det ha gått en månad efter min andra spruta.
Men har en släng post-covid, så vi får se hur det går.
Jag kommer ❤
Love, Peace and Beard.
Fast min "slogan" passar inte u detta sammanhang 🤣
Nä det är dåligt med skägg på goblins va!
Entrén swishas till mig på 0723871734
Nu har jag ju inte bestämt mig 100 för Goblins, men tror att dom har väldigt bra rövskägg!
Jag och Basse anmäler oss till turneringen, Sandra säger att hon borde vara hel tills dess så hon kan styra och ställa hemma själv ett par dagar då. :D
Roster mejlas när det filats klart :)
Annars kan väl Basse stanna hemma och ta hand om din fru.
Haha :P
@Frantic Shit vad kul!
Jag ska försöka komma om jag får ledigt.
Ta med dina specialtärningar så kan du hejja på mig och Jinxa när din motståndare slår med specialtärningarna ;)